Gyügyei Viktória Mária (2023) A Coca-Cola kampányának fogyasztói megitélése. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A Coca-Cola kampányának fogyasztói magatartása.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Gyügyei Viktória _ Szakdolgozat külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (87kB) |
|
PDF
Bírálat_Gyügyei_Viktória_Mária.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (479kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája kifejezettenaktuális, hiszen dolgozatomban a Coca-Cola HBC Magyarország az idei évbenbevezetett innovációs kampányát mutatom be.A Coca-Cola magyarországi vállalatánakújrahasznosítási stratégiájának bemutatása és annak fontosságának hangsúlyozásakiemelkedően fontos és aktuális téma a jelenlegi a környezeti problémákra ésfenntartható fejlődésre.A hulladéknövekedés drasztikus növekedéseaz elmúlt évtizedekben egyértelműen azt mutatja, hogy a jelenlegi fogyasztásiszokásaink nem fenntarthatóak, tehát mindenképp szükség van a változásra.A dolgozatom fő témájában a Coca-Cola„Elválaszthatatlanok vagyunk” kampányát mutatom be, melyben részletezem akampány bevezetésének okát, célját és a bevezetéshez használt kommunikációscsatornákat.A kutatásom célja, hogy átfogó képetkapjak arról, hogy a fogyasztók hogyan viszonyulnak a Coca-Cola kampányához ésmilyen hatással van ez a kampány a fogyasztói magatartásra. Mindazonáltal felmérem a fogyasztóiattitűdöket és véleményeket a Coca-Cola „Elválaszthatatlanok vagyunk” kampányávalkapcsolatban. Ennek során tanulmányozom, hogy a fogyasztók hogyan értékelik akampányt, mit gondolnak az üzenetéről és annak hatékonyságáról, illetve mitváltoztatnának a kampányon. Kutatásomban kitérek arra is, hogy a fogyasztókmennyire tartják fontosnak, hogy a Coca-Cola fenntartható vállalat legyen.A marketingfogalma széleskörű és átfogó valamint sokféle megközelítése van, de általában akövetkezőképpen határozható meg:„ A jó marketingnem a véletlen műve, hanem a legkorszerűbb eszközöket és technikákat használóalapos tervezés és végrehajtás eredménye. Egyszerre művészet és tudomány,hiszen a marketing szakemberek a XXI. századi marketingkörnyezet mélyrehatóváltozásai közepette kreatív, új megoldásokat keresnek a gyakran összetettkihívásokra.” (Kotler, 2012, p.10)A marketingtevékenységek sokféle elemet tartalmaznak, például piackutatást,termékfejlesztést, árpolitikát, értékesítést, reklámot és promóciót. Amarketing célja, hogy az ügyfelek igényeire és kívánságaira fókuszálva javítsaa termékek vagy szolgáltatások minőségét és vonzerejét, és ezzel növelje avállalkozások eladásait és nyereségét.Mivel aszakdolgozatom fő témájában a Coca-Cola Elválaszthatatlanok vagyunk kampányaáll, ezért úgy gondolom, hogy a kampány lényegét is fontos ismertetnem.A kampány fogalmaáltalában egy meghatározott cél érdekében szervezett, összehangolt és időbenkorlátozott marketingtevékenységeket jelent.„A kampányoktervezésekor az első lépés minden esetben az, hogy meghatározzuk a kampánycélját. A kampány célja után meghatározzuk, mi a kampány üzenete, és mi acélcsoport. Ezek ismeretében tudjuk megtervezni, milyen weboldalakon és milyeneszközök használatával fogunk hirdetni.”(Bányai, Novák, 2016)A kampány céljalehet például egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítése, egy új termékbevezetése, vagy a márkaismertség növelése.„A kampányüzenetei a visszafogottságot, az egyedi adottságokat, a tradíciót és aminőséget kiemelő, a hosszú távú értékeket hordozó, innovatív intézménytjelenítenek meg.” (Rekettye G., 2018)A célcsoportmeghatározása kulcsfontosságú a kampány sikeréhez, mivel lehetővé teszi avállalkozások számára, hogy hatékonyabban kommunikáljanak és befolyásolják afogyasztókat, így javítva a kampány hatékonyságát és eredményességét.A fogyasztóimagatartás nagyon fontos a marketing szempontjából, mert lehetővé teszi avállalkozások számára, hogy megértsék, mi motiválja a vásárlókat, milyentényezők befolyásolják a vásárlási döntéseiket, és hogyan reagálnak amarketingkampányokra. A vállalkozásoknak szükségük van erre az információraahhoz, hogy hatékonyabb marketingstratégiákat dolgozhassanak ki éshatékonyabban kommunikálhassanak a vásárlókkal.A fogyasztóimagatartás megértése lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy azonosítsák avásárlói igényeket és elvárásokat, és alkalmazkodjanak azokhoz. Azok avállalkozások, amelyek jobban megértik a fogyasztói magatartást, és fel tudjákmérni a fogyasztói preferenciákat, gyakran hatékonyabb marketingkampányokattudnak kifejleszteni és nagyobb piaci részesedést szereznek.A fogyasztóidöntések vizsgálata az üzleti döntések meghozatalában is segít, mivel lehetővéteszi a vállalkozások számára, hogy megértsék a vásárlói viselkedést és jobbantudjanak reagálni a folyamatosan változó piaci környezetre is.„Ennek nyománerősödik napról napra afogyasztói hatalomis, hiszen ma márlehetőség nyílik az összekapcsolódásra, a koncentrált erő megmutatására, ezzelcégdöntések megváltoztatására, márkák felemelésére és megbuktatására. Ezzel ahatalommal lehet elérni, hogy a fenntarthatóság kérdését már nem kerülhetik mega cégek, kormányok, a ma fogyasztója elvárásokat fogalmaz meg ezen a téren, éselvárja, hogy erre valamilyen szinten reagáljanak a társadalom, a gazdaság másszereplői.”( Rekettye G., Törőcsik M.,Hetesi E, 2022)A fogyasztóimagatartás során fontos szerepet játszanak az érzelmi tényezők, az értékek, azattitűdök és a szokások.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Coca-Cola, fogyasztói magatartás, kampány, márka, társadalmi felelősségvállalás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:35 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:35 |
Actions (login required)
Tétel nézet |