Lengyel Dorina (2023) A magyarországi munkaerőpiacon jelenlévő generációk álláskeresési szokásai. Pénzügyi és Számviteli Kar.
| 
              
PDF
 Lengyel_Dorina_V1EN5J.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB)  | 
          |
| 
              
PDF
 BA_O_Lengyel_Dorina.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (279kB)  | 
          |
| 
              
PDF
 BA_B_Lengyel_Dorina.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (189kB)  | 
          |
| 
              
PDF
 Lengyel Dorina_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (199kB)  | 
          
Absztrakt (kivonat)
Aszakdolgozatomban a magyar munkaerőpiacon aktívan jelenlévő generációkjellemzőit és álláskeresési szokásait vizsgáltam olyan kitekintéssel, melyben asocial media térnyerését is figyelembe vesszük az álláskeresési folyamatoksorán. Aszakdolgozatom célja a magyar munkaerőpiacon fellelhető generációkrólbemutatása. A szakdolgozatom segít rávilágítani, hogy nincsen rosszabb vagyjobb generáció csak másabb. Minden generációnak vannak erősségei vagy éppgyengeségei, de ezek jól ki tudják egymást egészíteni.Az empirikuskutatásom során kvantitatív kérdőívet alkalmaztam. A kutatásomat egy 232 fősmintával támasztottam alá, melyet a generációk összehasonlításához 150 fősreredukáltam, hogy egyenlő arányokban legyenek jelen a generációk a mintában. Akitöltés kritériumaként azt határoztam meg, hogy a kitöltők 1946-2009 közöttszületett személyek legyenek. Az adatgyűjtés kényelmi mintavétellel, illetvehólabda módszerrel is végeztem. A kényelmi mintát a social media platformokongyűjtöttem, mint például Facebook, LinkedIn, Instagram. A hólabda módszerkéntpedig a social media oldalakon kívül üzenetben is felkerestem embereket, akiketmegkértem, hogy továbbítsák további embereknek. Kutatási kérdéseimmegválaszolására és a hipotézisek vizsgálatára a végső mintán T-próbákatvégeztem és a válaszokat leíró statisztikával is kielemeztem. A kérdőívem segítségével megvizsgáltam, hogymilyen jellemzőkkel vannak jelen a generációk a magyar munkaerőpiacon. Többekközött felmértem a környezetemben elérhető korcsoportok nemi összetételét,lokációját, iskolai végzettségét szint és szakterület szerint, a szakmaitapasztalat mennyiségét, az aktuális munkaerőpiaci státuszt, azidegennyelvismeret változatosságát és szintjét. A kapott eredményeket összevetettem a szakirodalommal.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | 
|---|---|
| Kulcsszavak: | álláskeresés, közösségi média, X generáció, Y generáció, Z generáció | 
| SWORD Depositor: | User Archive | 
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive | 
| Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:24 | 
| Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:24 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Tétel nézet | 
        
        
