Szerencsi Anasztázia (2023) Az IKEA társadalmi felelősségvállalásának elemzése, különös tekintettel a felelős és fenntartható fogyasztásra való hatására. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_SZERENCSI_ANASZTÁZIA_EBXI1L.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szerencsi A OK_PDF.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (130kB) |
|
PDF
Szerencsi-A_külsőbírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (33kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Kutatásom témája a fogyasztás, az IKEA társadalmi felelősségvállalása, illetve az erről vallott vélemények közti kapcsolat. Szakdolgozatomban egy nagyvállalat példáján keresztül mutatom be azt, hogy a felelős, illetve fenntartható vállalati magatartás hogyan tud hatást gyakorolni a fogyasztásra, mint értékalapú tevékenységre. Mindemellett a tudatos fogyasztás jelenségét is vizsgálom abból az aspektusból, hogy miként lehet mindez a társadalmi felelősségvállalásról való kommunikáció megvalósulási formája, ugyanakkor identitásformáló erő. A dolgozat elején többek között azt vizsgálom, hogy magát a szervezet, illetve a CSR-t miként értelmezhetjük. Szót ejtek a triple bottom line (TBL) koncepcióról, a vállalati társadalmi felelősségvállalás történeti áttekintését követően pedig a Frederick-féle fejlődési modellről is. A CSR dimenzióit, eszközeit, érintettjeit is tárgyalom és kitérek magára a CSR-kommunikációra. Az előbb említett témákhoz hasonlóan, szakirodalmi áttekintés végezve mutatom be a felelős és fenntartható fogyasztás jelenségét is. Többek között kitérve a tudatos fogyasztói magatartást befolyásoló tényezőkre, valamint arra is, hogy miként lehet mindez a kommunikáció egy formája és identitásgyakorlat. Az utóbbival összefüggésben a termék és márka szerepét is tárgyalom. A szakdolgozatom következő szakaszában az IKEA vállalati társadalmi felelősségvállalásának elméleti, valamint gyakorlati megvalósulási formáit vizsgálom. Probléma központú kutatást végeztem, amelynél a kvantitatív és kvalitatív módszert egyaránt ideálisnak találtam, mert a témámból adódóan mennyiségi és minőségi adatokra is szükségem volt.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás), CSR, érték(ek), fenntarthatóság, fogyasztás, identitás, kommunikáció, társadalmi felelősségvállalás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:34 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |