Az életmódváltás, mint új divat diéta és a média kapcsolata

Tóth Kristóf Sebestyén (2023) Az életmódváltás, mint új divat diéta és a média kapcsolata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Az életmódváláts, mint új divat diéta és a média kapcsolata.pdf] PDF
Az életmódváláts, mint új divat diéta és a média kapcsolata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (645kB)
[thumbnail of Bbiralat-Tóth Kristóf.pdf] PDF
Bbiralat-Tóth Kristóf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (246kB)
[thumbnail of Tóth Kristóf Sebestyén.pdf] PDF
Tóth Kristóf Sebestyén.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (98kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja megvizsgálni a mai modern média hatását az egyénre, ezen belül is az életmódváltásra és divat diétákra. Atémám mélyreható kutatása közben makro-, majd mikro szinten figyelem meg korunktesti-lelki-szellemi állapotát és az egyes médiumok hatásait ezen tényezőkre.Primerkutatásom alatt szociológiai oldalról közelítem meg a témát,valamint középpontbaaz egyént befolyásoló tényezők vizsgálatát állítom, Császi Lajos késő modernperspektívája alapján, ehhez segítségül hívva A Biopolitika és Kultúra címűművét az említett jeles szociológus és politológus szakembernek, valamint számos folyóirat és szakirodalom ismertetésével.Vizsgálom azontényezőket, melyek az életünkre, mindennapjainkra, ezzel együtt azéletmódváltásunkra hatnak. Az adott megfigyelés közben egy konkrét gyártó, a’Challenge’ táplálékkiegészítő brandet és a köré épült kultuszt vizsgálom megés törekszem objektíven célkeresztbe állítani. Majd a primer kutatási eredményeimetfelhasználva végzem el a másodlagos, szekunder kutatásomat, mely három mélyinterjúban teljesedik ki, ahol megszólaltatok egy Challenge termék felhasználót, aki teljesmértékben követi acég profiljának utasításait, majd egy nem Challenge termék felhasználót és egytovábbi személyt, aki használt már Challenge terméket is de mellette egyéb más brandelt táplálékkiegészítőket is. Akutatásom célja, hogy kideüljön, hogy a három különböző szegmenst lefedő interjúban,az alanyom miként éli meg helyzetét, saját lelki-testi-fizikai állapotát ésmiért, minek a hatására vágott bele az életmódváltásba. Emellett a pellengérreállított brandhez való kapcsolatukat is vizsgálom. Összességében a korai századoktól vizsgálom, hogyan alakult ki a mai test-énkép tudat és ezt hogyan befolyásolja a mai média. Az olvasó izgalmas következtetésekre, eredményekre számíthat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: diéta, divat, életmódváltás, média, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:33
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet