Varga Nikolett Veronika (2023) Zalaegerszeg városmarketing stratégiájának bemutatása. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Varga_Nikolett-veronika_Zalaegerszeg_városmarketing_stratégiájának-bemutatása.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
kulso-biralo-alapkepzes-Varga-Nikolett-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (88kB) |
|
PDF
Varga Nikolett Veronika.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomtémájaként egy számomra érdekes területet választottam, amelyet igazán érdekesvolt körüljárni és kutatást végezni. Remélem a szakdolgozatom olvasói ishasonlóan gondolják majd, és érdekesnek fogják találni. Témaválasztásom okaszülővárosom szeretete volt, és mivel jelenleg Zalaegerszegen élek, és ittdolgozom levelező tagozatú egyetemi tanulmányaim mellett, így a mindennapjaimrészévé vált Zalaegerszeg. Lakóhelyem ismertetését elsőre egyszerű feladatnakgondoltam, de időközben be kellett látnom, hogy nem olyan könnyű feladatkülönböző vizsgálati szempontok alapján feltérképezni egy várost. Atémaválasztásomat követően elhatároztam, hogy szeretném a városomat megismernimég közelebbről, fel szeretném fedezni a város történetét, és dolgozatomkutatómunkája által megismerni a város jelenlegi helyzetét, valamint a jövőjét.Így esett végül a témaválasztásom Zalaegerszeg városmarketing stratégiájának elemzésére.Kutatásom célja elsősorbanZalaegerszeg Megyei Jogú Városának városmarketing stratégiájának bemutatása,elemzése, valamint a városmarketing hatásainak vizsgálata.A városmarketing egyre nagyobb teret nyer magának és a városfolyamatos fejlődése kiemelkedő aktualitást kölcsönöz a témának. Napjaink digitálismarketing világában minden kétséget kizárólag a települések versenyképességénekés vonzerejének fenntartásában, valamint növelésében elengedhetetlen szerepevan az átgondolt, jól strukturált városmarketing stratégiának. ZalaegerszegMegyei Jogú Városának a városmarketing stratégiáját 2016. évben alapozták meg,amelynek pozitív hatásait már néhány év elteltével lehetett érzékelni. Egy2015-ben és egy 2018. évben végzett imázskutatás alapján az emberekZalaegerszeg városához fűződő megítélésein még nem lehetett észlelni azimázsépítéshez kapcsolódó intézkedések releváns hatásait. Ezután újabbvárosmarketing stratégiát érintő fontos döntések születtek, amelyekmegalapozzák a 2023. évben végzett kutatásom indokoltságát. (zalaegerszeg.hu,2015)Dolgozatom soránszekunder és primer kutatást is végezni fogok, szekunder kutatásom fő vázát arégió- és településmarketing szakirodalmi feldolgozása, alapfogalmainaktisztázása adja, valamint elemezni fogom Zalaegerszeg Megyei Jogú Város onlineés nyomtatottan rendelkezésre álló marketing anyagait, marketingstratégiáját. Az elméleti ismertetést követően rátérek Zalaegerszegvárosának történelmi múltjára, és a város bemutatására, ezt követően egy helyzetelemzéstvégzek, amelynek alapját a szekunder kutatásom nyújtja. Ezen meglévőinformációk alapján elkészítem Zalaegerszeg SWOT analízisét. Szakdolgozatom második felében Zalaegerszegvárosmarketingjét a kínálati és kommunikációs kompetencia modellen keresztülfogom ismertetni.Primer kutatásomgyanánt kvalitatív kutatást választottam, amelyhez mélyinterjúkat készítek,személyes beszélgetés formájában. Ennek segítségéhez különböző korosztályú,nemű, társadalmi helyzetű interjúalanyokat keresek fel. A mélyinterjúsfelmérésem célja, hogy átfogó képet kapjak a zalaegerszegi és környékbelilakosságban kialakult imázsról, a bennük kialakult érzésről a városmarketingkommunikációját érintően. A mélyinterjú során elsősorban a városmegítélésére voltam kíváncsi, mert úgy gondolom, hogy elsődlegesen a lakosokvéleményét, igényeit kell megismernünk a városfejlesztések alapjául. Mindezekután választ adok az általam előzőlegesen megfogalmazott hipotézisekre, amelyeka következők:H1: Akik szeretnek Zalaegerszegvárosában élni, elégedettek a város nyújtotta szabadidős lehetőségekkel.H2: A megkérdezettek szerint a városnaknegatív a megítélése, a gyenge közlekedés és útminőség miatt. H3: A megkérdezettek ismerik, éspozitív véleménnyel vannak a város logójáról, és szlogenjéről, az arculatielemeiről. Ezekre a hipotézisekre kielégítő választ kaptam kutatásom elvégzése során, és sikeresnek ítélem kutatásom, mert a három, előre megfogalmazott hipotézisem közül kettőt elfogadtam, és csak egyet nem fogadtam el.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 4G, 7P modell, eseménymarketing, marketingstratégiák, megyei jogú város, város, Zalaegerszeg |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:35 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:35 |
Actions (login required)
Tétel nézet |