Lengyel Dorina (2023) A magyarországi munkaerőpiacon jelenlévő generációk álláskeresési szokásai. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Lengyel_Dorina_V1EN5J.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
BA_O_Lengyel_Dorina.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (279kB) |
|
PDF
BA_B_Lengyel_Dorina.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (189kB) |
|
PDF
Lengyel Dorina_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (199kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A szakdolgozatomban a magyar munkaerőpiacon aktívan jelenlévő generációk jellemzőit és álláskeresési szokásait vizsgáltam olyan kitekintéssel, melyben a social media térnyerését is figyelembe vesszük az álláskeresési folyamatok során. </p> <p>A szakdolgozatom célja a magyar munkaerőpiacon fellelhető generációkról bemutatása. A szakdolgozatom segít rávilágítani, hogy nincsen rosszabb vagy jobb generáció csak másabb. Minden generációnak vannak erősségei vagy épp gyengeségei, de ezek jól ki tudják egymást egészíteni.</p><p>Az empirikus kutatásom során kvantitatív kérdőívet alkalmaztam. A kutatásomat egy 232 fős mintával támasztottam alá, melyet a generációk összehasonlításához 150 fősre redukáltam, hogy egyenlő arányokban legyenek jelen a generációk a mintában. A kitöltés kritériumaként azt határoztam meg, hogy a kitöltők 1946-2009 között született személyek legyenek. Az adatgyűjtés kényelmi mintavétellel, illetve hólabda módszerrel is végeztem. A kényelmi mintát a social media platformokon gyűjtöttem, mint például Facebook, LinkedIn, Instagram. A hólabda módszerként pedig a social media oldalakon kívül üzenetben is felkerestem embereket, akiket megkértem, hogy továbbítsák további embereknek. Kutatási kérdéseim megválaszolására és a hipotézisek vizsgálatára a végső mintán T-próbákat végeztem és a válaszokat leíró statisztikával is kielemeztem. A kérdőívem segítségével megvizsgáltam, hogy milyen jellemzőkkel vannak jelen a generációk a magyar munkaerőpiacon. Többek között felmértem a környezetemben elérhető korcsoportok nemi összetételét, lokációját, iskolai végzettségét szint és szakterület szerint, a szakmai tapasztalat mennyiségét, az aktuális munkaerőpiaci státuszt, az idegennyelvismeret változatosságát és szintjét. A kapott eredményeket összevetettem a szakirodalommal.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | álláskeresés, közösségi média, X generáció, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:24 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:24 |
Actions (login required)
Tétel nézet |