Közösségi média szerepe az értékesítésben

Jacob Jázmin Zoé (2023) Közösségi média szerepe az értékesítésben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Közösségi média szerepe az értékesítésben__.pdf] PDF
Közösségi média szerepe az értékesítésben__.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Jacob Jázmin bírálat 2023 (1).pdf] PDF
Jacob Jázmin bírálat 2023 (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (472kB)
[thumbnail of Jacob Jázmin Zoé- külső bírálat.pdf] PDF
Jacob Jázmin Zoé- külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (89kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>A közösségi média forradalmasította a vállalatok üzleti világát és értékesítéspolitikáját. Napjainkban a közösségi média hatalmas szerepet tölt be a vállalatok értékesítésében, hiszen kutatások megállapították, hogy a Föld lakosságának 68% (5,4 milliárd) rendelkezik internettel, ebből pedig 59,3% (4,74 milliárd) ember használja ezeket a platformokat. Így nem csoda, hogy az ebben rejlő lehetőségeket hamar meglátták a cégek. A gyorsan változó fogyasztói igények miatt, a vállalkozásoknak úgy gondolom, hogy jelen kell lenniük az ilyen platformokon, hogy megszerezzék a potenciális vásárlók figyelmét és vásárlásra ösztönözzék őket (infostart.hu, 2021).</p> <p>A közösségi média platformok, mint például a Facebook, Instagram, YouTube stb. lehetőséget nyújtanak számunkra, hogy közvetlenül, és személyre szabottan tudjunk kommunikálni a célközönségünkkel. Ehhez először is szükségünk van arra, hogy megállapítsuk ki is a mi célcsoportunk, ők melyik platformon aktívak, és ezen a közösségi média oldalon kialakítsunk egy célravezető marketing stratégiát, hiszen az értékesítésünkben nagy szerepet tudnak játszani az igen sokrétű közösségi platformok. Ezen platformokon közvetlen, bizalmi kapcsolatot tudunk kialakítani a felhasználókkal a különböző interakciók által, (ilyenek például a kommentek, lájkok), visszacsatolást tudunk kapni a termékünkkel, vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatban, ezáltal gyorsan tudunk reagálni a potenciális vásárlóink igényeire.</p> <p>A másik kulcsfontosságú tényező, hogy a közösségi média nagyban hozzájárul a márkaismertségünk növeléséhez, ugyanis lehetőséget nyújt a számunkra, hogy kreatív és egyedi tartalmakkal felkeltsük a felhasználók figyelmét. Az informatív és szórakoztató tartalmakkal, illetve a figyelemfelkeltő posztjainkkal ki tudjuk alakítani a potenciális vásárlóink felé a márkahűséget.</p> <p>A közösségi média platformok lehetővé teszik az értékesítési folyamatok közvetlen támogatását is. A rajtuk keresztül történő hirdetések, például a fizetett hirdetések, influencer marketing lehetővé teszik számunkra, hogy könnyen elérjük a potenciális vásárlókat, mivel befolyásolni tudják a fogyasztói magatartást. Ezek mellett a social commerce funkciókkal, mint például az Instagram és Facebook Shops hozzájárulnak, hogy közvetlenül a közösségi média felületeken értékesítsük a termékeinket vagy szolgáltatásainkat.</p> <p>&nbsp;</p> <p>A szakdolgozatom témájának azért is választottam a „Közösségi média szerepe az értékesítésben” témát, hiszen szeretném bemutatni a világháló adta lehetőségeket, illetve megvizsgálni a kutatásommal, hogy melyik hirdetési formával és közösségi médiai hálóval tudnak nagyobb értékesítésre szert tenni legfőképpen azok a cégek, amelyek B2C-ben értékesítenek.</p> <p>Szakdolgozatommal olyan témákat szeretnék körbe járni, mint az online kommunikációs eszközöket, például PPC hirdetések, SEO, tartalom marketing stb., illetve a közösségi médiával kapcsolatos fogalmak és kialakulásuk a kezdetektől egészen a napjainkig. Be szeretném mutatni a közösségi média azon típusait, amelyeken a magyarországi felhasználók a legnagyobb számmal megtalálhatóak.</p> <p>Továbbá, szeretném ismertetni, hogy ezek a platformok és eszközök aktív használatával, illetve egy jól kivitelezett közösségi média marketing stratégiával, hogyan lehet az e-kereskedelmet, azon belül pedig még a közösségi kereskedelmet segíteni. </p> <br clear="all"> <p>&nbsp;</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Rácz Judit
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, influencer, közösségi média, marketing, marketing stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:34
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet