Sportolói Márkaépítés Zlatan Ibrahimovic Példáján Keresztül

Molnár Dominik Miklós (2023) Sportolói Márkaépítés Zlatan Ibrahimovic Példáján Keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Molnár Dominik Miklós V2W7Z5 05.02. Végleges (1) (1).pdf] PDF
Molnár Dominik Miklós V2W7Z5 05.02. Végleges (1) (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Molnár Dominik PVÁ.pdf] PDF
Molnár Dominik PVÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (488kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitális média térnyerése folytán elmondható, hogy mind marketingszempontból, mind a brandépítés szempontjából, új lehetőségek nyíltakmeg az emberek előtt. Ez igaz az élsportolókrais, akik a digitális felületeknek köszönhetően ma már jóval nagyobb eléréseket tudnak generálni, mint régen egysztársportoló. A záródolgozatom célja az, hogy bemutassam hogyan építi fel egy sportolóa személyes brandjét,illetve hogyan tudja azt fejleszteni és miként tud sportmárkává válni a közösségi médiahasználatával úgy, mint például David Beckham,vagy Cristiano Ronaldo.Az én választásom a sportolók közül Zlatan Ibrahimovicra esett, aki a svédfutballválogatott kapitánya volt és aki jelen pillanatban az Ac Milan csapatáterősíti. Karrierje során számos topklubban megfordult és elmondható róla, hogy sikerült mindegyik futball klubban maradandót alkotnia.Olaszországban a Juventussal, a Milannal, és az Interrel is bajnoki címet ünnepelhetett. Ezen felül karrierje során klubszinten összesen32 trófeát zsebeltbe csapataival, és 15 alkalommal lett az év játékosa bajnokságában.Ibrahimovic a 21. század egyik legmegosztóbb labdarugói közé tartozik.Viselkedésével a pályán és azon kívülis számos alkalommal felhívta már magára az emberek figyelmét. Ezt a tényt erősíti Zlatan egy riporternek adottválasza is, melyben megkérdezik tőle, hogy kit tart a Premier Leaugue legjobbcsatárának, amelyre a riporter meglepetésére nem saját magát,hanem Romelu Lukakut ésSergio Agüero-t említette, majd ezt követően hangzott el tőle az egyik, azóta már híres szállóigévé váló mondataa „Lions they don’t comparethemselves with humans”, amely magyarul annyit tesz, hogyaz oroszlánok nem hasonlítják össze magukat azemberekkel – azaz ő magasem hasonlítja össze magát emberekkel.A digitális média térnyerése folytán elmondható,hogy mind marketing szempontból, mind a brandépítés szempontjából, új lehetőségek nyíltakmeg az emberek előtt. Ez igaz az élsportolókrais, akik a digitális felületeknek köszönhetően ma már jóval nagyobb eléréseket tudnak generálni, mint régen egysztársportoló. A záródolgozatom célja az, hogy bemutassam hogyan építi fel egy sportolóa személyes brandjét,illetve hogyan tudja azt fejleszteni és miként tud sportmárkává válni a közösségi médiahasználatával úgy, mint például David Beckham,vagy Cristiano Ronaldo.Az én választásom a sportolók közül Zlatan Ibrahimovicra esett, aki a svédfutballválogatott kapitánya volt és aki jelen pillanatban az Ac Milan csapatáterősíti. Karrierje során számos topklubban megfordult és elmondható róla, hogy sikerült mindegyik futball klubban maradandót alkotnia.Olaszországban a Juventussal, a Milannal, és az Interrel is bajnoki címet ünnepelhetett. Ezen felül karrierje során klubszinten összesen32 trófeát zsebeltbe csapataival, és 15 alkalommal lett az év játékosa bajnokságában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: brand, marketing, reklámkampányok, sportmarketing, Zlatan Ibrahimovic
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:35
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet