Ács Norbert Richárd (2023) Szolgáltatások a felhőben: ServiceNow. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Ács Norbert záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Ács Norbert Záródolgozat összefoglalása.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (153kB) |
|
PDF
Ács Norbert Richárd.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (81kB) |
|
PDF
Záródolgozat külső konzulens bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (149kB) |
Absztrakt (kivonat)
Számos ok állt a témaválasztásom hátterében, amelyek közül az egyik legfőbb az, hogy régóta foglalkoztatnak a felhőszolgáltatások és a különböző szolgáltatások felépítése. Bár eleinte a felhőszolgáltatások fogalma homályos volt számomra, ahogy egyre többet tanultam róla, és alkalmazni kezdtem a munkahelyemen és az egyetemen is, egyre inkább rájöttem, milyen sokoldalú és hasznos ez a megközelítés.Az általam választott téma célja az, hogy a ServiceNow konkrét felhő alapú szolgáltatásának felépítését, típusát és felhasználási lehetőségeit bemutassam és ismertessem. Emellett szeretném megosztani saját élményeimet és tapasztalataimat is az adott felhőalapú szolgáltatásban.Azért esett a választásom a ServiceNow-ra, mert ezzel már találkoztam a múltban és jelenleg is foglalkozom vele. Azon túlmenően, hogy személyes tapasztalataim révén képes vagyok átfogó képet adni a szolgáltatásról, fontosnak tartom, hogy az olvasók is megismerhessék egy konkrét példán keresztül, hogy hogyan működik és milyen előnyei vannak egy ilyen felhő alapú szolgáltatásnak.A dolgozat elején a bevezetés után kicsit felvezetem a ServiceNow-ot mint szolgáltatás. Az ezutáni pontban egy átfogó felhő szolgáltatási tulajdonságokat bemutató és előnyöket leíró rész. Konkrétan kitérek itt a felhő alapú megoldások olyan fontos részeire mint a skálázhatóság, rugalmasság és az erőforrás megosztása. A dolgozat további részeiben kitérek a ServiceNow felhő alapú megoldására is ami összetettebb képet mutat magáról a szolgáltatás mögötti folyamatokról. Megemlítve a nagy vállalatoknál alkalmazott több típusra és azok használatára és különbségeire erőforrás és felhasználás szinten.Illetve saját tapasztalatokat bemutatva hogy egy bejelentői felület összerakása milyen kihívásokkal és milyen folyamatokon keresztül történik. Megemlítem a jegytípusokat is és ezeknek alkalmazását, felhasználást a nagy vállatoknál. Ezekre konkrét példákkal és felépítését Majd bemutatok általam megítélt hasznosabb alkalmazásokat és kiemelem a „low” illetve „no code” programozást ami meghatározó eleme a ServiceNownak. Mind ezek mellett megemlítem és leírom a ServiceNow portál és platform közötti különbségeket és funkcióit.A végén egy összegzést írtam amiben kifejtem saját véleményemet és egy jövőbe tekintő említést teszek a ServiceNow jövőbeli lehetséges szerepéről a nagy vállalatokban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, adatbázis, adatbázis(ok), adatbáziskezelés, webszolgáltatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Okt. 16. 13:03 |
Utolsó módosítás: | 2023. Okt. 16. 13:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |