Az IKEA társadalmi felelősségvállalásának elemzése, különös tekintettel a felelős és fenntartható fogyasztásra való hatására

Szerencsi Anasztázia (2023) Az IKEA társadalmi felelősségvállalásának elemzése, különös tekintettel a felelős és fenntartható fogyasztásra való hatására. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_SZERENCSI_ANASZTÁZIA_EBXI1L.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_SZERENCSI_ANASZTÁZIA_EBXI1L.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szerencsi A OK_PDF.pdf] PDF
Szerencsi A OK_PDF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (130kB)
[thumbnail of Szerencsi-A_külsőbírálat.pdf] PDF
Szerencsi-A_külsőbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (33kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom témája a fogyasztás, az IKEA társadalmifelelősségvállalása, illetve az erről vallott vélemények közti kapcsolat. Szakdolgozatombanegy nagyvállalat példáján keresztül mutatom be azt, hogy a felelős, illetvefenntartható vállalati magatartás hogyan tud hatást gyakorolni a fogyasztásra,mint értékalapú tevékenységre. Mindemellett a tudatos fogyasztás jelenségét isvizsgálom abból az aspektusból, hogy miként lehet mindez a társadalmifelelősségvállalásról való kommunikáció megvalósulási formája, ugyanakkoridentitásformáló erő. A dolgozat elején többek között azt vizsgálom, hogy magáta szervezet, illetve a CSR-t miként értelmezhetjük. Szót ejtek a triple bottomline (TBL) koncepcióról, a vállalati társadalmi felelősségvállalás történetiáttekintését követően pedig a Frederick-féle fejlődési modellről is. A CSRdimenzióit, eszközeit, érintettjeit is tárgyalom és kitérek magára aCSR-kommunikációra. Az előbb említett témákhoz hasonlóan, szakirodalmiáttekintés végezve mutatom be a felelős és fenntartható fogyasztás jelenségétis. Többek között kitérve a tudatos fogyasztói magatartást befolyásolótényezőkre, valamint arra is, hogy miként lehet mindez a kommunikáció egyformája és identitásgyakorlat. Az utóbbival összefüggésben a termék és márkaszerepét is tárgyalom. A szakdolgozatom következő szakaszában az IKEA vállalatitársadalmi felelősségvállalásának elméleti, valamint gyakorlati megvalósulásiformáit vizsgálom. Probléma központúkutatást végeztem, amelynél a kvantitatív és kvalitatív módszert egyarántideálisnak találtam, mert a témámból adódóan mennyiségi és minőségi adatokra isszükségem volt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás), CSR, érték(ek), fenntarthatóság, fogyasztás, identitás, kommunikáció, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:34
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet