Nikl Luca (2023) A Magyar Telekom Nyrt. kommunikációs- és márkastratégiája. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
NiklLuca_PZGWR5_Záródolgozat_2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Biralat_Nikl_Luca.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (217kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatombantörekedtem összefoglalni a Magyar Telekom kommunikációs- és márka stratégiájánakműködését. Fontosnak tartottam, hogy egyolyan vállaltot vizsgáljak meg, amely vezető szerepet tölt be a sajátterületén, emellett marketing szempontból is kiemelkedő stratégiávalrendelkezik. Előnyt jelentett a dolgozat megírásakor az, hogy dolgozóként ismeg tudtam figyelni a vizsgált területet.Elsődlegesenmegfogalmaztam a kutatásom lényegét és bemutattam a választott témát.Az első fejezetben ismertettem az általam választottcéget, a Magyar Telekom Nyrt.-t. Röviden összefoglaltam a történetét, majd avállalat szervezeti jellemzőit elemeztem, amelyben leírtam, hogy egyegydimenziós, illetve egyvonalas rendszerről beszélünk, melyeben könnyenkövethető a hierarchikus rendszer. Emellett a vállalat tulajdoni felépítéséreis kitértem. Ezt ábra segítségével szemléltettem.A következőfejezetben megfogalmaztam a kommunikáció lényegét és fontosságát a cégszemszögéből. A Telekom kommunikációján belül megfigyeltem a piacszegmentációt.A cég esetében ez egy bonyolultabb feladat, hiszen nagy a célpiaca, amelyetnehéz leszűkíteni. Kommunikáció terén meghatároztam a kommunikációs eszközöket,amelyeket a cég használ ügyfelei informálása céljából.A fejezeten belülmegvizsgáltam, hogy hogyan épül fel egy márka. Milyen szükséges lépéseket kellmegtenni, hogy egy cég sikeresen felépítse saját brand-ét. A Telekomnaksikerült egy nagyon erős és népszerű márkát felépítenie.Egy márka népszerűsítéséreelengedhetetlen, hogy használjanak reklámokat. Említést tettem a vállalatreklámpolitikájáról is ezen a fejezeten belül. Kiemeltem azokat az eszközöket,amelyeket a reklámozás és a kommunikáció során alkalmaznak. Három csoportotvettem számításba. Elsőként az ATL, majd a BTL, utoljára pedig a TTL reklám eszközökrőltettem említést. Ezekből a csoportokból megemlítettem konkrétumokat és azok használatát. A vállalat reklámozáscéljából mindegyik csoportból használ valamilyen eszközt, többek közötttelevíziós reklámokat, közösségi oldalakat. A márkát többek között a „magenta”szín köré építették, így nagyon fontos egy egységes arculatot kialakítani, amialapján a márka kitűnik a tömegből és könnyen felismerhetővé válik. Ez isjellemzi a Telekomot. Az arculatba és a márka építésbe beletartozik az is, hogya Telekom létrehozott egy ruházati ágazatot is. Ez a Telekom BrandShop. Ittkülönböző ruházati termékeket, kiegészítőket találhatunk meg a Telekomjellegzetes ismertetőivel ellátva, amely szintén azt a célt szolgálja, hogynépszerűsítsék a brand-et és egy piacformáló szolgáltatást hozzanak létre.Az utolsó fejezetben kitértem az együttműködésekre.Ezt három csoportra osztottam.Rendezvényekre, sportra és sport csapatokra, végülkollaborációkra. A három felsorolt csoporton belül megemlítettem név szerinteseményeket, sport csapatokat és egyéb példákat, amelyekben a Telekom érintettfélként működik együtt a partnerekkel. A rendezvényeken belül kiemeltem aTelekom Volt fesztivált, amelyet az előző években a Telekom névadó szponzorkénttámogatott. Emellett említést tettem különböző egyéb fesztiválokról, rendezvényekrőlis. A sporttalkapcsolatos kollaborációk esetében kiemeltem a Telekom Veszprémet, melyet többévtizede támogat a cég, illetve mint névadó szponzor működik együtt acsapattal. A kézilabda mellett a futball is a támogatott sportágak közötthelyezkedik el. A Magyar Telekom elkötelezett támogatója Ferencváros TornaClub-nak. azon belül is több szakosztály fő szponzora is. Az alfejezetben utolsóként említett sportesemény aTelekom Vivicitta, ahol szintén, mint névadó szponzor tűnik fel a vállalat. Atöbbi sport együttműködéssel ellentétben, itt nem az eredmény számít, hanem az emberekregyakorolt hatás, a közösségépítés.A Telekom együttműködései címűfejezetben az utolsó rész az egyéb kollaborációkat, támogatásokat foglaljaössze. Ebben az alfejezetben olvasható, hogy milyen kulturális, zenei, illetvetelevíziós kollaborációkat működtet a cég.Összességébenúgy gondolom, hogy a Magyar Telekom Nyrt. egy nagyon jól felépített vállalat ésmárka, amelynek vannak hibái, de folyamatos megújulásával továbbra isérvényesülni tud a piacon és képes kielégíteni a fogyasztói igényeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | kommunikáció, kommunikációs stratégia, márka, márkastratégiák, telekommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:32 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |