Az influenszermarketing hatása a vásárlók döntéshozatalára

Óvári Zsófia Zsuzsanna (2023) Az influenszermarketing hatása a vásárlók döntéshozatalára. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Óvári Zsófia_Bocz Zsuzsanna_június 1.pdf] PDF
Óvári Zsófia_Bocz Zsuzsanna_június 1.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (45kB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Óvári Zsófia Zsuzsanna.pdf] PDF
Bírálat_belső_Óvári Zsófia Zsuzsanna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A témámat úgy szerettem volna kiválasztani, hogy mind érdekes, aktuális és hozzám közel álló legyen. Úgy gondolom, hogy a korosztályomhoz közelebb áll a személyes és sokunknál már az üzleti online tér is, mint a szüleink korosztályához.</p><p><span style="font-size:1rem;">Számomra az influenszerek és az influenszermarketing témája érdekes és egyben aktuális is mivel ez a módszer egyre inkább terjed a vállalkozások online terében. Az influenszerek szinte minden közösségi média felületen tevékenykedő, hatalmas követőszámmal rendelkező hírességek, sportolók, színészek, celebek, vagy közszereplők, akik rendkívüli befolyással bírnak a követőikre, rajongóikra. Az influenszermarketing pedig a hagyományos marketing több eszközét használja, amelyek főleg online felületeken használatosak, az influenszerek csatornáin keresztül. Ezek az eszközök az influenszerek esetében lehetnek például: rövid reklámok, termékbemutatók, kicsomagolós (haul) videók, Instagram posztok vagy sztorik, Facebook posztok, Youtube videók és még rengeteg más módszer, melyeket egytől egyig valamely közösségi média felületen osztanak meg.</span></p> <p>Egyre több vállalat és márka választja az influenszermarketinget fő hirdetési módszernek, mivel így lehet a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megszólítani a fogyasztókat. Erre rengeteg példát láthatunk az interneten például sok youtuber jelenít meg a videók elején szponzorált tartalmú reklámokat, vagy éppen az egyre népszerűbb TikTok felületén megjelenő akár hirdetést tartalmazó, akár egy nagy követőszámmal bíró tiktokker egy terméket, egy szolgáltatást vagy egy helyszínt bemutató rövid videóban.</p> <p>A dolgozatom során megismerkedhetünk az influenszermarketinggel, azon belül az influenszerekkel, tevékenységeikkel, típusaikkal, becsült jövedelmükkel, valamint a fogyasztói szokásokkal és az azt befolyásoló tényezőkkel. Bemutatom a különböző közösségi média felületeket is és azok látogatottsági szintjét is. Ahogy az a szakdolgozat címéből már kiolvasható, külön figyelmet fordítok az influenszermarketing fogyasztói szokásokra mért hatásaira.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Bocz Zsuzsanna
Külső
főiskolai docens; Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Miskolczi Tibor András
Belső
Mesteroktató; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: döntéshozatal, e-marketing - elektronikus marketing, influenszermarketing, közösségi média, online értékesítés, online marketing, online reklám, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:34
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet