Javítási szolgáltatás fejlesztése erdészeti és kertészeti kisgépek területen

Bárány István (2023) Javítási szolgáltatás fejlesztése erdészeti és kertészeti kisgépek területen. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Végleges záródolgozat.pdf] PDF
Végleges záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. Május 06..

Download (1MB)
[thumbnail of img350.pdf] PDF
img350.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (409kB)
[thumbnail of hitelesített-bírálat_Bárány-istván-részére (1).pdf] PDF
hitelesített-bírálat_Bárány-istván-részére (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (369kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;">Javítási szolgáltatás fejlesztése erdészeti és kertészeti kisgépek területen</p><p dir="ltr" style="text-align: left;"><br></p><p dir="ltr" style="text-align: left;">A dolgozat témáját a kisgépjavítási szakterület jelenlegi helyzete alapozta meg. A szervizelés egy kellemetlen kérdés sok kereskedő számára: szakemberhiány, rengeteg probléma/fennakadás, lépéshátrány a műszaki fejlesztésekkel kapcsolatosan és technikai hátrányok jellemzik, amellett, hogy kötelező szervizszolgáltatást nyújtaniuk. A következőekben levezetem az általam újragondolt rendszer struktúráját szervizszinten és területi szinten is.<br></p><p dir="ltr" style="text-align: left;">Szervizként az elsőszámú bevételi forrásunk a szolgáltatásból származó jövedelem lesz, és csak ezután következik az értékesítésből származó bevétel. A szolgáltatás (azaz javítás) során legtöbbször óradíjban számolunk, de a munkalapra nem a tényleges javítással töltött idő lesz felvezetve, hanem a gyártó által meghatározott javítási normaidők és a közösség által elfogadott javítási költségek átlaga. Tehát, többet fizet az ügyfél, mint amennyi időt valójában a javítással töltöttünk. Amennyiben valamire fix árat szeretnénk meghatározni – mondjuk egy késélezés – akkor a rezsióradíjunkat vissza lehet osztani az erre a folyamatra felhasznált idővel, vagy tehetjük ugyanezt a láncélezéssel is, mert ezek úgymond kockázat nélküli munkák, azaz a folyamat során nagy valószínűséggel nem ütközünk váratlan akadályokba. Komplexebb feladatokra nem ajánlott fix árat kalkulálni, mert váratlan problémák állhatják utunkat, így tól-ig összegeket érdemes meghatározni. Speciális, komplikáltabb esetekben – mint például egy fűnyírótraktor hidraulikus hajtómű javítása – a munkadíj a teljes javítással töltött idő lesz, persze csak a realitás talaján maradva és feltételezve a szerviztechnikus megfelelő szakmai tudását.<br></p><p dir="ltr" style="text-align: left;">Egy ergonomikus műhelyet kell kialakítani, ahol minden kézre áll, ahol jó dolgozni. Nem a kényelem az elsődleges szempont, hanem a következetesség: minden szerszámnak megvan a helye, csoportosítva vannak és közel vannak a munkaasztalhoz. Minimalizálni kell a célszerszámok keresésével töltött időt (meddő időt). Továbbá a műhelyet érdemes úgy kialakítani, hogy szükség esetén az ügyfeleket is be lehessen engedni a műhelybe, mert ez néha elkerülhetetlen és hogy azt érezze az ügyfél, hogy előttük nincsen titkolnivalónk. Vannak, akik megvárják az apróbb javításokat és vannak „fogások”, amiket csak műhelykörülmények között lehet megmutatni az ügyfélnek. A műhely tisztasága és rendezettsége elárulja a javításhoz való hozzáállást. A legjobb a műhelyet úgy kialakítani, hogy az akár „látványműhelyként” is funkcionálhasson.<br></p><p dir="ltr" style="text-align: left;">Óhatatlanul lesz szerencsénk kicsit problémásabb ügyfelekhez és ők sokszor a legváratlanabb helyzetekben a legváratlanabb indokkal lépnek elő. Míg kereskedés esetében javarészt kisebb a lehetősége ennek, javítandó gépek esetében gyakrabban adódnak nézeteltérések, vagy problémák. Ahhoz, hogy a konfliktusokat megelőzzük, már rögtön az elején érteni kell az embereket és felismerni bizonyos típusú ügyfeleket vagy csak egyszerűen betartani a fentebb felvázolt lépéseket. Ugyanakkor már javításkor is a megelőzésre kell törekedni és így majdnemhogy konfliktusmentesen lehet szolgáltatni éveken át.<br></p><p dir="ltr" style="text-align: left;">Napjainkban az online jelenlét egyszerűen kötelező - ha nincsen Facebook oldal vagy egy Google hely, akkor a vállalkozásunk nem is létezik. Az online jelenlét miértjét nem ecsetelem, annál inkább a hogyanját. Amit el szeretnénk adni, az egy szolgáltatás, tehát nem egy kézzel fogható dolog és még körülírni sem könnyű → viszont meg lehet mutatni, hogy hogyan javítunk. A rövidvideók és a video blogok tarolnak, tökéletes lehetőség arra, hogy megmutassuk, hogyan javítunk vagy mi történik egy ilyen szervizben. Kirakatba kell tenni azt, hogy milyen a hozzáállásunk, a szakértelmünk, milyen körülmények között történik a javítás (az utóbbi azért kerül kiemelésre, mert a javítóműhelyek 90%-a kritikán aluli körülmények között működik). A tartalomgyártás ugyan hosszabb folyamat, de mindenképpen megtérül. Esetünkben óriásplakátokat maximum útbaigazítás esetén használnék, és teljes erőbedobással az online marketingre koncentrálnék. Meg kell mutatni azt, hogy miben vagyunk jobbak, mint mások: transzparens folyamatok, egy márkára való specializálódás, precizitás és gyorsaság.</p><p dir="ltr" style="text-align: left;">Ahhoz, hogy a humán erőforrás nagyságát meg tudjuk határozni, tisztában kell lenni a szerviz adottságaival, de mindenekelőtt a megfelelő szerviztechnikus személyét kell definiálni. Minél kisebb a szervizméret, annál inkább kell egy személyben meglelnünk a tökéletes szerviztechnikust, aki tulajdonképpen megjavítja azt, amit szeretnénk. Ám nem feltétlen tenném az első helyre a szakmai tapasztalatot, elég lenne csak a műszaki beállítottság, ugyanis sokkal hamarabb lehet lelkes kezdőket találni, mint tapasztalattal rendelkező szervizest. Szakemberhiány idején a könnyebb út az, ha saját magunk képezzük ki a leendő alkalmazottat, mert ez a terület annyira speciális, és akkora a termékpaletta, hogy ez a lépés egyszerűen nem hagyható ki. A betanulási idő az önálló munkavégzéshez egyéntől függően 1-1,5 év.<br></p><p dir="ltr" style="text-align: left;">A cél tulajdonképpen a standardizálás lenne, mely folyamatok és szabályok, technológiai megoldások alapján valósítható meg, amelyek lehetővé teszik a konzisztens szolgáltatásnyújtást. Egy szakszerviznek az ország minden pontján ungyazokkal a feltételekkel kellene működnie, hogy a legjobb szolgáltatást tudják nyújtani. (Agárdi Irma) A szolgáltatásoknál a minőségek versenyeznek, így minőségüket nehezen tudjuk mérni, mivel a szolgáltatási minőség egy olyan relatív fogalom, amelynek megítélése a szubjektív fogyasztói elvárások és észlelések függvénye. (Papp Ilona) Szóval, a jó szerviz az mindenkinek mást jelent, de törekedni kell arra, hogy a legtöbbek igényeit kielégítse, viszont magát, a „jó szerviz” fogalmát tudjuk másokban formálni.<br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Klement Kristóf
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: árajánlat, árak, gazdasági szolgáltatás, humán erőforrás menedzsment, kereskedelem
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Okt. 16. 13:03
Utolsó módosítás: 2023. Okt. 16. 13:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet