A borkultúra megjelenése a magyar felsőoktatásban

Mozsár Nadin (2023) A borkultúra megjelenése a magyar felsőoktatásban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of MOZSÁR_NADIN_DX7N6Y.pdf] PDF
MOZSÁR_NADIN_DX7N6Y.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Mozsár Nadin.pdf] PDF
Mozsár Nadin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (896kB)
[thumbnail of BÍRÁLAT-Mozsár Nadin .pdf] PDF
BÍRÁLAT-Mozsár Nadin .pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (190kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban azt a témakört járom körül, hogy hogyan jelenik meg a borkultúra a magyar felsőoktatási intézményeknél. Ezen belül kitérek arra is, hogy a hazai egyetemek milyen módon adnak lehetőséget hallgatóiknak, hogy megismerkedjenek a nagy múltú, magyar borkultúrával, ami magába foglalja a mérsékletes borfogyasztást is.Az egyetemek által nyújtott alternatívák mellett, áttekintem milyen hallgatói kezdeményezésre létrejött borklubok, borkóstoló programok, borról és borkultúráról szóló események vannak és ezekben mik a közös vonások, illetve az eltérések. Emellett azt is figyelembe vettem milyen tematikájú rendszeres vagy alkalmankénti boros programok vannak a hallgatóknak. A kurzusok, előadások és egyéb borral kapcsolatos programok segítik ápolni és népszerűsíteni a borkultúrát.A dolgozatomat először a kultúra és a borkultúra fogalmának kifejtésével kezdem, ami segíti megérteni a borkultúra komplexitását, emellett azt, hogy mennyi tényező és alkotóelem van hatással rá. A magyar borkultúra megismeréséhez elengedhetetlen áttekinteni a szőlőtermesztés és bortermelés magyarországi történetét, illetve az aktuális helyzetét. Ezt követi a fiatal felnőttek borfogyasztási szokásainak ismertetése.Szakdolgozatomban netnográfiát alkalmaztam. A kutatás feltáró jellegű. A kutatáshoz számos blogbejegyzést, interneten felelhető cikket és közösségi médiában megjelent bejegyzést tekintettem át. Az összegyűjtött adatokat kategorizáltam, majd feljegyeztem a közös jellemzőket és a főbb megállapításaimat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bor, borászat, borkultúra, bormarketing, felsőoktatás, magyar felsőoktatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:33
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet