A magyarországi munkaerőpiacon jelenlévő generációk álláskeresési szokásai

Lengyel Dorina (2023) A magyarországi munkaerőpiacon jelenlévő generációk álláskeresési szokásai. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Lengyel_Dorina_V1EN5J.pdf] PDF
Lengyel_Dorina_V1EN5J.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of BA_O_Lengyel_Dorina.pdf] PDF
BA_O_Lengyel_Dorina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (279kB)
[thumbnail of BA_B_Lengyel_Dorina.pdf] PDF
BA_B_Lengyel_Dorina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (189kB)
[thumbnail of Lengyel Dorina_bírálat.pdf] PDF
Lengyel Dorina_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (199kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A szakdolgozatomban a magyar munkaerőpiacon aktívan jelenlévő generációk jellemzőit és álláskeresési szokásait vizsgáltam olyan kitekintéssel, melyben a social media térnyerését is figyelembe vesszük az álláskeresési folyamatok során. </p> <p>A szakdolgozatom célja a magyar munkaerőpiacon fellelhető generációkról bemutatása. A szakdolgozatom segít rávilágítani, hogy nincsen rosszabb vagy jobb generáció csak másabb. Minden generációnak vannak erősségei vagy épp gyengeségei, de ezek jól ki tudják egymást egészíteni.</p><p>Az empirikus kutatásom során kvantitatív kérdőívet alkalmaztam. A kutatásomat egy 232 fős mintával támasztottam alá, melyet a generációk összehasonlításához 150 fősre redukáltam, hogy egyenlő arányokban legyenek jelen a generációk a mintában. A kitöltés kritériumaként azt határoztam meg, hogy a kitöltők 1946-2009 között született személyek legyenek. Az adatgyűjtés kényelmi mintavétellel, illetve hólabda módszerrel is végeztem. A kényelmi mintát a social media platformokon gyűjtöttem, mint például Facebook, LinkedIn, Instagram. A hólabda módszerként pedig a social media oldalakon kívül üzenetben is felkerestem embereket, akiket megkértem, hogy továbbítsák további embereknek. Kutatási kérdéseim megválaszolására és a hipotézisek vizsgálatára a végső mintán T-próbákat végeztem és a válaszokat leíró statisztikával is kielemeztem. &nbsp;A kérdőívem segítségével megvizsgáltam, hogy milyen jellemzőkkel vannak jelen a generációk a magyar munkaerőpiacon. Többek között felmértem a környezetemben elérhető korcsoportok nemi összetételét, lokációját, iskolai végzettségét szint és szakterület szerint, a szakmai tapasztalat mennyiségét, az aktuális munkaerőpiaci státuszt, az idegennyelvismeret változatosságát és szintjét. A kapott eredményeket összevetettem a szakirodalommal.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Andicsku Anett
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szendrei-Pál Eszter
Belső
óraadó tanár; Menedzsment és Vállalkozás Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: álláskeresés, közösségi média, X generáció, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:24
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet