A magyar pezsgőpiac integrált marketingkommunikációja

Nagy Eszter (2023) A magyar pezsgőpiac integrált marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Nagy_Eszter_Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Nagy_Eszter_Szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat01.pdf] PDF
Nyilatkozat01.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (643kB)
[thumbnail of Biralat_Nagy_Eszter.pdf] PDF
Biralat_Nagy_Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (219kB)
[thumbnail of Nagy_Eszter_Kulso_biralat.pdf] PDF
Nagy_Eszter_Kulso_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (121kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatom témájának azért választottam ezt a terméket, mert a pezsgő nagyon közel áll hozzám kulturális neveltetésemből és Magyarország talán legszebb borvidékén, Badacsonyban való felnevelkedésem okán, ahol több pincészet a borok mellett pezsgő készítéssel is foglalkozni kezdett. A többi borvidékhez hasonlóan az elmúlt években itt is kialakult egyfajta pezsgő trend, ami az elmúlt években egyre jobban kinőte magát, és ugyan korábban is a borpiac meghatározó szegmense volt, de az iránta való kereslet egyre nagyobb méreteket kezdet ölteni az igényes fogyasztók körében első sorban a minőségbéli növekedésnek köszönhetően. </p> <p><a>A pezsgő ma már nem kizárólag az ünnepi alkalmak nélkülözhetetlen kelléke, hanem egyre kedveltebb élvezeti cikk kisebb társas események, baráti összejövetelek alkalmával is. </a>Magyarországon régi hagyománya van a pezsgőkészítésnek, de az utóbbi években egyre nagyobb kihívás elé állítja a hazai gyártókat az állandóan változó fogyasztó igények kielégítése. Ebben az összefüggésben érdekes és aktuális kérdés, hogy hogyan lehet a magyar pezsgők népszerűségét és értékesítési eredményeit még jobban növelni egy olyan ágazatban, ahol évszázadok óta hagyományos technológiát és módszereket alkalmaznak. Hogyan lehet bármi újat mutatni a fogyasztóknak, fenntartani az érdeklődésüket és kielégíteni az újdonság iránti vágyukat? </p> <p>Véleményem szerint a pezsgő örök népszerűsége és különlegessége pont abban rejlik, hogy alapvetően ragaszkodik a tradíciókhoz. <a>Talán a legfontosabb, hogy a pincészetek a termékeik kommunikálását tegyék innovatívvá, így a fiatalabb generációk számára is népszerűbbé válik a pezsgőfogyasztás. </a>A pincészetek érdeke, hogy a termékeik ne kopjanak ki a köztudatból az idő múlásával. Tehát fontos a fiatalabb fogyasztók figyelmének felkeltése, azonban az idősebb fogyasztókra való odafigyelés sem elhanyagolható. Elöregedő társadalmunkban rendkívül nehéz csak az online térben kommunikálni a termékeket, hiszen az idősebb generációk ezeket csak kisebb mértékben, vagy egyáltalán nem követik nyomon. Ezért fontos az innovatív és korábban bevált marketingkommunikációs felületek együttes alkalmazása, hogy a teljes fogyasztói piacot megtudják szólítani a pincészetek. </p> <p>Úgy gondolom, hogy az emberek jelentősebb része pezsgőt személyesen szeret vásárolni. Leginkább áruházakban és borkereskedéseknél, valamint pincészeteknél. Ezért véleményem szerint a pezsgőgyártók esetében, mint reklám, mint értékesítés szempontjából a vásárláshelyi marketing a legkiemelkedőbb csatorna, amit promócióval és közösségi média marketing kampánnyal lehet leginkább megtámogatni.</p> <p>Szakdolgozatom célja, hogy feltárjam azokat a lehetőségeket, amelyekkel a magyar pezsgőipar javíthatja kommunikációs és értékesítési eredményeit, és megerősítheti a pezsgő, mint termék piaci pozícióját. </p> <p>Először megvizsgáltam a pezsgő kultúra történetét és fejlődésének főbb szakaszait, hogy átfogó képet kaphassak az őshazájában, Franciaországban való elterjedéséről és Magyarországon való meghonosodásáról. Vizsgáltam a nemzetközi és magyar pezsgőpiac helyzetét és alakulását. Itt első sorban arra voltam kíváncsi, hogy milyen szerepet tölt be a magyar pezsgő a világpiacon, illetve a hazai borágazatban. Dióhéjban összefoglaltam a pezsgő készítés során alkalmazott módszereket és a pezsgőkultúrával kapcsolatos alapvető fogalmakat, amiknek ismeretét fontosnak tarom ahhoz, hogy objektív véleményt tudjak alkotni a piacról és a fogyasztók ízléséről.</p> <p>Szekunder és primer források segítségével a STEEP analízis 5 elemén keresztül vizsgáltam, hogy milyen külső, befolyásolhatatlan tényezők lehetnek hatással a piac alakulására. Ez véleményem szerint azért kiemelkedő fontoságú, mert ugyan a pincészetek nem tudják befolyásolni a makrokörnyezet alakulását, azonban kellő tudatossággal az ezen tényezőkből adódó veszélyforrások mérsékelhetőek. </p> <p>Vizsgáltam, hogy milyen kommunikációs és értékesítési csatornák a legkedvezőbbek a pezsgőpiac esetében. Itt figyelembe vettem a különböző korosztályok igényeit, valamint az általuk fogyasztott tartalmak csatornáit, és ez alapján határoztam meg, hogy mely felületek a legalkalmasabbak a pezsgő, mint termék kommunikálására és értékesítésére.</p> <p>Kvalitatív kutatást végeztem szakértőkkel való beszélgetések során a pezsgővel kapcsolatos tények, tévhitek, fogyasztói trendek, aktuális kérdések és kilátások témakörében, valamint kvantitatív kutatást végeztem a pezsgőfogyasztási szokásokról és preferenciákról, azonban a kutatás során leginkább a fogyasztói attitűdökre voltam kíváncsi. Kutatásaim elemzése során összefüggéseket kerestem a kvalitatív és kvantitatív eredmények között, hogy egy összefüggő képet tudjak alkotni a magyar pezsgő hazai piacon való megítéléséről, szerepéről és kilátásairól.</p> <p>A kutatásokból kapott eredmények segítségével az integrált marketing kommunikáció folyamatán keresztül felvázoltam, hogy hogyan lehetne megvalósítani a magyar pezsgőpiac integrálta marketingkampányát, ami a magyar pezsgő népszerűsítését tűzné ki célul a hazai fogyasztók körében, valamint, hogy ezen kampány lebonyolítására mely kommunikációs felületek lennének a legalkalmasabbak.</p> <p>Végül, de nem utolsó sorban a konklúziót alkottam a vizsgált témák tekintetében és megvizsgáltam a hipotéziseim helytállóságát, valamint ajánlásokat fogalmaztam meg azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne javítani a pincészetek marketing kommunikációs stratégiáját.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Harsányi Dávid
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Tüű Péter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bormarketing, integrált marketing, makromarketing, marketingkommunikáció, piackutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:35
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:35
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47630

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet