Nagy Eszter (2023) A magyar pezsgőpiac integrált marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Nagy_Eszter_Szakdolgozat.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
Nyilatkozat01.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (643kB) |
|
PDF
Biralat_Nagy_Eszter.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (219kB) |
|
PDF
Nagy_Eszter_Kulso_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (121kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatom témájának azért választottam ezt a terméket, mert a pezsgő nagyon közel áll hozzám kulturális neveltetésemből és Magyarország talán legszebb borvidékén, Badacsonyban való felnevelkedésem okán, ahol több pincészet a borok mellett pezsgő készítéssel is foglalkozni kezdett. A többi borvidékhez hasonlóan az elmúlt években itt is kialakult egyfajta pezsgő trend, ami az elmúlt években egyre jobban kinőte magát, és ugyan korábban is a borpiac meghatározó szegmense volt, de az iránta való kereslet egyre nagyobb méreteket kezdet ölteni az igényes fogyasztók körében első sorban a minőségbéli növekedésnek köszönhetően. </p> <p><a>A pezsgő ma már nem kizárólag az ünnepi alkalmak nélkülözhetetlen kelléke, hanem egyre kedveltebb élvezeti cikk kisebb társas események, baráti összejövetelek alkalmával is. </a>Magyarországon régi hagyománya van a pezsgőkészítésnek, de az utóbbi években egyre nagyobb kihívás elé állítja a hazai gyártókat az állandóan változó fogyasztó igények kielégítése. Ebben az összefüggésben érdekes és aktuális kérdés, hogy hogyan lehet a magyar pezsgők népszerűségét és értékesítési eredményeit még jobban növelni egy olyan ágazatban, ahol évszázadok óta hagyományos technológiát és módszereket alkalmaznak. Hogyan lehet bármi újat mutatni a fogyasztóknak, fenntartani az érdeklődésüket és kielégíteni az újdonság iránti vágyukat? </p> <p>Véleményem szerint a pezsgő örök népszerűsége és különlegessége pont abban rejlik, hogy alapvetően ragaszkodik a tradíciókhoz. <a>Talán a legfontosabb, hogy a pincészetek a termékeik kommunikálását tegyék innovatívvá, így a fiatalabb generációk számára is népszerűbbé válik a pezsgőfogyasztás. </a>A pincészetek érdeke, hogy a termékeik ne kopjanak ki a köztudatból az idő múlásával. Tehát fontos a fiatalabb fogyasztók figyelmének felkeltése, azonban az idősebb fogyasztókra való odafigyelés sem elhanyagolható. Elöregedő társadalmunkban rendkívül nehéz csak az online térben kommunikálni a termékeket, hiszen az idősebb generációk ezeket csak kisebb mértékben, vagy egyáltalán nem követik nyomon. Ezért fontos az innovatív és korábban bevált marketingkommunikációs felületek együttes alkalmazása, hogy a teljes fogyasztói piacot megtudják szólítani a pincészetek. </p> <p>Úgy gondolom, hogy az emberek jelentősebb része pezsgőt személyesen szeret vásárolni. Leginkább áruházakban és borkereskedéseknél, valamint pincészeteknél. Ezért véleményem szerint a pezsgőgyártók esetében, mint reklám, mint értékesítés szempontjából a vásárláshelyi marketing a legkiemelkedőbb csatorna, amit promócióval és közösségi média marketing kampánnyal lehet leginkább megtámogatni.</p> <p>Szakdolgozatom célja, hogy feltárjam azokat a lehetőségeket, amelyekkel a magyar pezsgőipar javíthatja kommunikációs és értékesítési eredményeit, és megerősítheti a pezsgő, mint termék piaci pozícióját. </p> <p>Először megvizsgáltam a pezsgő kultúra történetét és fejlődésének főbb szakaszait, hogy átfogó képet kaphassak az őshazájában, Franciaországban való elterjedéséről és Magyarországon való meghonosodásáról. Vizsgáltam a nemzetközi és magyar pezsgőpiac helyzetét és alakulását. Itt első sorban arra voltam kíváncsi, hogy milyen szerepet tölt be a magyar pezsgő a világpiacon, illetve a hazai borágazatban. Dióhéjban összefoglaltam a pezsgő készítés során alkalmazott módszereket és a pezsgőkultúrával kapcsolatos alapvető fogalmakat, amiknek ismeretét fontosnak tarom ahhoz, hogy objektív véleményt tudjak alkotni a piacról és a fogyasztók ízléséről.</p> <p>Szekunder és primer források segítségével a STEEP analízis 5 elemén keresztül vizsgáltam, hogy milyen külső, befolyásolhatatlan tényezők lehetnek hatással a piac alakulására. Ez véleményem szerint azért kiemelkedő fontoságú, mert ugyan a pincészetek nem tudják befolyásolni a makrokörnyezet alakulását, azonban kellő tudatossággal az ezen tényezőkből adódó veszélyforrások mérsékelhetőek. </p> <p>Vizsgáltam, hogy milyen kommunikációs és értékesítési csatornák a legkedvezőbbek a pezsgőpiac esetében. Itt figyelembe vettem a különböző korosztályok igényeit, valamint az általuk fogyasztott tartalmak csatornáit, és ez alapján határoztam meg, hogy mely felületek a legalkalmasabbak a pezsgő, mint termék kommunikálására és értékesítésére.</p> <p>Kvalitatív kutatást végeztem szakértőkkel való beszélgetések során a pezsgővel kapcsolatos tények, tévhitek, fogyasztói trendek, aktuális kérdések és kilátások témakörében, valamint kvantitatív kutatást végeztem a pezsgőfogyasztási szokásokról és preferenciákról, azonban a kutatás során leginkább a fogyasztói attitűdökre voltam kíváncsi. Kutatásaim elemzése során összefüggéseket kerestem a kvalitatív és kvantitatív eredmények között, hogy egy összefüggő képet tudjak alkotni a magyar pezsgő hazai piacon való megítéléséről, szerepéről és kilátásairól.</p> <p>A kutatásokból kapott eredmények segítségével az integrált marketing kommunikáció folyamatán keresztül felvázoltam, hogy hogyan lehetne megvalósítani a magyar pezsgőpiac integrálta marketingkampányát, ami a magyar pezsgő népszerűsítését tűzné ki célul a hazai fogyasztók körében, valamint, hogy ezen kampány lebonyolítására mely kommunikációs felületek lennének a legalkalmasabbak.</p> <p>Végül, de nem utolsó sorban a konklúziót alkottam a vizsgált témák tekintetében és megvizsgáltam a hipotéziseim helytállóságát, valamint ajánlásokat fogalmaztam meg azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne javítani a pincészetek marketing kommunikációs stratégiáját.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bormarketing, integrált marketing, makromarketing, marketingkommunikáció, piackutatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:35 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:35 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47630 |
Actions (login required)
Tétel nézet |