Mozsár Nadin (2023) A borkultúra megjelenése a magyar felsőoktatásban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
MOZSÁR_NADIN_DX7N6Y.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
Mozsár Nadin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (896kB) |
|
PDF
BÍRÁLAT-Mozsár Nadin .pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (190kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatomban azt a témakört járom körül, hogy hogyan jelenik meg a borkultúra a magyar felsőoktatási intézményeknél. Ezen belül kitérek arra is, hogy a hazai egyetemek milyen módon adnak lehetőséget hallgatóiknak, hogy megismerkedjenek a nagy múltú, magyar borkultúrával, ami magába foglalja a mérsékletes borfogyasztást is.Az egyetemek által nyújtott alternatívák mellett, áttekintem milyen hallgatói kezdeményezésre létrejött borklubok, borkóstoló programok, borról és borkultúráról szóló események vannak és ezekben mik a közös vonások, illetve az eltérések. Emellett azt is figyelembe vettem milyen tematikájú rendszeres vagy alkalmankénti boros programok vannak a hallgatóknak. A kurzusok, előadások és egyéb borral kapcsolatos programok segítik ápolni és népszerűsíteni a borkultúrát.A dolgozatomat először a kultúra és a borkultúra fogalmának kifejtésével kezdem, ami segíti megérteni a borkultúra komplexitását, emellett azt, hogy mennyi tényező és alkotóelem van hatással rá. A magyar borkultúra megismeréséhez elengedhetetlen áttekinteni a szőlőtermesztés és bortermelés magyarországi történetét, illetve az aktuális helyzetét. Ezt követi a fiatal felnőttek borfogyasztási szokásainak ismertetése.Szakdolgozatomban netnográfiát alkalmaztam. A kutatás feltáró jellegű. A kutatáshoz számos blogbejegyzést, interneten felelhető cikket és közösségi médiában megjelent bejegyzést tekintettem át. Az összegyűjtött adatokat kategorizáltam, majd feljegyeztem a közös jellemzőket és a főbb megállapításaimat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bor, borászat, borkultúra, bormarketing, felsőoktatás, magyar felsőoktatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:33 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:33 |
Actions (login required)
Tétel nézet |