A Magyar Telekom Nyrt. kommunikációs- és márkastratégiája

Nikl Luca (2023) A Magyar Telekom Nyrt. kommunikációs- és márkastratégiája. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of NiklLuca_PZGWR5_Záródolgozat_2023.pdf] PDF
NiklLuca_PZGWR5_Záródolgozat_2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat_Nikl_Luca.pdf] PDF
Biralat_Nikl_Luca.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Dolgozatomban törekedtem összefoglalni a Magyar Telekom kommunikációs- és márka stratégiájának működését. &nbsp;Fontosnak tartottam, hogy egy olyan vállaltot vizsgáljak meg, amely vezető szerepet tölt be a saját területén, emellett marketing szempontból is kiemelkedő stratégiával rendelkezik. Előnyt jelentett a dolgozat megírásakor az, hogy dolgozóként is meg tudtam figyelni a vizsgált területet.</p> <p>Elsődlegesen megfogalmaztam a kutatásom lényegét és bemutattam a választott témát.</p> <p>Az első fejezetben ismertettem az általam választott céget, a Magyar Telekom Nyrt.-t. Röviden összefoglaltam a történetét, majd a vállalat szervezeti jellemzőit elemeztem, amelyben leírtam, hogy egy egydimenziós, illetve egyvonalas rendszerről beszélünk, melyeben könnyen követhető a hierarchikus rendszer. Emellett a vállalat tulajdoni felépítésére is kitértem. Ezt ábra segítségével szemléltettem.</p> <p>A következő fejezetben megfogalmaztam a kommunikáció lényegét és fontosságát a cég szemszögéből. A Telekom kommunikációján belül megfigyeltem a piacszegmentációt. A cég esetében ez egy bonyolultabb feladat, hiszen nagy a célpiaca, amelyet nehéz leszűkíteni. Kommunikáció terén meghatároztam a kommunikációs eszközöket, amelyeket a cég használ ügyfelei informálása céljából.</p> <p>A fejezeten belül megvizsgáltam, hogy hogyan épül fel egy márka. Milyen szükséges lépéseket kell megtenni, hogy egy cég sikeresen felépítse saját brand-ét. A Telekomnak sikerült egy nagyon erős és népszerű márkát felépítenie.</p> <p>Egy márka népszerűsítésére elengedhetetlen, hogy használjanak reklámokat. Említést tettem a vállalat reklámpolitikájáról is ezen a fejezeten belül. Kiemeltem azokat az eszközöket, amelyeket a reklámozás és a kommunikáció során alkalmaznak. Három csoportot vettem számításba. Elsőként az ATL, majd a BTL, utoljára pedig a TTL reklám eszközökről tettem említést. Ezekből a csoportokból megemlítettem konkrétumokat &nbsp;és azok használatát. A vállalat reklámozás céljából mindegyik csoportból használ valamilyen eszközt, többek között televíziós reklámokat, közösségi oldalakat. A márkát többek között a „magenta” szín köré építették, így nagyon fontos egy egységes arculatot kialakítani, ami alapján a márka kitűnik a tömegből és könnyen felismerhetővé válik. Ez is jellemzi a Telekomot. Az arculatba és a márka építésbe beletartozik az is, hogy a Telekom létrehozott egy ruházati ágazatot is. Ez a Telekom BrandShop. Itt különböző ruházati termékeket, kiegészítőket találhatunk meg a Telekom jellegzetes ismertetőivel ellátva, amely szintén azt a célt szolgálja, hogy népszerűsítsék a brand-et és egy piacformáló szolgáltatást hozzanak létre.</p> <p>Az utolsó fejezetben kitértem az együttműködésekre. Ezt három csoportra osztottam.</p> <p>Rendezvényekre, sportra és sport csapatokra, végül kollaborációkra. A három felsorolt csoporton belül megemlítettem név szerint eseményeket, sport csapatokat és egyéb példákat, amelyekben a Telekom érintett félként működik együtt a partnerekkel. A rendezvényeken belül kiemeltem a Telekom Volt fesztivált, amelyet az előző években a Telekom névadó szponzorként támogatott. Emellett említést tettem különböző egyéb fesztiválokról, rendezvényekről is.</p> <p>&nbsp; &nbsp; A sporttal kapcsolatos kollaborációk esetében kiemeltem a Telekom Veszprémet, melyet több évtizede támogat a cég, illetve mint névadó szponzor működik együtt a csapattal. A kézilabda mellett a futball is a támogatott sportágak között helyezkedik el. A Magyar Telekom elkötelezett támogatója Ferencváros Torna Club-nak. azon belül is több szakosztály fő szponzora is.</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Az alfejezetben utolsóként említett sportesemény a Telekom Vivicitta, ahol szintén, mint névadó szponzor tűnik fel a vállalat. A többi sport együttműködéssel ellentétben, itt nem az eredmény számít, hanem az emberekre gyakorolt hatás, a közösségépítés.</p> <p>A Telekom együttműködései című fejezetben az utolsó rész az egyéb kollaborációkat, támogatásokat foglalja össze. Ebben az alfejezetben olvasható, hogy milyen kulturális, zenei, illetve televíziós kollaborációkat működtet a cég.</p> <p>Összességében úgy gondolom, hogy a Magyar Telekom Nyrt. egy nagyon jól felépített vállalat és márka, amelynek vannak hibái, de folyamatos megújulásával továbbra is érvényesülni tud a piacon és képes kielégíteni a fogyasztói igényeket.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Harsányi Dávid
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: kommunikáció, kommunikációs stratégia, márka, márkastratégiák, telekommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:32
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet