A B2B és B2C marketing különbségei a közösségi médiában

Rajki-Kulifai Laura Kíra (2023) A B2B és B2C marketing különbségei a közösségi médiában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat.pdf] PDF
szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of KB_Rajki-Kulifai Laura Kira_dolgozat.pdf] PDF
KB_Rajki-Kulifai Laura Kira_dolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (239kB)
[thumbnail of opp_B2B_RajkiKulifai.pdf] PDF
opp_B2B_RajkiKulifai.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (269kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><div title="Page 4"><div><div><p>A közösségi média az üzleti kommunikáció és marketing eszközeinek egyik fontos alappillére. Növekvő jelentősége napjainkban vitathatatlan, a vállalkozások marketingstratégiájának alapvető elemévé nőtte ki magát. A dolgozat célja, hogy feltárja a B2B és B2C vállalkozások közösségi média jelenléte közötti különbségeit.</p><p>A tanulmány kutatási módszertana kvantitatív módszertani megközelítés. A kvantitatív megközelítés szakemberek/döntéshozók és magánszemélyek körében végzett felmérést foglal magában, hogy adatokat gyűjtsön a közösségi média használatáról és megítéléséről az ágazatban.</p><p>A tanulmány eredményei azt mutatják, hogy a B2B és a B2C cégek eltérő módon közelítik meg a közösségi média marketinget. A B2B cégek inkább a szakmai hálózatépítési platformokra, például a LinkedIn-re, és kevésbé a vizuális platformokra, például az Instagramra összpontosítanak. Másrészt a B2C cégek előnyben részesítik azokat a vizuális platformokat, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy bemutassák termékeiket és szolgáltatásaikat. A B2B cégek szintén nagyobb hangsúlyt fektetnek a más vállalkozásokkal való kapcsolatépítésre, míg a B2C cégek inkább az ügyfelekkel való kapcsolatépítésre. Mindezek alapján a közösségi média mind a B2B, mind a B2C cégek számára alapvető eszközzé vált a célközönséggel való kommunikációban és a márkaismertség növelésében.</p></div></div></div><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár Szilvia
Külső
óraadó tanár; Kommunikáció Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zelena András
Belső
egyetemi docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: B2B, B2C, kommunikáció, közösségi média, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:35
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet