A magyarországi munkaerőpiacon jelenlévő generációk álláskeresési szokásai

Lengyel Dorina (2023) A magyarországi munkaerőpiacon jelenlévő generációk álláskeresési szokásai. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Lengyel_Dorina_V1EN5J.pdf] PDF
Lengyel_Dorina_V1EN5J.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of BA_O_Lengyel_Dorina.pdf] PDF
BA_O_Lengyel_Dorina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (279kB)
[thumbnail of BA_B_Lengyel_Dorina.pdf] PDF
BA_B_Lengyel_Dorina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (189kB)
[thumbnail of Lengyel Dorina_bírálat.pdf] PDF
Lengyel Dorina_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (199kB)

Absztrakt (kivonat)

Aszakdolgozatomban a magyar munkaerőpiacon aktívan jelenlévő generációkjellemzőit és álláskeresési szokásait vizsgáltam olyan kitekintéssel, melyben asocial media térnyerését is figyelembe vesszük az álláskeresési folyamatoksorán. Aszakdolgozatom célja a magyar munkaerőpiacon fellelhető generációkrólbemutatása. A szakdolgozatom segít rávilágítani, hogy nincsen rosszabb vagyjobb generáció csak másabb. Minden generációnak vannak erősségei vagy éppgyengeségei, de ezek jól ki tudják egymást egészíteni.Az empirikuskutatásom során kvantitatív kérdőívet alkalmaztam. A kutatásomat egy 232 fősmintával támasztottam alá, melyet a generációk összehasonlításához 150 fősreredukáltam, hogy egyenlő arányokban legyenek jelen a generációk a mintában. Akitöltés kritériumaként azt határoztam meg, hogy a kitöltők 1946-2009 közöttszületett személyek legyenek. Az adatgyűjtés kényelmi mintavétellel, illetvehólabda módszerrel is végeztem. A kényelmi mintát a social media platformokongyűjtöttem, mint például Facebook, LinkedIn, Instagram. A hólabda módszerkéntpedig a social media oldalakon kívül üzenetben is felkerestem embereket, akiketmegkértem, hogy továbbítsák további embereknek. Kutatási kérdéseimmegválaszolására és a hipotézisek vizsgálatára a végső mintán T-próbákatvégeztem és a válaszokat leíró statisztikával is kielemeztem. A kérdőívem segítségével megvizsgáltam, hogymilyen jellemzőkkel vannak jelen a generációk a magyar munkaerőpiacon. Többekközött felmértem a környezetemben elérhető korcsoportok nemi összetételét,lokációját, iskolai végzettségét szint és szakterület szerint, a szakmaitapasztalat mennyiségét, az aktuális munkaerőpiaci státuszt, azidegennyelvismeret változatosságát és szintjét. A kapott eredményeket összevetettem a szakirodalommal.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: álláskeresés, közösségi média, X generáció, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:24
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet