Farkas-Máté Mirella (2023) Az influencer marketing hatása a fiatal felnőttek légiközlekedési szokásaira és döntéseire, a Wizz Air légitársaság tükrében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Farkas-Máté Mirella BGE KKK Marketing Mesterképzés 2023 - levelező tagozat Diplomadolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (5MB) |
|
PDF
Farkas Máté Mirella.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (230kB) |
|
PDF
Farkas_Máté_Mirella_szakdolgozat_bírálat_20230601.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (64kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Az influencerek, azaz a véleményvezérek az elmúlt években folyamatosan szélesítették és színesítették az online marketing és e-kereskedelem trendjeit. Ennek köszönhetően, egy sokkal tagoltabb fogyasztói társadalmat kaptunk, szűkebb és specifikusabb csoportokra bontva. Kutatásokkal alátámasztott tény, hogy a szájhagyomány és az ajánlások útján célba ért reklámok marketingje magasabb cselekvést és eladást generál, mint a fizetett, különböző marketingstratégiák. Ezt kihasználva tört utat magának az influencer marketing a közösségi felületeken, leginkább az Instagram és TikTok oldalakon. A hiteles vélemények, ajánlások így a fogyasztók által generált tartalmakon, élő videókon, podcasteken, márkázott hanganyagokon keresztül jut el a többi érdeklődőhöz. Mint minden terméket vagy szolgáltatást kínáló vállalatnál, a légitársaságok esetében is ilyen formában történik a tapasztalatok megosztása, ezáltal a nézetek formálása. A közösségi felületek aktív felhasználói, számtalan alkalommal találkozhatnak az egyes társaságok szolgáltatásait taglaló pozitív, ellenkező esetben akár negatív tartalommal. Ezeknek jellemzően az Y generáció a tudatos felhasználója, a Z generációt pedig már igazi digitális bennszülötteknek nevezhetjük, akik legalább annyira bíznak kedvelt véleményvezéreikben, mint saját ismerőseiknek és barátaiknak. Így ők többször, szubjektív tájékozottság nélkül hiszik az elhangzottakat. </p><p>Dolgozatomban az irodalmi áttekintés és a cég ismertetése után, az általános utazási szokásokat vizsgálom, különösen az influencerek által a döntéseikre és választásaikra gyakorolt hatást. Mindezt általánosságban és egy részét a Wizz Air légitársaságra kivetítve fogom bemutatni. A szekunder kutatás után, a kvalitatív vizsgálatok során, mélyinterjús mintában marketingszakembereket és egy ügynökséget kérdeztem. A célom, marketingben, azon belül egy évtizedek óta értékesítési vezető és regionális marketingmenedzser pozícióban tevékenykedő, valamint egy az influencer marketinggel munkálkodó ügynökség felkeresése. Ezzel szeretnék a szakmai oldalról betekintést nyerni a véleményvezérek által megalkotott marketinglehetőségek világába, annak működésébe a légitársaságok szemszögéből és felhasználása szempontjából. Az interjúk és azok elemzése során a fogyasztói oldalról is megvizsgálom a témakört, ehhez pedig a kvantitatív módszert alkalmazva egy online kérdőívet készítek. A felmérésre minimum 150 fős kitöltésre számítok. </p><p>A dolgozatban tanulmányozott területek és kutatások során, alátámasztást vagy ellentmondást keresek a témával kapcsolatos általános és Wizz Air légitársaság központú hipotéziseimre. Egyetemes felvetéseim között szerepel, hogy inkább a fiatal felnőttekre van fokozott hatása az influencer marketingnek. A felhasználók nagy többségben tudatában vannak a rájuk törő befolyásoló hatásnak és ezt kihasználva célzatosan használják a közösségi média felületeit tájékozódásra és információ gyűjtésre. A magyar vonatkozású Wizz Air társsasághoz fűződő feltételezésem szerint, a szolgáltatásaihoz kapcsolódó internetes, social media és influencerek tartalmaiból való orientáció, szintén inkább a fiatalabb korosztályra jellemző. Emellett a felhasználók többsége az influencerek tartalmainak ismerete mellett, saját tapasztalattal is rendelkezik a céget illetően. Utolsó tervezett felvetésem, hogy a tartalmak hatására, ugyan ezen légitársaság példáját analizálva, az utasok részéről volt már olyan precedens, hogy foglaltak vagy ellenkező esetben töröltek járatot és szolgáltatást. Egy kiegészítő, a kifejezetten Wizz Air vállalat marketingstratégiájával kapcsolatos hipotézis, a kutató munka során fogalmazódott meg, miszerint az influencer marketing különböző csatornáit jobban kihasználva, több érdeklődőre tehetnének szert.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | influencer marketing, légiközlekedés, utazási szokások, véleményvezérek, Wizz Air légitársaság |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:32 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |