Tóth Kristóf Sebestyén (2023) Az életmódváltás, mint új divat diéta és a média kapcsolata. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Az életmódváláts, mint új divat diéta és a média kapcsolata.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (645kB) |
|
PDF
Bbiralat-Tóth Kristóf.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (246kB) |
|
PDF
Tóth Kristóf Sebestyén.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (98kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatom célja megvizsgálni a mai modern média hatását az egyénre, ezen belül is az életmódváltásra és divat diétákra. A témám mélyreható kutatása közben makro-, majd mikro szinten figyelem meg korunk testi-lelki-szellemi állapotát és az egyes médiumok hatásait ezen tényezőkre. </p> <p>Primer kutatásom alatt szociológiai oldalról közelítem meg a témát, valamint középpontba az egyént befolyásoló tényezők vizsgálatát állítom, Császi Lajos késő modern perspektívája alapján, ehhez segítségül hívva A Biopolitika és Kultúra című művét az említett jeles szociológus és politológus szakembernek, valamint számos folyóirat és szakirodalom ismertetésével.</p> <p>Vizsgálom azon tényezőket, melyek az életünkre, mindennapjainkra, ezzel együtt az életmódváltásunkra hatnak. Az adott megfigyelés közben egy konkrét gyártó, a ’Challenge’ táplálékkiegészítő brandet és a köré épült kultuszt vizsgálom meg és törekszem objektíven célkeresztbe állítani. Majd a primer kutatási eredményeimet felhasználva végzem el a másodlagos, szekunder kutatásomat, mely három mélyinterjúban teljesedik ki, ahol megszólaltatok egy Challenge termék felhasználót, aki teljesmértékben követi a cég profiljának utasításait, majd egy nem Challenge termék felhasználót és egy további személyt, aki használt már Challenge terméket is de mellette egyéb más brandelt táplálékkiegészítőket is. A kutatásom célja, hogy kideüljön, hogy a három különböző szegmenst lefedő interjúban, az alanyom miként éli meg helyzetét, saját lelki-testi-fizikai állapotát és miért, minek a hatására vágott bele az életmódváltásba. Emellett a pellengérre állított brandhez való kapcsolatukat is vizsgálom. Összességében a korai századoktól vizsgálom, hogyan alakult ki a mai test-énkép tudat és ezt hogyan befolyásolja a mai média. Az olvasó izgalmas következtetésekre, eredményekre számíthat.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | diéta, divat, életmódváltás, média, reklám |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:33 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:33 |
Actions (login required)
Tétel nézet |