Jacob Jázmin Zoé (2023) Közösségi média szerepe az értékesítésben. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Közösségi média szerepe az értékesítésben__.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Jacob Jázmin bírálat 2023 (1).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (472kB) |
|
PDF
Jacob Jázmin Zoé- külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (89kB) |
Absztrakt (kivonat)
Aközösségi média forradalmasította a vállalatok üzleti világát és értékesítéspolitikáját.Napjainkban a közösségi média hatalmas szerepet tölt be a vállalatokértékesítésében, hiszen kutatások megállapították, hogy a Föld lakosságának 68%(5,4 milliárd) rendelkezik internettel, ebből pedig 59,3% (4,74 milliárd) emberhasználja ezeket a platformokat. Így nem csoda, hogy az ebben rejlőlehetőségeket hamar meglátták a cégek. A gyorsan változó fogyasztói igényekmiatt, a vállalkozásoknak úgy gondolom, hogy jelen kell lenniük az ilyenplatformokon, hogy megszerezzék a potenciális vásárlók figyelmét és vásárlásraösztönözzék őket (infostart.hu, 2021).Aközösségi média platformok, mint például a Facebook, Instagram, YouTube stb.lehetőséget nyújtanak számunkra, hogy közvetlenül, és személyre szabottan tudjunkkommunikálni a célközönségünkkel. Ehhez először is szükségünk van arra, hogymegállapítsuk ki is a mi célcsoportunk, ők melyik platformon aktívak, és ezen aközösségi média oldalon kialakítsunk egy célravezető marketing stratégiát, hiszenaz értékesítésünkben nagy szerepet tudnak játszani az igen sokrétű közösségiplatformok. Ezen platformokon közvetlen, bizalmi kapcsolatot tudunk kialakítania felhasználókkal a különböző interakciók által, (ilyenek például a kommentek,lájkok), visszacsatolást tudunk kapni a termékünkkel, vagy szolgáltatásunkkalkapcsolatban, ezáltal gyorsan tudunk reagálni a potenciális vásárlóinkigényeire.Amásik kulcsfontosságú tényező, hogy a közösségi média nagyban hozzájárul amárkaismertségünk növeléséhez, ugyanis lehetőséget nyújt a számunkra, hogykreatív és egyedi tartalmakkal felkeltsük a felhasználók figyelmét. Azinformatív és szórakoztató tartalmakkal, illetve a figyelemfelkeltőposztjainkkal ki tudjuk alakítani a potenciális vásárlóink felé a márkahűséget.Aközösségi média platformok lehetővé teszik az értékesítési folyamatok közvetlentámogatását is. A rajtuk keresztül történő hirdetések, például a fizetetthirdetések, influencer marketing lehetővé teszik számunkra, hogy könnyenelérjük a potenciális vásárlókat, mivel befolyásolni tudják a fogyasztóimagatartást. Ezek mellett a social commerce funkciókkal, mint például azInstagram és Facebook Shops hozzájárulnak, hogy közvetlenül a közösségi médiafelületeken értékesítsük a termékeinket vagy szolgáltatásainkat.Aszakdolgozatom témájának azért is választottam a „Közösségi média szerepe azértékesítésben” témát, hiszen szeretném bemutatni a világháló adtalehetőségeket, illetve megvizsgálni a kutatásommal, hogy melyik hirdetésiformával és közösségi médiai hálóval tudnak nagyobb értékesítésre szert tenni legfőképpenazok a cégek, amelyek B2C-ben értékesítenek.Szakdolgozatommalolyan témákat szeretnék körbe járni, mint az online kommunikációs eszközöket,például PPC hirdetések, SEO, tartalom marketing stb., illetve a közösségimédiával kapcsolatos fogalmak és kialakulásuk a kezdetektől egészen anapjainkig. Be szeretném mutatni a közösségi média azon típusait, amelyeken amagyarországi felhasználók a legnagyobb számmal megtalálhatóak.Továbbá,szeretném ismertetni, hogy ezek a platformok és eszközök aktív használatával,illetve egy jól kivitelezett közösségi média marketing stratégiával, hogyanlehet az e-kereskedelmet, azon belül pedig még a közösségi kereskedelmetsegíteni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, influencer, közösségi média, marketing, marketing stratégia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:34 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |