Bertalan Nikolett (2016) Fogyasztói magatartás a turizmusban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Bertalan_Nikolett_Diplomadolgozat_FINAL.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Célkitűzés Dolgozatom témája a turisztikai keresletet befolyásoló tényezők elemzése, különös tekintettel a magyarok utazási- és foglalási szokásaira. Célom, hogy aktuális képet mutassak a turisztikai piac jelenlegi helyzetéről, a fogyasztók foglalási- és utazási szokásairól, a motivációkat befolyásoló tényezőkről és a turisztikai szolgáltatók online-offline kommunikációs csatornáinak használatáról. Dolgozatomban a következő főbb kérdésekre szeretnék választ kapni: ♣ Mik az aktuális utazási trendek? ♣ Mik a legfontosabb szálláshelytulajdonságok a fogyasztók számára? ♣ Milyen fogyasztói szegmenseket különböztethetünk meg és kik alkotják tagjait? ♣ Hogyan alakulnak a szegmensek vásárlási szokásai? ♣ Mi jellemző a szegmensek reklámfogyasztására? ♣ Milyen tulajdonságokkal rendelkező desztinációt preferálnak az egyes szegmensek? A vizsgálat elvégzésének indoklása A szegmentálás és a fontosabb következtetések levonása után, egyszerűbb javaslatokat tenni a fogyasztók vásárlási-, foglalási szokásainak befolyásolására és a turisztikai szolgáltatók marketingtevékenységek kialakítására. Elméleti háttér Definiálom a témához kapcsolódó legfontosabb turisztikai fogalmakat, melyek nélkülözhetetlenek a megértéshez, és bemutatom a turizmus és a marketing kapcsolatát. A fogyasztói magatartás vizsgálatát Kotler „7O” modellje alapján végzem el. Módszerek A kvantitatív kutatás során kérdőíves megkérdezésre kerül sor, és az eredmények elemzéséhez az IBM SPSS és Microsoft Excel programot használom. A minta nem reprezentatív, nem véletlenül kiválasztott, hólabda módszerrel készül, nagysága minimum 150 fő A célcsoport a 18 - 65 éves réteg, akik a keresletet adják a turisztikai szolgáltatóknak. A kérdőív főbb témakörei: • Utazási szokások • Szálláshely tulajdonságok • Fogyasztáshoz való viszony • Vásárláshoz kapcsolódó attitűd • Desztinációhoz való viszony • Offline-Online kommunikáció • Demográfiai adatok A gyakorisági statisztikák és leíró statisztikák mellett, kereszttábla elemzést és varianciaelemzést is készítek. Faktorelemzést végezek az adattömörítés céljából, majd a létrehozott faktorok alapján vizsgálom meg, hogy milyen homogén klaszterekbe, vagyis szegmensekbe lehet sorolni az fogyasztókat a foglaláshoz (vásárláshoz) kapcsolódó attitűdjük alapján. Megvizsgálom a szegmensek foglaláshoz/vásárláshoz kapcsolódó attitűdjét, a reklámfogyasztásra vonatkozó sajátosságaikat, és a desztináció választásra vonatkozó preferenciákat.
Magyar cím
Fogyasztói magatartás a turizmusban
Angol cím
Consumer Behavior in Tourism
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Marketing Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Turizmusmarketing, Fogyasztói magatartás , Utazási szokások, Turizmus |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hegedűsné Orbán Éva |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Ápr. 25. 12:14 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 15:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |