Vevőkintlévőségek kezelésének bemutatása az iQor Global Services Hungary Kft. adatain keresztül

Balogh Dóra (2016) Vevőkintlévőségek kezelésének bemutatása az iQor Global Services Hungary Kft. adatain keresztül. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of balogh_dóra_2016jan_titkos.pdf] PDF
balogh_dóra_2016jan_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100.

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Gyakorlatomat az iQor Global Services Hungary Kft. szombathelyi telephelyén töltöttem. A társaság pénzügyi osztályán szerzett tapasztalataim alapján mélyreható betekintést kaptam a napi feladatok ellátásának folyamatairól, amelyeknek fontos része a vevői kapcsolattartás, ezért szakdolgozatom témájának a vevőkezelési folyamatok tanulmányozását választottam. A témakörhöz szorosan kapcsolódtak a féléves szakmai gyakorlatom során elvégzett feladataim is. Az iQor Global Services Hungary Kft. szombathelyi telephelye egy multinacionális cégcsoport magyarországi központja. Az amerikai tulajdonban lévő iQor Szombathely mellett Pécsett is rendelkezik egy üzemmel. A vállalat - fő feladatait tekintve - az értékesítés utáni piacon folytatja tevékenységét: a high-tech elektronika területén garanciális, illetve a garancia időn túli javításokat végez. Legfőbb szervizelési termékei közé a laptopok, nyomtatók, telefonok, mágneses szalagtárolók és bankkártya olvasók tartoznak. Ezen kívül kiszervezett üzleti megoldásokkal áll partnerei rendelkezésére. Szombathely egyik meghatározó munkáltatójaként jelenleg mintegy ezer főt foglalkoztat. Dolgozatomban részletesen bemutatásra kerülnek a követelésekkel kapcsolatos általános pénzügyi és számviteli ismeretek, amelyek alapjául szolgálnak a vállalatnál zajló folyamatok megvizsgálásában. A folyamatok bemutatásakor a vevőkkel kapcsolatos összes fázisra kitérek: a megrendeléstől, a szállításon, a könyvelésen keresztül a nyilvántartásig. Ezen kívül az új partnerekkel kialakítandó kapcsolat legfontosabb lépéseit is összegyűjtöm. Munkám utolsó egységében a vevőkintlévőségek elemzését készítem el egyszerűbb és bonyolultabb statisztikai módszerekkel. Állományi adatokból kiindulva különböző összetétel-elemzéseket végzek, másrészt a vevői, szállítói és az árbevétel adatok felhasználásával összefüggés-vizsgálatokat készítek. Szakdolgozatom témájából kiindulva arra törekeszem, hogy részletes képet adjak arról, hogyan működik a vevőkintlévőségek kezelése egy multinacionális vállalatnál. A dolgozat zárásaként SWOT analízis segítségével gyűjtöm össze vizsgálataim eredményeit, vagyis a vevőkezelési folyamatokkal kapcsolatos erősségeket és gyengeségeket, továbbá a fejlődési lehetőségeket a vizsgált vállalkozás vonatkozásában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Közszolgálati Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

pénzügy és számvitel

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Antal Anita
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kintlévőségkezelés - kintlévőségek behajtása, vevőkövetelések, iQor Global Services Hungary Kft. (Szombathely), Szombathely (Vas), gazdasági elemzés
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó G. Tibor
Rekord készítés dátuma: 2016. Jan. 06. 16:37
Utolsó módosítás: 2016. Jan. 06. 16:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet