Jászberény elemzése régió-, településfejlesztés és marketing szempontból

Fülöp-Bozsó Nikolett (2023) Jászberény elemzése régió-, településfejlesztés és marketing szempontból. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bozsó Nikolett_Jászberény_szakdolgozat_végleges.pdf] PDF
Bozsó Nikolett_Jászberény_szakdolgozat_végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Fülöp_Bozsó_Nikolett_bírálat_Ferkelt.pdf] PDF
Fülöp_Bozsó_Nikolett_bírálat_Ferkelt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (107kB)
[thumbnail of Fülöp-Bozsó Nikolett PVÁ.pdf] PDF
Fülöp-Bozsó Nikolett PVÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (497kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témájának Jászberény elemzését választottam régió-településfejlesztés és marketing szempontból. Közel áll hozzám a település, sok időt töltöttem ott és úgy hozta az élet, hogy újra a közelébe költöztünk a családommal.A városmarketing egy fiatal, de dinamikusan fejlődő tudományterület,amelyet a legtöbb szakember fontosnak vél a települések előrelépése érdekében. Avárosmarketing során a település, mint termék jelenik meg, amely az általakínált adottságok, értékek, lehetőségek, élmények és szolgáltatások összessége.A célja az igények és elvárások elemzése a város fejlesztésének érdekében,figyelembe véve a meglévő adottságokat.A szakdolgozatban három fő kutatási kérdésrekeresem a választ. Az első az, hogy felmérjem, mennyire illeszkednek anapjainkban használt marketing- és kommunikációs eszközök a város általalkalmazottakhoz. A második kérdés az, hogy mely célcsoportokra kellene avárosnak kiemelten összpontosítania, hogy sikeres legyen a marketingkampánya. Aharmadik kérdésem pedig arra vonatkozik, hogy miben lehetne fejleszteni avárost, hogy versenyképes legyen a hasonló területen található településekkelszemben.A dolgozat első részében a fogalmihátteret tekintettem át, ezt követően Jászberényt ismertettem és elemeztem aSWOT analízis segítségével. Később a településfejlesztésekre tértem ki, majd aváros által alkalmazott marketing- és kommunikációs eszközöket mutattam bel.Végül a 2K elemzéssel, célcsoport meghatározással zártam Jászberény tanulmányozását. A primer kutatásban pedig Jászberényhezkötődő emberektől kértem véleményt a város jobbá tételével kapcsolatban.Jászberény városa rendkívül fontos szerepet tölt be a térség gazdaságiés kulturális életében. A kutatómunkám és a primer kutatás segítségévelmegállapítható, hogy a városnak számos lehetősége van a további fejlődésre,amelyek kiaknázása jelentősen hozzájárulhat a térség gazdasági növekedéséhez ésa lakosság életminőségének javulásához. A javaslataim között szerepelnek olyanintézkedések, amelyek a városban folyó településfejlesztési és marketingtevékenységek hatékonyságának növelésére, valamint az adott régióban meglévőerőforrások kiaknázására irányulnak.Véleményem szerint Jászberény jó iránybanhalad, azonban tenni kell a fejlődés érdekében, bízom benne, hogy a szakdolgozatomtovábbi kutatások és elemzések alapját képezi majd a város és a térség számáraa sikeres jövő felé vezető úton.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Jászberény, régiófejlesztés, település, településfejlesztés, településmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:34
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet