Ács Norbert Richárd (2023) Szolgáltatások a felhőben: ServiceNow. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Ács Norbert záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Ács Norbert Záródolgozat összefoglalása.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (153kB) |
|
PDF
Ács Norbert Richárd.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (81kB) |
|
PDF
Záródolgozat külső konzulens bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (149kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;">Számos ok állt a témaválasztásom hátterében, amelyek közül az egyik legfőbb az, hogy régóta foglalkoztatnak a felhőszolgáltatások és a különböző szolgáltatások felépítése. Bár eleinte a felhőszolgáltatások fogalma homályos volt számomra, ahogy egyre többet tanultam róla, és alkalmazni kezdtem a munkahelyemen és az egyetemen is, egyre inkább rájöttem, milyen sokoldalú és hasznos ez a megközelítés. Az általam választott téma célja az, hogy a ServiceNow konkrét felhő alapú szolgáltatásának felépítését, típusát és felhasználási lehetőségeit bemutassam és ismertessem. Emellett szeretném megosztani saját élményeimet és tapasztalataimat is az adott felhőalapú szolgáltatásban. Azért esett a választásom a ServiceNow-ra, mert ezzel már találkoztam a múltban és jelenleg is foglalkozom vele. Azon túlmenően, hogy személyes tapasztalataim révén képes vagyok átfogó képet adni a szolgáltatásról, fontosnak tartom, hogy az olvasók is megismerhessék egy konkrét példán keresztül, hogy hogyan működik és milyen előnyei vannak egy ilyen felhő alapú szolgáltatásnak. A dolgozat elején a bevezetés után kicsit felvezetem a ServiceNow-ot mint szolgáltatás. Az ezutáni pontban egy átfogó felhő szolgáltatási tulajdonságokat bemutató és előnyöket leíró rész. Konkrétan kitérek itt a felhő alapú megoldások olyan fontos részeire mint a skálázhatóság, rugalmasság és az erőforrás megosztása. A dolgozat további részeiben kitérek a ServiceNow felhő alapú megoldására is ami összetettebb képet mutat magáról a szolgáltatás mögötti folyamatokról. Megemlítve a nagy vállalatoknál alkalmazott több típusra és azok használatára és különbségeire erőforrás és felhasználás szinten. Illetve saját tapasztalatokat bemutatva hogy egy bejelentői felület összerakása milyen kihívásokkal és milyen folyamatokon keresztül történik. Megemlítem a jegytípusokat is és ezeknek alkalmazását, felhasználást a nagy vállatoknál. Ezekre konkrét példákkal és felépítését Majd bemutatok általam megítélt hasznosabb alkalmazásokat és kiemelem a „low” illetve „no code” programozást ami meghatározó eleme a ServiceNownak. Mind ezek mellett megemlítem és leírom a ServiceNow portál és platform közötti különbségeket és funkcióit. A végén egy összegzést írtam amiben kifejtem saját véleményemet és egy jövőbe tekintő említést teszek a ServiceNow jövőbeli lehetséges szerepéről a nagy vállalatokban.<br></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, adatbázis, adatbázis(ok), adatbáziskezelés, webszolgáltatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Okt. 16. 13:03 |
Utolsó módosítás: | 2023. Okt. 16. 13:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |