Közösségi média szerepe az értékesítésben

Jacob Jázmin Zoé (2023) Közösségi média szerepe az értékesítésben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Közösségi média szerepe az értékesítésben__.pdf] PDF
Közösségi média szerepe az értékesítésben__.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Jacob Jázmin bírálat 2023 (1).pdf] PDF
Jacob Jázmin bírálat 2023 (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (472kB)
[thumbnail of Jacob Jázmin Zoé- külső bírálat.pdf] PDF
Jacob Jázmin Zoé- külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (89kB)

Absztrakt (kivonat)

Aközösségi média forradalmasította a vállalatok üzleti világát és értékesítéspolitikáját.Napjainkban a közösségi média hatalmas szerepet tölt be a vállalatokértékesítésében, hiszen kutatások megállapították, hogy a Föld lakosságának 68%(5,4 milliárd) rendelkezik internettel, ebből pedig 59,3% (4,74 milliárd) emberhasználja ezeket a platformokat. Így nem csoda, hogy az ebben rejlőlehetőségeket hamar meglátták a cégek. A gyorsan változó fogyasztói igényekmiatt, a vállalkozásoknak úgy gondolom, hogy jelen kell lenniük az ilyenplatformokon, hogy megszerezzék a potenciális vásárlók figyelmét és vásárlásraösztönözzék őket (infostart.hu, 2021).Aközösségi média platformok, mint például a Facebook, Instagram, YouTube stb.lehetőséget nyújtanak számunkra, hogy közvetlenül, és személyre szabottan tudjunkkommunikálni a célközönségünkkel. Ehhez először is szükségünk van arra, hogymegállapítsuk ki is a mi célcsoportunk, ők melyik platformon aktívak, és ezen aközösségi média oldalon kialakítsunk egy célravezető marketing stratégiát, hiszenaz értékesítésünkben nagy szerepet tudnak játszani az igen sokrétű közösségiplatformok. Ezen platformokon közvetlen, bizalmi kapcsolatot tudunk kialakítania felhasználókkal a különböző interakciók által, (ilyenek például a kommentek,lájkok), visszacsatolást tudunk kapni a termékünkkel, vagy szolgáltatásunkkalkapcsolatban, ezáltal gyorsan tudunk reagálni a potenciális vásárlóinkigényeire.Amásik kulcsfontosságú tényező, hogy a közösségi média nagyban hozzájárul amárkaismertségünk növeléséhez, ugyanis lehetőséget nyújt a számunkra, hogykreatív és egyedi tartalmakkal felkeltsük a felhasználók figyelmét. Azinformatív és szórakoztató tartalmakkal, illetve a figyelemfelkeltőposztjainkkal ki tudjuk alakítani a potenciális vásárlóink felé a márkahűséget.Aközösségi média platformok lehetővé teszik az értékesítési folyamatok közvetlentámogatását is. A rajtuk keresztül történő hirdetések, például a fizetetthirdetések, influencer marketing lehetővé teszik számunkra, hogy könnyenelérjük a potenciális vásárlókat, mivel befolyásolni tudják a fogyasztóimagatartást. Ezek mellett a social commerce funkciókkal, mint például azInstagram és Facebook Shops hozzájárulnak, hogy közvetlenül a közösségi médiafelületeken értékesítsük a termékeinket vagy szolgáltatásainkat.Aszakdolgozatom témájának azért is választottam a „Közösségi média szerepe azértékesítésben” témát, hiszen szeretném bemutatni a világháló adtalehetőségeket, illetve megvizsgálni a kutatásommal, hogy melyik hirdetésiformával és közösségi médiai hálóval tudnak nagyobb értékesítésre szert tenni legfőképpenazok a cégek, amelyek B2C-ben értékesítenek.Szakdolgozatommalolyan témákat szeretnék körbe járni, mint az online kommunikációs eszközöket,például PPC hirdetések, SEO, tartalom marketing stb., illetve a közösségimédiával kapcsolatos fogalmak és kialakulásuk a kezdetektől egészen anapjainkig. Be szeretném mutatni a közösségi média azon típusait, amelyeken amagyarországi felhasználók a legnagyobb számmal megtalálhatóak.Továbbá,szeretném ismertetni, hogy ezek a platformok és eszközök aktív használatával,illetve egy jól kivitelezett közösségi média marketing stratégiával, hogyanlehet az e-kereskedelmet, azon belül pedig még a közösségi kereskedelmetsegíteni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, influencer, közösségi média, marketing, marketing stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:34
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet