Jacob Jázmin Zoé (2023) Közösségi média szerepe az értékesítésben. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Közösségi média szerepe az értékesítésben__.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Jacob Jázmin bírálat 2023 (1).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (472kB) |
|
PDF
Jacob Jázmin Zoé- külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (89kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>A közösségi média forradalmasította a vállalatok üzleti világát és értékesítéspolitikáját. Napjainkban a közösségi média hatalmas szerepet tölt be a vállalatok értékesítésében, hiszen kutatások megállapították, hogy a Föld lakosságának 68% (5,4 milliárd) rendelkezik internettel, ebből pedig 59,3% (4,74 milliárd) ember használja ezeket a platformokat. Így nem csoda, hogy az ebben rejlő lehetőségeket hamar meglátták a cégek. A gyorsan változó fogyasztói igények miatt, a vállalkozásoknak úgy gondolom, hogy jelen kell lenniük az ilyen platformokon, hogy megszerezzék a potenciális vásárlók figyelmét és vásárlásra ösztönözzék őket (infostart.hu, 2021).</p> <p>A közösségi média platformok, mint például a Facebook, Instagram, YouTube stb. lehetőséget nyújtanak számunkra, hogy közvetlenül, és személyre szabottan tudjunk kommunikálni a célközönségünkkel. Ehhez először is szükségünk van arra, hogy megállapítsuk ki is a mi célcsoportunk, ők melyik platformon aktívak, és ezen a közösségi média oldalon kialakítsunk egy célravezető marketing stratégiát, hiszen az értékesítésünkben nagy szerepet tudnak játszani az igen sokrétű közösségi platformok. Ezen platformokon közvetlen, bizalmi kapcsolatot tudunk kialakítani a felhasználókkal a különböző interakciók által, (ilyenek például a kommentek, lájkok), visszacsatolást tudunk kapni a termékünkkel, vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatban, ezáltal gyorsan tudunk reagálni a potenciális vásárlóink igényeire.</p> <p>A másik kulcsfontosságú tényező, hogy a közösségi média nagyban hozzájárul a márkaismertségünk növeléséhez, ugyanis lehetőséget nyújt a számunkra, hogy kreatív és egyedi tartalmakkal felkeltsük a felhasználók figyelmét. Az informatív és szórakoztató tartalmakkal, illetve a figyelemfelkeltő posztjainkkal ki tudjuk alakítani a potenciális vásárlóink felé a márkahűséget.</p> <p>A közösségi média platformok lehetővé teszik az értékesítési folyamatok közvetlen támogatását is. A rajtuk keresztül történő hirdetések, például a fizetett hirdetések, influencer marketing lehetővé teszik számunkra, hogy könnyen elérjük a potenciális vásárlókat, mivel befolyásolni tudják a fogyasztói magatartást. Ezek mellett a social commerce funkciókkal, mint például az Instagram és Facebook Shops hozzájárulnak, hogy közvetlenül a közösségi média felületeken értékesítsük a termékeinket vagy szolgáltatásainkat.</p> <p> </p> <p>A szakdolgozatom témájának azért is választottam a „Közösségi média szerepe az értékesítésben” témát, hiszen szeretném bemutatni a világháló adta lehetőségeket, illetve megvizsgálni a kutatásommal, hogy melyik hirdetési formával és közösségi médiai hálóval tudnak nagyobb értékesítésre szert tenni legfőképpen azok a cégek, amelyek B2C-ben értékesítenek.</p> <p>Szakdolgozatommal olyan témákat szeretnék körbe járni, mint az online kommunikációs eszközöket, például PPC hirdetések, SEO, tartalom marketing stb., illetve a közösségi médiával kapcsolatos fogalmak és kialakulásuk a kezdetektől egészen a napjainkig. Be szeretném mutatni a közösségi média azon típusait, amelyeken a magyarországi felhasználók a legnagyobb számmal megtalálhatóak.</p> <p>Továbbá, szeretném ismertetni, hogy ezek a platformok és eszközök aktív használatával, illetve egy jól kivitelezett közösségi média marketing stratégiával, hogyan lehet az e-kereskedelmet, azon belül pedig még a közösségi kereskedelmet segíteni. </p> <br clear="all"> <p> </p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, influencer, közösségi média, marketing, marketing stratégia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:34 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |