Fülöp-Bozsó Nikolett (2023) Jászberény elemzése régió-, településfejlesztés és marketing szempontból. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Bozsó Nikolett_Jászberény_szakdolgozat_végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Fülöp_Bozsó_Nikolett_bírálat_Ferkelt.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (107kB) |
|
PDF
Fülöp-Bozsó Nikolett PVÁ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (497kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;">Dolgozatom témájának Jászberény elemzését választottam régió- településfejlesztés és marketing szempontból. Közel áll hozzám a település, sok időt töltöttem ott és úgy hozta az élet, hogy újra a közelébe költöztünk a családommal. <br></p><p dir="ltr" style="text-align: left;"><span style="font-size: 1rem;">A városmarketing egy fiatal, de dinamikusan fejlődő tudományterület, amelyet a legtöbb szakember fontosnak vél a települések előrelépése érdekében. A városmarketing során a település, mint termék jelenik meg, amely az általa kínált adottságok, értékek, lehetőségek, élmények és szolgáltatások összessége. A célja az igények és elvárások elemzése a város fejlesztésének érdekében, figyelembe véve a meglévő adottságokat.</span><br></p><p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>A szakdolgozatban három fő kutatási kérdésre keresem a választ. Az első az, hogy felmérjem, mennyire illeszkednek a napjainkban használt marketing- és kommunikációs eszközök a város által alkalmazottakhoz. A második kérdés az, hogy mely célcsoportokra kellene a városnak kiemelten összpontosítania, hogy sikeres legyen a marketingkampánya. A harmadik kérdésem pedig arra vonatkozik, hogy miben lehetne fejleszteni a várost, hogy versenyképes legyen a hasonló területen található településekkel szemben.</p><p><span style="font-size: 1rem;">A dolgozat első részében a fogalmi hátteret tekintettem át, ezt követően Jászberényt ismertettem és elemeztem a SWOT analízis segítségével. Később a településfejlesztésekre tértem ki, majd a város által alkalmazott marketing- és kommunikációs eszközöket mutattam bel. Végül a 2K elemzéssel, célcsoport meghatározással zártam Jászberény tanulmányozását. A primer kutatásban pedig Jászberényhez kötődő emberektől kértem véleményt a város jobbá tételével kapcsolatban.</span></p><p>Jászberény városa rendkívül fontos szerepet tölt be a térség gazdasági és kulturális életében. A kutatómunkám és a primer kutatás segítségével megállapítható, hogy a városnak számos lehetősége van a további fejlődésre, amelyek kiaknázása jelentősen hozzájárulhat a térség gazdasági növekedéséhez és a lakosság életminőségének javulásához. A javaslataim között szerepelnek olyan intézkedések, amelyek a városban folyó településfejlesztési és marketing tevékenységek hatékonyságának növelésére, valamint az adott régióban meglévő erőforrások kiaknázására irányulnak.</p><p>Véleményem szerint Jászberény jó irányban halad, azonban tenni kell a fejlődés érdekében, bízom benne, hogy a szakdolgozatom további kutatások és elemzések alapját képezi majd a város és a térség számára a sikeres jövő felé vezető úton.</p><br><p></p><p></p><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Jászberény, régiófejlesztés, település, településfejlesztés, településmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:34 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |