Javítási szolgáltatás fejlesztése erdészeti és kertészeti kisgépek területen

Bárány István (2023) Javítási szolgáltatás fejlesztése erdészeti és kertészeti kisgépek területen. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Végleges záródolgozat.pdf] PDF
Végleges záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. Május 06..

Download (1MB)
[thumbnail of img350.pdf] PDF
img350.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (409kB)
[thumbnail of hitelesített-bírálat_Bárány-istván-részére (1).pdf] PDF
hitelesített-bírálat_Bárány-istván-részére (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (369kB)

Absztrakt (kivonat)

Javítási szolgáltatás fejlesztése erdészeti és kertészeti kisgépek területenA dolgozat témáját a kisgépjavítási szakterület jelenlegi helyzete alapozta meg.A szervizelés egy kellemetlen kérdés sok kereskedő számára: szakemberhiány, rengetegprobléma/fennakadás, lépéshátrány a műszaki fejlesztésekkel kapcsolatosan és technikaihátrányok jellemzik, amellett, hogy kötelező szervizszolgáltatást nyújtaniuk. Akövetkezőekben levezetem az általam újragondolt rendszer struktúráját szervizszinten ésterületi szinten is.Szervizként az elsőszámú bevételi forrásunk a szolgáltatásból származó jövedelem lesz, éscsak ezután következik az értékesítésből származó bevétel. A szolgáltatás (azaz javítás)során legtöbbször óradíjban számolunk, de a munkalapra nem a tényleges javítással töltöttidő lesz felvezetve, hanem a gyártó által meghatározott javítási normaidők és a közösségáltal elfogadott javítási költségek átlaga. Tehát, többet fizet az ügyfél, mint amennyi időtvalójában a javítással töltöttünk. Amennyiben valamire fix árat szeretnénk meghatározni –mondjuk egy késélezés – akkor a rezsióradíjunkat vissza lehet osztani az erre a folyamatrafelhasznált idővel, vagy tehetjük ugyanezt a láncélezéssel is, mert ezek úgymond kockázatnélküli munkák, azaz a folyamat során nagy valószínűséggel nem ütközünk váratlanakadályokba. Komplexebb feladatokra nem ajánlott fix árat kalkulálni, mert váratlanproblémák állhatják utunkat, így tól-ig összegeket érdemes meghatározni.Speciális, komplikáltabb esetekben – mint például egy fűnyírótraktor hidraulikus hajtóműjavítása – a munkadíj a teljes javítással töltött idő lesz, persze csak a realitás talajánmaradva és feltételezve a szerviztechnikus megfelelő szakmai tudását.Egy ergonomikus műhelyet kell kialakítani, ahol minden kézre áll, ahol jó dolgozni. Nema kényelem az elsődleges szempont, hanem a következetesség: minden szerszámnakmegvan a helye, csoportosítva vannak és közel vannak a munkaasztalhoz. Minimalizálnikell a célszerszámok keresésével töltött időt (meddő időt).Továbbá a műhelyet érdemes úgy kialakítani, hogy szükség esetén az ügyfeleket is belehessen engedni a műhelybe, mert ez néha elkerülhetetlen és hogy azt érezze az ügyfél,hogy előttük nincsen titkolnivalónk. Vannak, akik megvárják az apróbb javításokat ésvannak „fogások”, amiket csak műhelykörülmények között lehet megmutatni azügyfélnek.A műhely tisztasága és rendezettsége elárulja a javításhoz való hozzáállást.A legjobb a műhelyet úgy kialakítani, hogy az akár „látványműhelyként” isfunkcionálhasson.Óhatatlanul lesz szerencsénk kicsit problémásabb ügyfelekhez és ők sokszor alegváratlanabb helyzetekben a legváratlanabb indokkal lépnek elő. Míg kereskedésesetében javarészt kisebb a lehetősége ennek, javítandó gépek esetében gyakrabbanadódnak nézeteltérések, vagy problémák. Ahhoz, hogy a konfliktusokat megelőzzük, márrögtön az elején érteni kell az embereket és felismerni bizonyos típusú ügyfeleket vagycsak egyszerűen betartani a fentebb felvázolt lépéseket.Ugyanakkor már javításkor is a megelőzésre kell törekedni és így majdnemhogykonfliktusmentesen lehet szolgáltatni éveken át.Napjainkban az online jelenlét egyszerűen kötelező - ha nincsen Facebook oldal vagy egyGoogle hely, akkor a vállalkozásunk nem is létezik. Az online jelenlét miértjét nemecsetelem, annál inkább a hogyanját.Amit el szeretnénk adni, az egy szolgáltatás, tehát nem egy kézzel fogható dolog és mégkörülírni sem könnyű → viszont meg lehet mutatni, hogy hogyan javítunk. A rövidvideókés a video blogok tarolnak, tökéletes lehetőség arra, hogy megmutassuk, hogyan javítunkvagy mi történik egy ilyen szervizben. Kirakatba kell tenni azt, hogy milyen ahozzáállásunk, a szakértelmünk, milyen körülmények között történik a javítás (az utóbbiazért kerül kiemelésre, mert a javítóműhelyek 90%-a kritikán aluli körülmények közöttműködik). A tartalomgyártás ugyan hosszabb folyamat, de mindenképpen megtérül.Esetünkben óriásplakátokat maximum útbaigazítás esetén használnék, és teljeserőbedobással az online marketingre koncentrálnék. Meg kell mutatni azt, hogy mibenvagyunk jobbak, mint mások: transzparens folyamatok, egy márkára való specializálódás,precizitás és gyorsaság.Ahhoz, hogy a humán erőforrás nagyságát meg tudjuk határozni, tisztában kell lenni aszerviz adottságaival, de mindenekelőtt a megfelelő szerviztechnikus személyét kelldefiniálni. Minél kisebb a szervizméret, annál inkább kell egy személyben meglelnünk atökéletes szerviztechnikust, aki tulajdonképpen megjavítja azt, amit szeretnénk.Ám nem feltétlen tenném az első helyre a szakmai tapasztalatot, elég lenne csak a műszakibeállítottság, ugyanis sokkal hamarabb lehet lelkes kezdőket találni, mint tapasztalattalrendelkező szervizest. Szakemberhiány idején a könnyebb út az, ha saját magunkképezzük ki a leendő alkalmazottat, mert ez a terület annyira speciális, és akkora atermékpaletta, hogy ez a lépés egyszerűen nem hagyható ki. A betanulási idő az önállómunkavégzéshez egyéntől függően 1-1,5 év.A cél tulajdonképpen a standardizálás lenne, mely folyamatok és szabályok, technológiaimegoldások alapján valósítható meg, amelyek lehetővé teszik a konzisztensszolgáltatásnyújtást. Egy szakszerviznek az ország minden pontján ungyazokkal afeltételekkel kellene működnie, hogy a legjobb szolgáltatást tudják nyújtani. (AgárdiIrma) A szolgáltatásoknál a minőségek versenyeznek, így minőségüket nehezen tudjukmérni, mivel a szolgáltatási minőség egy olyan relatív fogalom, amelynek megítélése aszubjektív fogyasztói elvárások és észlelések függvénye. (Papp Ilona) Szóval, a jó szervizaz mindenkinek mást jelent, de törekedni kell arra, hogy a legtöbbek igényeit kielégítse,viszont magát, a „jó szerviz” fogalmát tudjuk másokban formálni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: árajánlat, árak, gazdasági szolgáltatás, humán erőforrás menedzsment, kereskedelem
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Okt. 16. 13:03
Utolsó módosítás: 2023. Okt. 16. 13:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet