A közösségi média hatása a politikai kampányokra és a politikai polarizációra

Béres Márton János (2023) A közösségi média hatása a politikai kampányokra és a politikai polarizációra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Béres Márton.pdf] PDF
Szakdolgozat Béres Márton.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (700kB)
[thumbnail of Béres Márton.pdf] PDF
Béres Márton.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (554kB)
[thumbnail of Bírálat-Béres Márton János-Marosán-2023.pdf] PDF
Bírálat-Béres Márton János-Marosán-2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (147kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p align="center"><a>ABSZTRAKT</a></p> <p align="center">&nbsp;</p> <p>A témám egy számomra és az emberiség számára fontos problémát hoz fel. Az emberi megértés elengedhetetlen a fejlődéshez akár politikai, akár társadalmi szinten. A polarizáció, mint jelenség egyik fő okozója a szolidaritás csökkenésének. Az életünk egy jelentős részét már az online térben töltjük, ezért nem meglepő, hogy az onnan származó információ hatással van az életünkre. Szintén kiemelendő ezeknek a jelenségeknek a lehetséges kockázatai és azok elen használt eszközök a modern környezetben</p> <p>Szakdolgozatomban a polarizáció irányból kívánom megközelíteni a magán, illetve közösségi élet valamennyi aspektusát. A témák óvatos kiválasztásával szeretném bemutatni azok múltbéli, jelen, vagy lehetséges jövőbeli hatásait a társadalom politikai széttagozódására. Továbbá minden témánál időt fogok szakítani az adott fejezet tematikája fogalmi struktúrájának tisztázására, amivel a kérdéseim pontos megválaszolását kívánom elősegíteni.</p> <p>A polarizáció pontos a terjeszkedését kívántam bizonyítani a szakdolgozatomban. A különböző fogalmak meghatározásával, a kapcsolatrendszerek felismerésével sikerült igazolnom, hogy van összefüggés a közösségi média, továbbá azok szereplői és a polarizáció között. A rendszer és játékosai elemükben a polarizáció kiváltására épültek fel még akkor is, ha a kezdeti intenció nem ez volt.</p> <p>Az írásomban a világháló legszignifikánsabb terét, a közösségi médiát vizsgáltam. A téma választása abból a korábban felvázolt tényből eredt, hogy ez interneten az összes kommunikációs közeg közül ez a legelterjedtebb és leggyorsabb. Itt azt szándékoztam bizonyítani, hogy felépítését és szerkezetét tekintve a közösségi háló a polarizációt előidéző és serkentő jellegű.</p> <p>Az általam megvizsgált tény, ami szerint a visszhangkamráknak elemi kapcsolata van a polarizációval, kiemelendő szerepet kap a közösségi média kontextusában. A számtalan egyszerre történő információcsere egyidejűleg hozza elő a jó és rossz hatásokat. Továbbá a kutatásom azt is alátámasztja, hogy ezek a platformok és szereplői a felépítésükből adódóan növelik a polarizáció mértékét.</p> <p>Ezt a hamis információ és fogalomkörének ismertetésével kívántam elővezetni majd a platformok által használt szűrési folyamatokat vizsgáltam meg. Külön figyelmet kapott a gyűlöletbeszéd aktuálpolitikai kérdésköre és az az ellen tett szervezeti szintű lépései. Itt eredményül azt kaptam, miszerint a moderációt csak bizonyos esetekben a megfelelő mértékben lehet használni, amit a politikailag elfogultabb oldalak üzletpolitikai szempontból nem akarnak alkalmazni.</p> <p>Erre a politikai kommentátorok eklatáns például szolgálnak, és ezt a platformokon jelenlévő influenszerek és cégek igyekeztem bizonyítani, ahol az általuk gyártott tartalom minden aspektusát megvizsgáltam. </p> <p>Ennek megfelelő illusztrálását a Megafon cég és partnereivel értem el. Miután érdemi kapcsolatot sikerült találnom a politikai tartalomgyártók és a differenciálódás között, ennek hazai és gyakorlati példáját analizáltam. A kutatásom során áttekintett videóanyag és írott forrás arra engedett következtetni, hogy ugyan más stratégiákat alkalmaztak, de nézettség elérése hasonló mértékű volt a reklámoknak és a feltűnéskeltő tartalmaknak köszönhetően. </p> <p>A politikai spektrum másik oldalán szereplők azonba még jobban elhidegülnek a tartalmaktól, illetve azok képviselőitől és követőitől. A cég célja is remekül utal a polarizáció növekedésére, ami szerint a résztvevőknek fel kell venniük a versenyt a másik oldallal szemben, ezzel egyfajta tűz a tűz ellen stratégiát alkalmazva. Ez azonban nem oldja meg a helyzetet, hanem csak újabb politikai féreglyukak születnek, amik még távolabb taszítják egymástól az embereket.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Ezen kapcsolatrendszerek kiépítésével és megfelelő mértékű igazolásával érdemi összefüggést fedeztem fel a közösségi média, illetve azok résztvevői és a polarizáció között. </p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi tanulmányok

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Gyene Pál István
Belső
főiskolai docens; Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék; KKK
Marosán Bence Péter
Külső
főiskolai docens; Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, információs társadalom, közösségi média, polarizáció, politikai rendszer
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:32
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet