Bangó János (2016) A Zala-Depo Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Kft. marketing tevékenységének bemutatása. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
bangó_jános_2016jan_titkos.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100. Download (4MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja, hogy a Zala-Depo Kft. marketing szempontú elemzését követően, olyan javaslatokat tegyek, melyek révén a társaság a modern, ügyfélközpontú szolgáltatásnyújtást testesítheti meg a szolgáltató szektorban. Ahhoz, hogy tisztában legyünk az egyes területek elemzésekor feltárt tények fontosságával, átfogó elméleti betekintést teszünk a marketing jelentésének, szerepének megértése végett. Az elméleti megközelítésben a marketing alapjai kerülnek áttekintésre, majd a marketingstratégia, illetve a marketing eszköztára is bemutatásra kerül. A marketing szempontú elemzés előtt, a Zala-Depo Kft.-ről ismertetem a fő tudnivalókat, kitérve a társaság megalakulására, küldetésére, vezetési hierarchiájára, illetve magára a végzett tevékenységekre. A társaság bemutatása során a SWOT analízis alkalmazásával részletesen kitértem a szervezet erősségeire, gyengeségeire, lehetőségeire, illetve fenyegetettségeire. Ezt követően sor került a társaság marketing tevékenységének az elemzésére, melyben a hagyományos 4P, illetve a szolgáltatásokra jellemző 3P szolgált segítségül. A 4P –n keresztüli bemutatás során a társaság termékpalettája került meghatározásra, az árak kialakítása során figyelembe vett tényezők, az értékesítési csatornában lévő szereplők, azok száma, valamint a jelenlegi kommunikációs csatornák jellemzői. A társaság jelenlegi marketing tevékenységének a hatásaira, fejlesztésekre szoruló területek meghatározására, a fogyasztói elégedettség felmérésére egy kérdőíves felmérés szolgál kiindulópontként. A felmérés révén értékelésre kerültek a társaság által végzett tevékenységek, szolgáltatások színvonala, melyek a társaság erősségei, gyengeségei, a vállalat ismertsége, illetve a szervezetről kialakult fogyasztói vélemény is megfogalmazható. A felmérésből olyan összefüggések, észrevételek határozhatók meg, mint a stratégiák által kifejtett hatások eredményei, eltérő módon jelentkező tájékozottság okai, vagy a fogyasztói elégedettség és a szolgáltatásnyújtás színvonala közötti kapcsolat milyensége fedezhető fel. A felmérés, és a korábban elvégzett társasági elemzés alapján javaslattételek kidolgozása, ismertetése, mérésükre szolgáló módszerek meghatározása következik. A javaslatok lehetőséget biztosítanak a társaságnak, hogy alkalmazásuk által javítson a szervezet helyzetén, valamint a társadalom szemlélet formálásában nagyobb szerepet töltsön be. A javaslattételek kitérnek a belső kapcsolatok megerősítésére, vállalati viszonyok ápolására, növelésére, valamint olyan folyamatok, programok bevezetésére, melyek révén a társaság növelheti mind vevőelégedettség mértékét, mind a pénzügyi mutatókat. A jövőképben összegeztem a társaság célkitűzéseit. A szervezet célja, hogy modern, ügyfélközpontú szolgáltató társasággá váljon, a vállalati környezettudatos magatartás a fogyasztói magatartásban is jelentkezzen. A kidolgozott lehetőségek révén ezek megvalósíthatók és csak a társaság szemléletétől függ, hogy készen áll-e a további változásokra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Marketing , véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, Zala-Depo Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Kft. (Zalaegerszeg), Zalaegerszeg (Zala), SWOT analízis, Marketing eszközök |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Szabó G. Tibor |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Jan. 06. 16:56 |
Utolsó módosítás: | 2016. Jan. 06. 16:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |