Az IKEA társadalmi felelősségvállalásának elemzése, különös tekintettel a felelős és fenntartható fogyasztásra való hatására

Szerencsi Anasztázia (2023) Az IKEA társadalmi felelősségvállalásának elemzése, különös tekintettel a felelős és fenntartható fogyasztásra való hatására. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_SZERENCSI_ANASZTÁZIA_EBXI1L.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_SZERENCSI_ANASZTÁZIA_EBXI1L.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szerencsi A OK_PDF.pdf] PDF
Szerencsi A OK_PDF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (130kB)
[thumbnail of Szerencsi-A_külsőbírálat.pdf] PDF
Szerencsi-A_külsőbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (33kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Kutatásom témája a fogyasztás, az IKEA társadalmi felelősségvállalása, illetve az erről vallott vélemények közti kapcsolat. Szakdolgozatomban egy nagyvállalat példáján keresztül mutatom be azt, hogy a felelős, illetve fenntartható vállalati magatartás hogyan tud hatást gyakorolni a fogyasztásra, mint értékalapú tevékenységre. Mindemellett a tudatos fogyasztás jelenségét is vizsgálom abból az aspektusból, hogy miként lehet mindez a társadalmi felelősségvállalásról való kommunikáció megvalósulási formája, ugyanakkor identitásformáló erő. A dolgozat elején többek között azt vizsgálom, hogy magát a szervezet, illetve a CSR-t miként értelmezhetjük. Szót ejtek a triple bottom line (TBL) koncepcióról, a vállalati társadalmi felelősségvállalás történeti áttekintését követően pedig a Frederick-féle fejlődési modellről is. A CSR dimenzióit, eszközeit, érintettjeit is tárgyalom és kitérek magára a CSR-kommunikációra. Az előbb említett témákhoz hasonlóan, szakirodalmi áttekintés végezve mutatom be a felelős és fenntartható fogyasztás jelenségét is. Többek között kitérve a tudatos fogyasztói magatartást befolyásoló tényezőkre, valamint arra is, hogy miként lehet mindez a kommunikáció egy formája és identitásgyakorlat. Az utóbbival összefüggésben a termék és márka szerepét is tárgyalom. A szakdolgozatom következő szakaszában az IKEA vállalati társadalmi felelősségvállalásának elméleti, valamint gyakorlati megvalósulási formáit vizsgálom. Probléma központú kutatást végeztem, amelynél a kvantitatív és kvalitatív módszert egyaránt ideálisnak találtam, mert a témámból adódóan mennyiségi és minőségi adatokra is szükségem volt.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Berta Péter
Belső
tudományos főmunkatárs; Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék; KKK
Dr. Szondi György
Külső
egyetemi docens; Kommunikáció Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás), CSR, érték(ek), fenntarthatóság, fogyasztás, identitás, kommunikáció, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:34
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet