Az influencerek hitelessége és ennek hatása a fogyasztókra

Lakatos Lúcia (2023) Az influencerek hitelessége és ennek hatása a fogyasztókra. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Az influencerek hitelessége és ennek hatása a fogyasztókra.pdf] PDF
Az influencerek hitelessége és ennek hatása a fogyasztókra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálati lap_Lakatos Lúcia AKH8EN.pdf] PDF
Bírálati lap_Lakatos Lúcia AKH8EN.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (236kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Az influencer marketing az elmúlt években robbanásszerűen növekedett, és az egyik legfontosabb eszköz lett az üzleti döntéshozók és a marketing szakemberek számára a fogyasztók eléréséhez. Az influencer marketing célja az, hogy az influencerek hatalmas követőbázisát kihasználva, hatékonyan érje el és befolyásolja a fogyasztói magatartást. Az influencerek hitelessége azonban kulcsfontosságú a hatékony influencer marketinghez. A fogyasztók csak az influencerekre fognak hallgatni és követni, ha azok hitelesek és autentikusak. Az influencer marketing hitelessége tehát kritikus fontosságú a sikeres kampányokhoz. Azonban, mivel az influencer marketing területe még viszonylag új és folyamatosan változik, fontos megvizsgálni, hogy valóban hatékony-e a céljaink elérésében, és milyen tényezők befolyásolják a hatékonyságát. &nbsp;A szakdolgozatban az influencer marketing hitelességét vizsgálom, és azonosítom azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják az influencerek hitelességét és hatását a fogyasztói magatartásra. A kutatásom célja, hogy mélyebb betekintést nyújtson az influencer marketing hitelességébe és javaslatokat tegyek annak javítására, hogy még hatékonyabb és eredményesebb legyen az influencer marketing a fogyasztók elérésében és befolyásolásában.</p><p></p><p>Szekunder kutatásom alkalmával arra törekedtem, hogy kelő részletességgel feltárjam az összes terminust, valamint befolyásoló tényezőt, amely a témához társul A dolgozatom készítése alkalmával elsőként a szekunder kutatásom támogatásával beleláthattam jobban, az influencer marketing rejtelemibe. A primer kutatásom alkalmával az volt a célom, hogy mélyebben vizsgáljam a témát, emiatt több szemszögből is betekintést nyerhettem, melyben a fogyasztók véleményét, ezen kívül egy influencer véleményét is össze tudtam hasonlítani. A primer kutatásom elemzése alkalmával láthattam, hogy az eredmény nagyméretű részben megegyezik a szakirodalommal, viszont egy-két helyen eltérést tapasztalhattam . Összemérve a kvalitatív s kvantitaív kutatásom folyam sok közös dolgot fedezhettem fel. Végezetül következtetéseket vontam le a szekunder, ezen kívül primer kutatásom alapján, majd javaslatokat fogalmaztam meg a négy kutatási kérdésem segítségével. Összességében következésképpen a kutatásom azt mutatta, hogy az influencer marketing hitelessége kulcsfontosságú tényező az hatékonyságában. Az átláthatóbb, valamint őszintébb megközelítés nagyobb bizalmat eredményezhet az influencerek, valamint a márkák iránt, ami növeli az influencer marketing hatékonyságát, ezen kívül eredményesebb vásárlási döntéseket eredményezhet a fogyasztók részéről. </p><br><p></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Jäckel Katalin
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 21. század, fogyasztás, fogyasztói magatartás, influencerek, marketing, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:32
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet