A magyar pezsgőpiac integrált marketingkommunikációja

Nagy Eszter (2023) A magyar pezsgőpiac integrált marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Nagy_Eszter_Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Nagy_Eszter_Szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat01.pdf] PDF
Nyilatkozat01.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (643kB)
[thumbnail of Biralat_Nagy_Eszter.pdf] PDF
Biralat_Nagy_Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (219kB)
[thumbnail of Nagy_Eszter_Kulso_biralat.pdf] PDF
Nagy_Eszter_Kulso_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (121kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomtémájának azért választottam ezt a terméket, mert a pezsgő nagyon közel áll hozzámkulturális neveltetésemből és Magyarország talán legszebb borvidékén,Badacsonyban való felnevelkedésem okán, ahol több pincészet a borok mellettpezsgő készítéssel is foglalkozni kezdett. A többi borvidékhez hasonlóan azelmúlt években itt is kialakult egyfajta pezsgő trend, ami az elmúlt évekbenegyre jobban kinőte magát, és ugyan korábban is a borpiac meghatározó szegmensevolt, de az iránta való kereslet egyre nagyobb méreteket kezdet ölteni azigényes fogyasztók körében első sorban a minőségbéli növekedésnek köszönhetően.Apezsgő ma már nem kizárólag az ünnepi alkalmak nélkülözhetetlen kelléke, hanemegyre kedveltebb élvezeti cikk kisebb társas események, baráti összejövetelekalkalmával is. Magyarországon régi hagyománya van apezsgőkészítésnek, de az utóbbi években egyre nagyobb kihívás elé állítja ahazai gyártókat az állandóan változó fogyasztó igények kielégítése. Ebben azösszefüggésben érdekes és aktuális kérdés, hogy hogyan lehet a magyar pezsgők népszerűségétés értékesítési eredményeit még jobban növelni egy olyan ágazatban, aholévszázadok óta hagyományos technológiát és módszereket alkalmaznak. Hogyanlehet bármi újat mutatni a fogyasztóknak, fenntartani az érdeklődésüket éskielégíteni az újdonság iránti vágyukat? Véleményem szerinta pezsgő örök népszerűsége és különlegessége pont abban rejlik, hogy alapvetőenragaszkodik a tradíciókhoz. Talán a legfontosabb, hogya pincészetek a termékeik kommunikálását tegyék innovatívvá, így a fiatalabbgenerációk számára is népszerűbbé válik a pezsgőfogyasztás. A pincészetekérdeke, hogy a termékeik ne kopjanak ki a köztudatból az idő múlásával. Tehátfontos a fiatalabb fogyasztók figyelmének felkeltése, azonban az idősebbfogyasztókra való odafigyelés sem elhanyagolható. Elöregedő társadalmunkban rendkívülnehéz csak az online térben kommunikálni a termékeket, hiszen az idősebbgenerációk ezeket csak kisebb mértékben, vagy egyáltalán nem követik nyomon. Ezértfontos az innovatív és korábban bevált marketingkommunikációs felületekegyüttes alkalmazása, hogy a teljes fogyasztói piacot megtudják szólítani a pincészetek.Úgy gondolom, hogyaz emberek jelentősebb része pezsgőt személyesen szeret vásárolni. Leginkább áruházakbanés borkereskedéseknél, valamint pincészeteknél. Ezért véleményem szerint a pezsgőgyártókesetében, mint reklám, mint értékesítés szempontjából a vásárláshelyi marketinga legkiemelkedőbb csatorna, amit promócióval és közösségi média marketingkampánnyal lehet leginkább megtámogatni.Szakdolgozatomcélja, hogy feltárjam azokat a lehetőségeket, amelyekkel a magyar pezsgőiparjavíthatja kommunikációs és értékesítési eredményeit, és megerősítheti apezsgő, mint termék piaci pozícióját. Előszörmegvizsgáltam a pezsgő kultúra történetét és fejlődésének főbb szakaszait, hogyátfogó képet kaphassak az őshazájában, Franciaországban való elterjedéséről és Magyarországonvaló meghonosodásáról. Vizsgáltam a nemzetközi és magyar pezsgőpiac helyzetétés alakulását. Itt első sorban arra voltam kíváncsi, hogy milyen szerepet töltbe a magyar pezsgő a világpiacon, illetve a hazai borágazatban. Dióhéjbanösszefoglaltam a pezsgő készítés során alkalmazott módszereket és a pezsgőkultúrávalkapcsolatos alapvető fogalmakat, amiknek ismeretét fontosnak tarom ahhoz, hogy objektívvéleményt tudjak alkotni a piacról és a fogyasztók ízléséről.Szekunderés primer források segítségével a STEEP analízis 5 elemén keresztül vizsgáltam,hogy milyen külső, befolyásolhatatlan tényezők lehetnek hatással a piacalakulására. Ez véleményem szerint azért kiemelkedő fontoságú, mert ugyan apincészetek nem tudják befolyásolni a makrokörnyezet alakulását, azonban kellőtudatossággal az ezen tényezőkből adódó veszélyforrások mérsékelhetőek. Vizsgáltam,hogy milyen kommunikációs és értékesítési csatornák a legkedvezőbbek a pezsgőpiacesetében. Itt figyelembe vettem a különböző korosztályok igényeit, valamint azáltaluk fogyasztott tartalmak csatornáit, és ez alapján határoztam meg, hogymely felületek a legalkalmasabbak a pezsgő, mint termék kommunikálására ésértékesítésére.Kvalitatívkutatást végeztem szakértőkkel való beszélgetések során a pezsgővel kapcsolatostények, tévhitek, fogyasztói trendek, aktuális kérdések és kilátásoktémakörében, valamint kvantitatív kutatást végeztem a pezsgőfogyasztásiszokásokról és preferenciákról, azonban a kutatás során leginkább a fogyasztóiattitűdökre voltam kíváncsi. Kutatásaim elemzése során összefüggéseket kerestema kvalitatív és kvantitatív eredmények között, hogy egy összefüggő képet tudjakalkotni a magyar pezsgő hazai piacon való megítéléséről, szerepéről éskilátásairól.Akutatásokból kapott eredmények segítségével az integrált marketing kommunikációfolyamatán keresztül felvázoltam, hogy hogyan lehetne megvalósítani a magyarpezsgőpiac integrálta marketingkampányát, ami a magyar pezsgő népszerűsítéséttűzné ki célul a hazai fogyasztók körében, valamint, hogy ezen kampánylebonyolítására mely kommunikációs felületek lennének a legalkalmasabbak.Végül,de nem utolsó sorban a konklúziót alkottam a vizsgált témák tekintetében ésmegvizsgáltam a hipotéziseim helytállóságát, valamint ajánlásokat fogalmaztammeg azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne javítani a pincészetek marketingkommunikációs stratégiáját.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bormarketing, integrált marketing, makromarketing, marketingkommunikáció, piackutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:35
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:35
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47630

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet