Az életmódváltás, mint új divat diéta és a média kapcsolata

Tóth Kristóf Sebestyén (2023) Az életmódváltás, mint új divat diéta és a média kapcsolata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Az életmódváláts, mint új divat diéta és a média kapcsolata.pdf] PDF
Az életmódváláts, mint új divat diéta és a média kapcsolata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (645kB)
[thumbnail of Bbiralat-Tóth Kristóf.pdf] PDF
Bbiralat-Tóth Kristóf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (246kB)
[thumbnail of Tóth Kristóf Sebestyén.pdf] PDF
Tóth Kristóf Sebestyén.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (98kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatom célja megvizsgálni a mai modern média hatását az egyénre, ezen belül is az életmódváltásra és divat diétákra. A témám mélyreható kutatása közben makro-, majd mikro szinten figyelem meg korunk testi-lelki-szellemi állapotát és az egyes médiumok hatásait ezen tényezőkre.&nbsp;</p> <p>Primer kutatásom alatt szociológiai oldalról közelítem meg a témát,&nbsp;valamint középpontba az egyént befolyásoló tényezők vizsgálatát állítom, Császi Lajos késő modern perspektívája alapján, ehhez segítségül hívva A Biopolitika és Kultúra című művét az említett jeles szociológus és politológus szakembernek, valamint számos folyóirat és szakirodalom ismertetésével.</p> <p>Vizsgálom azon tényezőket, melyek az életünkre, mindennapjainkra, ezzel együtt az életmódváltásunkra hatnak. Az adott megfigyelés közben egy konkrét gyártó, a ’Challenge’ táplálékkiegészítő brandet és a köré épült kultuszt vizsgálom meg és törekszem objektíven célkeresztbe állítani. Majd a primer kutatási eredményeimet felhasználva végzem el a másodlagos, szekunder kutatásomat, mely három mélyinterjúban teljesedik ki, ahol megszólaltatok egy Challenge termék felhasználót, aki teljesmértékben követi a cég profiljának utasításait, majd egy nem Challenge termék felhasználót és egy további személyt, aki használt már Challenge terméket is de mellette egyéb más brandelt táplálékkiegészítőket is. A kutatásom célja, hogy kideüljön, hogy a három különböző szegmenst lefedő interjúban, az alanyom miként éli meg helyzetét, saját lelki-testi-fizikai állapotát és miért, minek a hatására vágott bele az életmódváltásba. Emellett a pellengérre állított brandhez való kapcsolatukat is vizsgálom. Összességében a korai századoktól vizsgálom, hogyan alakult ki a mai test-énkép tudat és ezt hogyan befolyásolja a mai média. Az olvasó izgalmas következtetésekre, eredményekre számíthat.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bancsik György
Belső
Mesteroktató; Kommunikáció Tanszék; KKK
Dr. Folmeg Márta
Külső
óraadó tanár; Kommunikáció Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: diéta, divat, életmódváltás, média, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:33
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet