Zalaegerszeg városmarketing stratégiájának bemutatása

Varga Nikolett Veronika (2023) Zalaegerszeg városmarketing stratégiájának bemutatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Varga_Nikolett-veronika_Zalaegerszeg_városmarketing_stratégiájának-bemutatása.pdf] PDF
Varga_Nikolett-veronika_Zalaegerszeg_városmarketing_stratégiájának-bemutatása.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of kulso-biralo-alapkepzes-Varga-Nikolett-szakdolgozat.pdf] PDF
kulso-biralo-alapkepzes-Varga-Nikolett-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (88kB)
[thumbnail of Varga Nikolett Veronika.pdf] PDF
Varga Nikolett Veronika.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatom témájaként egy számomra érdekes területet választottam, amelyet igazán érdekes volt körüljárni és kutatást végezni. Remélem a szakdolgozatom olvasói is hasonlóan gondolják majd, és érdekesnek fogják találni. Témaválasztásom oka szülővárosom szeretete volt, és mivel jelenleg Zalaegerszegen élek, és itt dolgozom levelező tagozatú egyetemi tanulmányaim mellett, így a mindennapjaim részévé vált Zalaegerszeg. Lakóhelyem ismertetését elsőre egyszerű feladatnak gondoltam, de időközben be kellett látnom, hogy nem olyan könnyű feladat különböző vizsgálati szempontok alapján feltérképezni egy várost. A témaválasztásomat követően elhatároztam, hogy szeretném a városomat megismerni még közelebbről, fel szeretném fedezni a város történetét, és dolgozatom kutatómunkája által megismerni a város jelenlegi helyzetét, valamint a jövőjét. Így esett végül a témaválasztásom Zalaegerszeg városmarketing stratégiájának elemzésére. Kutatásom célja elsősorban Zalaegerszeg Megyei Jogú Városának városmarketing stratégiájának bemutatása, elemzése, valamint a városmarketing hatásainak vizsgálata.</p> <p>A városmarketing egyre nagyobb teret nyer magának és a város folyamatos fejlődése kiemelkedő aktualitást kölcsönöz a témának. Napjaink digitális marketing világában minden kétséget kizárólag a települések versenyképességének és vonzerejének fenntartásában, valamint növelésében elengedhetetlen szerepe van az átgondolt, jól strukturált városmarketing stratégiának. Zalaegerszeg Megyei Jogú Városának a városmarketing stratégiáját 2016. évben alapozták meg, amelynek pozitív hatásait már néhány év elteltével lehetett érzékelni. Egy 2015-ben és egy 2018. évben végzett imázskutatás alapján az emberek Zalaegerszeg városához fűződő megítélésein még nem lehetett észlelni az imázsépítéshez kapcsolódó intézkedések releváns hatásait. Ezután újabb városmarketing stratégiát érintő fontos döntések születtek, amelyek megalapozzák a 2023. évben végzett kutatásom indokoltságát. (zalaegerszeg.hu, 2015)</p> <p>Dolgozatom során szekunder és primer kutatást is végezni fogok, szekunder kutatásom fő vázát a régió- és településmarketing szakirodalmi feldolgozása, alapfogalmainak tisztázása adja, valamint elemezni fogom Zalaegerszeg Megyei Jogú Város online és nyomtatottan rendelkezésre álló marketing anyagait, marketingstratégiáját. Az elméleti ismertetést követően rátérek Zalaegerszeg városának történelmi múltjára, és a város bemutatására, ezt követően egy helyzetelemzést végzek, amelynek alapját a szekunder kutatásom nyújtja. Ezen meglévő információk alapján elkészítem Zalaegerszeg SWOT analízisét. Szakdolgozatom második felében Zalaegerszeg városmarketingjét a kínálati és kommunikációs kompetencia modellen keresztül fogom ismertetni.</p> <p>Primer kutatásom gyanánt kvalitatív kutatást választottam, amelyhez mélyinterjúkat készítek, személyes beszélgetés formájában. Ennek segítségéhez különböző korosztályú, nemű, társadalmi helyzetű interjúalanyokat keresek fel. A mélyinterjús felmérésem célja, hogy átfogó képet kapjak a zalaegerszegi és környékbeli lakosságban kialakult imázsról, a bennük kialakult érzésről a város marketingkommunikációját érintően. A mélyinterjú során elsősorban a város megítélésére voltam kíváncsi, mert úgy gondolom, hogy elsődlegesen a lakosok véleményét, igényeit kell megismernünk a városfejlesztések alapjául. Mindezek után választ adok az általam előzőlegesen megfogalmazott hipotézisekre, amelyek a következők:</p> <p>&nbsp;</p> <p><b>H1:</b> Akik szeretnek Zalaegerszeg városában élni, elégedettek a város nyújtotta szabadidős lehetőségekkel.</p> <p><b>H2:</b> A megkérdezettek szerint a városnak negatív a megítélése, a gyenge közlekedés és útminőség miatt. </p> <p><b>H3:</b> A megkérdezettek ismerik, és pozitív véleménnyel vannak a város logójáról, és szlogenjéről, az arculati elemeiről. </p>Ezekre a hipotézisekre kielégítő választ kaptam kutatásom elvégzése során, és sikeresnek ítélem kutatásom, mert a három, előre megfogalmazott hipotézisem közül kettőt elfogadtam, és csak egyet nem fogadtam el.<br><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Horváth Szilárd
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 4G, 7P modell, eseménymarketing, marketingstratégiák, megyei jogú város, város, Zalaegerszeg
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:35
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet