Az influencer marketing hatása a fiatal felnőttek légiközlekedési szokásaira és döntéseire, a Wizz Air légitársaság tükrében

Farkas-Máté Mirella (2023) Az influencer marketing hatása a fiatal felnőttek légiközlekedési szokásaira és döntéseire, a Wizz Air légitársaság tükrében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Farkas-Máté Mirella BGE KKK Marketing Mesterképzés 2023 - levelező tagozat Diplomadolgozat.pdf] PDF
Farkas-Máté Mirella BGE KKK Marketing Mesterképzés 2023 - levelező tagozat Diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (5MB)
[thumbnail of Farkas Máté Mirella.pdf] PDF
Farkas Máté Mirella.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (230kB)
[thumbnail of Farkas_Máté_Mirella_szakdolgozat_bírálat_20230601.pdf] PDF
Farkas_Máté_Mirella_szakdolgozat_bírálat_20230601.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (64kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Az influencerek, azaz a véleményvezérek az elmúlt években folyamatosan szélesítették és színesítették az online marketing és e-kereskedelem trendjeit. Ennek köszönhetően, egy sokkal tagoltabb fogyasztói társadalmat kaptunk, szűkebb és specifikusabb csoportokra bontva. Kutatásokkal alátámasztott tény, hogy a szájhagyomány és az ajánlások útján célba ért reklámok marketingje magasabb cselekvést és eladást generál, mint a fizetett, különböző marketingstratégiák. Ezt kihasználva tört utat magának az influencer marketing a közösségi felületeken, leginkább az Instagram és TikTok oldalakon. A hiteles vélemények, ajánlások így a fogyasztók által generált tartalmakon, élő videókon, podcasteken, márkázott hanganyagokon keresztül jut el a többi érdeklődőhöz. Mint minden terméket vagy szolgáltatást kínáló vállalatnál, a légitársaságok esetében is ilyen formában történik a tapasztalatok megosztása, ezáltal a nézetek formálása. A közösségi felületek aktív felhasználói, számtalan alkalommal találkozhatnak az egyes társaságok szolgáltatásait taglaló pozitív, ellenkező esetben akár negatív tartalommal. Ezeknek jellemzően az Y generáció a tudatos felhasználója, a Z generációt pedig már igazi digitális bennszülötteknek nevezhetjük, akik legalább annyira bíznak kedvelt véleményvezéreikben, mint saját ismerőseiknek és barátaiknak. Így ők többször, szubjektív tájékozottság nélkül hiszik az elhangzottakat.&nbsp;</p><p>Dolgozatomban az irodalmi áttekintés és a cég ismertetése után, az általános utazási szokásokat vizsgálom, különösen az influencerek által a döntéseikre és választásaikra gyakorolt hatást. Mindezt általánosságban és egy részét a Wizz Air légitársaságra kivetítve fogom bemutatni. A szekunder kutatás után, a kvalitatív vizsgálatok során, mélyinterjús mintában marketingszakembereket és egy ügynökséget kérdeztem. A célom, marketingben, azon belül egy évtizedek óta értékesítési vezető és regionális marketingmenedzser pozícióban tevékenykedő, valamint egy az influencer marketinggel munkálkodó ügynökség felkeresése. Ezzel szeretnék a szakmai oldalról betekintést nyerni a véleményvezérek által megalkotott marketinglehetőségek világába, annak működésébe a légitársaságok szemszögéből és felhasználása szempontjából. Az interjúk és azok elemzése során a fogyasztói oldalról is megvizsgálom a témakört, ehhez pedig a kvantitatív módszert alkalmazva egy online kérdőívet készítek. A felmérésre minimum 150 fős kitöltésre számítok.&nbsp;</p><p>A dolgozatban tanulmányozott területek és kutatások során, alátámasztást vagy ellentmondást keresek a témával kapcsolatos általános és Wizz Air légitársaság központú hipotéziseimre. Egyetemes felvetéseim között szerepel, hogy inkább a fiatal felnőttekre van fokozott hatása az influencer marketingnek. A felhasználók nagy többségben tudatában vannak a rájuk törő befolyásoló hatásnak és ezt kihasználva célzatosan használják a közösségi média felületeit tájékozódásra és információ gyűjtésre. A magyar vonatkozású Wizz Air társsasághoz fűződő feltételezésem szerint, a szolgáltatásaihoz kapcsolódó internetes, social media és influencerek tartalmaiból való orientáció, szintén inkább a fiatalabb korosztályra jellemző. Emellett a felhasználók többsége az influencerek tartalmainak ismerete mellett, saját tapasztalattal is rendelkezik a céget illetően. Utolsó tervezett felvetésem, hogy a tartalmak hatására, ugyan ezen légitársaság példáját analizálva, az utasok részéről volt már olyan precedens, hogy foglaltak vagy ellenkező esetben töröltek járatot és szolgáltatást. Egy kiegészítő, a kifejezetten Wizz Air vállalat marketingstratégiájával kapcsolatos hipotézis, a kutató munka során fogalmazódott meg, miszerint az influencer marketing különböző csatornáit jobban kihasználva, több érdeklődőre tehetnének szert.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Dr. Rimóczi Csilla
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
Török Tamás
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: influencer marketing, légiközlekedés, utazási szokások, véleményvezérek, Wizz Air légitársaság
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:32
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet