A Coca-Cola kampányának fogyasztói megitélése

Gyügyei Viktória Mária (2023) A Coca-Cola kampányának fogyasztói megitélése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A Coca-Cola kampányának fogyasztói magatartása.pdf] PDF
A Coca-Cola kampányának fogyasztói magatartása.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Gyügyei Viktória _ Szakdolgozat külső bírálat.pdf] PDF
Gyügyei Viktória _ Szakdolgozat külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (87kB)
[thumbnail of Bírálat_Gyügyei_Viktória_Mária.pdf] PDF
Bírálat_Gyügyei_Viktória_Mária.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (479kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Szakdolgozatom témája kifejezetten aktuális, hiszen dolgozatomban a Coca-Cola HBC Magyarország az idei évben bevezetett innovációs kampányát mutatom be.</p> <p>A Coca-Cola magyarországi vállalatának újrahasznosítási stratégiájának bemutatása és annak fontosságának hangsúlyozása kiemelkedően fontos és aktuális téma a jelenlegi a környezeti problémákra és fenntartható fejlődésre.</p> <p>A hulladéknövekedés drasztikus növekedése az elmúlt évtizedekben egyértelműen azt mutatja, hogy a jelenlegi fogyasztási szokásaink nem fenntarthatóak, tehát mindenképp szükség van a változásra.</p> <p>A dolgozatom fő témájában a Coca-Cola „Elválaszthatatlanok vagyunk” kampányát mutatom be, melyben részletezem a kampány bevezetésének okát, célját és a bevezetéshez használt kommunikációs csatornákat.</p> <p>A kutatásom célja, hogy átfogó képet kapjak arról, hogy a fogyasztók hogyan viszonyulnak a Coca-Cola kampányához és milyen hatással van ez a kampány a fogyasztói magatartásra. </p> <p>Mindazonáltal felmérem a fogyasztói attitűdöket és véleményeket a Coca-Cola „Elválaszthatatlanok vagyunk” kampányával kapcsolatban. Ennek során tanulmányozom, hogy a fogyasztók hogyan értékelik a kampányt, mit gondolnak az üzenetéről és annak hatékonyságáról, illetve mit változtatnának a kampányon. Kutatásomban kitérek arra is, hogy a fogyasztók mennyire tartják fontosnak, hogy a Coca-Cola fenntartható vállalat legyen.</p><p></p><p>A marketing fogalma széleskörű és átfogó valamint sokféle megközelítése van, de általában a következőképpen határozható meg:</p> <p>&nbsp;</p> <p>„ A jó marketing nem a véletlen műve, hanem a legkorszerűbb eszközöket és technikákat használó alapos tervezés és végrehajtás eredménye. Egyszerre művészet és tudomány, hiszen a marketing szakemberek a XXI. századi marketingkörnyezet mélyreható változásai közepette kreatív, új megoldásokat keresnek a gyakran összetett kihívásokra.” (Kotler, 2012, p.10)</p> <p>&nbsp;</p> <p>A marketing tevékenységek sokféle elemet tartalmaznak, például piackutatást, termékfejlesztést, árpolitikát, értékesítést, reklámot és promóciót. A marketing célja, hogy az ügyfelek igényeire és kívánságaira fókuszálva javítsa a termékek vagy szolgáltatások minőségét és vonzerejét, és ezzel növelje a vállalkozások eladásait és nyereségét.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Mivel a szakdolgozatom fő témájában a Coca-Cola Elválaszthatatlanok vagyunk kampánya áll, ezért úgy gondolom, hogy a kampány lényegét is fontos ismertetnem.</p> <p>&nbsp;</p> <p>A kampány fogalma általában egy meghatározott cél érdekében szervezett, összehangolt és időben korlátozott marketingtevékenységeket jelent.</p> <p>&nbsp;</p> <p>„A kampányok tervezésekor az első lépés minden esetben az, hogy meghatározzuk a kampány célját. A kampány célja után meghatározzuk, mi a kampány üzenete, és mi a célcsoport. Ezek ismeretében tudjuk megtervezni, milyen weboldalakon és milyen eszközök használatával fogunk hirdetni.”(Bányai, Novák, 2016)</p> <p>&nbsp;</p> <p>A kampány célja lehet például egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítése, egy új termék bevezetése, vagy a márkaismertség növelése.</p> <p>&nbsp;</p> <p>„A kampány üzenetei a visszafogottságot, az egyedi adottságokat, a tradíciót és a minőséget kiemelő, a hosszú távú értékeket hordozó, innovatív intézményt jelenítenek meg.” (Rekettye G., 2018)</p> <p>&nbsp;</p> <p>A célcsoport meghatározása kulcsfontosságú a kampány sikeréhez, mivel lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy hatékonyabban kommunikáljanak és befolyásolják a fogyasztókat, így javítva a kampány hatékonyságát és eredményességét.</p> <p>&nbsp;</p> <p>A fogyasztói magatartás nagyon fontos a marketing szempontjából, mert lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy megértsék, mi motiválja a vásárlókat, milyen tényezők befolyásolják a vásárlási döntéseiket, és hogyan reagálnak a marketingkampányokra. A vállalkozásoknak szükségük van erre az információra ahhoz, hogy hatékonyabb marketingstratégiákat dolgozhassanak ki és hatékonyabban kommunikálhassanak a vásárlókkal.</p> <p>&nbsp;</p> <p>A fogyasztói magatartás megértése lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy azonosítsák a vásárlói igényeket és elvárásokat, és alkalmazkodjanak azokhoz. Azok a vállalkozások, amelyek jobban megértik a fogyasztói magatartást, és fel tudják mérni a fogyasztói preferenciákat, gyakran hatékonyabb marketingkampányokat tudnak kifejleszteni és nagyobb piaci részesedést szereznek.</p> <p>&nbsp;</p> <p>A fogyasztói döntések vizsgálata az üzleti döntések meghozatalában is segít, mivel lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy megértsék a vásárlói viselkedést és jobban tudjanak reagálni a folyamatosan változó piaci környezetre is.</p> <p>&nbsp;</p> <p>„Ennek nyomán erősödik napról napra a&nbsp;fogyasztói hatalom&nbsp;is, hiszen ma már lehetőség nyílik az összekapcsolódásra, a koncentrált erő megmutatására, ezzel cégdöntések megváltoztatására, márkák felemelésére és megbuktatására. Ezzel a hatalommal lehet elérni, hogy a fenntarthatóság kérdését már nem kerülhetik meg a cégek, kormányok, a ma fogyasztója elvárásokat fogalmaz meg ezen a téren, és elvárja, hogy erre valamilyen szinten reagáljanak a társadalom, a gazdaság más szereplői.”( Rekettye G., Törőcsik M., Hetesi E, 2022)</p> <p>&nbsp;</p> <p>A fogyasztói magatartás során fontos szerepet játszanak az érzelmi tényezők, az értékek, az attitűdök és a szokások.</p> <br clear="all"> <p>&nbsp;</p><br><p></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Gödri Emese
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Polcz Károly
Belső
egyetemi docens; Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Coca-Cola, fogyasztói magatartás, kampány, márka, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:35
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet