A Pöttyös az igazi, szerinted is? A szeretetmárkák vizsgálata a magyar piacon különös tekintettel a Pöttyös márkára

Farkas Kira Zoé (2023) A Pöttyös az igazi, szerinted is? A szeretetmárkák vizsgálata a magyar piacon különös tekintettel a Pöttyös márkára. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Farkas_Kira_Zoé_LIH4QJ (2).pdf] PDF
Farkas_Kira_Zoé_LIH4QJ (2).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of BA_O_Farkas_Kira_Zoé.pdf] PDF
BA_O_Farkas_Kira_Zoé.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (168kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére__.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére__.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a szeretetmárka kifejezést vizsgálom anemzetközi és a hazai szakirodalom alapján. A magyar piac egyik legnépszerűbbtermékére és márkájára fókuszálva szeretném megismerni a vásárlóipreferenciákat és a márkahűség közötti összefüggéseket. A kutatási kérdésem az:léteznek-e szeretetmárkák a magyar piacon és ha igen, akkor a Pöttyös márkabeletartozik-e ebbe a körbe? A téma megfelelő feltárásához vegyes kutatási módszertantalkalmazok. A kvantitatív módszertan tekintetében CAWI (online google űrlapalapú kérdőív) módszertant használtam a fogyasztói oldal megismerésére, illetveCAWI módszertannal kiegészített kísérlet alapú vaktesztet ugyancsak a fogyasztóigondolkodás megismerésére, különös tekintettel a fogyasztói preferenciákra.Kvalitatív módszerrel egyrészről készítettem fókusz csoportos kutatást(minicsoportos módszertannal) fogyasztókkal (két kategóriába soroltam őket: 30év alatti és 30 év feletti csoportok), illetve a vállalat marketing vezetőjévelis csináltam egy szakértői interjút. Emellett netnográfiával (megfigyelés) isfoglalkoztam, annak érdekében, hogy a témát még részletesebben ki tudjamelemezni. A megfigyelés során első sorban a félig strukturált interjúk keretébenis vizsgált Pöttyös reklámfilmet (Youtube platform) és az instagram oldaltfigyeltem, illetve ezen platformok komment szekcióit, míg a kvantitatívkutatásom során szituációs kérdésekkel mértem a fogyasztói preferenciákat.Emellett különböző eseményeken megfigyeltem, hogy milyen márkájú túró rudihoznyúlnak az emberek elsőnek, melyiket választják és milyen márkát vesznek megvégül.A kutatásom eredményeként beigazolódott a feltételezésemmiszerint a Pöttyös márka egy magyar szeretetmárka. A Pöttyös marketingstratégiájáttekintve elmondható, hogy tudatos stratégia megvalósítása alapján érték el aszeretetmárka kategóriát, viszont ehhez komoly érzelmi kötődés kialakításáravolt szükség.Dolgozatomban a szeretetmárka kifejezést vizsgálom anemzetközi és a hazai szakirodalom alapján. A magyar piac egyik legnépszerűbbtermékére és márkájára fókuszálva szeretném megismerni a vásárlóipreferenciákat és a márkahűség közötti összefüggéseket. A kutatási kérdésem az:léteznek-e szeretetmárkák a magyar piacon és ha igen, akkor a Pöttyös márkabeletartozik-e ebbe a körbe? A téma megfelelő feltárásához vegyes kutatási módszertantalkalmazok. A kvantitatív módszertan tekintetében CAWI (online google űrlapalapú kérdőív) módszertant használtam a fogyasztói oldal megismerésére, illetveCAWI módszertannal kiegészített kísérlet alapú vaktesztet ugyancsak a fogyasztóigondolkodás megismerésére, különös tekintettel a fogyasztói preferenciákra.Kvalitatív módszerrel egyrészről készítettem fókusz csoportos kutatást(minicsoportos módszertannal) fogyasztókkal (két kategóriába soroltam őket: 30év alatti és 30 év feletti csoportok), illetve a vállalat marketing vezetőjévelis csináltam egy szakértői interjút. Emellett netnográfiával (megfigyelés) isfoglalkoztam, annak érdekében, hogy a témát még részletesebben ki tudjamelemezni. A megfigyelés során első sorban a félig strukturált interjúk keretébenis vizsgált Pöttyös reklámfilmet (Youtube platform) és az instagram oldaltfigyeltem, illetve ezen platformok komment szekcióit, míg a kvantitatívkutatásom során szituációs kérdésekkel mértem a fogyasztói preferenciákat.Emellett különböző eseményeken megfigyeltem, hogy milyen márkájú túró rudihoznyúlnak az emberek elsőnek, melyiket választják és milyen márkát vesznek megvégül.A kutatásom eredményeként beigazolódott a feltételezésemmiszerint a Pöttyös márka egy magyar szeretetmárka. A Pöttyös marketingstratégiájáttekintve elmondható, hogy tudatos stratégia megvalósítása alapján érték el aszeretetmárka kategóriát, viszont ehhez komoly érzelmi kötődés kialakításáravolt szükség.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: brand marketing, marketing, márka, márkázás, szeretetmárka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:25
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet