A Magyar Telekom Nyrt. kommunikációs- és márkastratégiája

Nikl Luca (2023) A Magyar Telekom Nyrt. kommunikációs- és márkastratégiája. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of NiklLuca_PZGWR5_Záródolgozat_2023.pdf] PDF
NiklLuca_PZGWR5_Záródolgozat_2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat_Nikl_Luca.pdf] PDF
Biralat_Nikl_Luca.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatombantörekedtem összefoglalni a Magyar Telekom kommunikációs- és márka stratégiájánakműködését. Fontosnak tartottam, hogy egyolyan vállaltot vizsgáljak meg, amely vezető szerepet tölt be a sajátterületén, emellett marketing szempontból is kiemelkedő stratégiávalrendelkezik. Előnyt jelentett a dolgozat megírásakor az, hogy dolgozóként ismeg tudtam figyelni a vizsgált területet.Elsődlegesenmegfogalmaztam a kutatásom lényegét és bemutattam a választott témát.Az első fejezetben ismertettem az általam választottcéget, a Magyar Telekom Nyrt.-t. Röviden összefoglaltam a történetét, majd avállalat szervezeti jellemzőit elemeztem, amelyben leírtam, hogy egyegydimenziós, illetve egyvonalas rendszerről beszélünk, melyeben könnyenkövethető a hierarchikus rendszer. Emellett a vállalat tulajdoni felépítéséreis kitértem. Ezt ábra segítségével szemléltettem.A következőfejezetben megfogalmaztam a kommunikáció lényegét és fontosságát a cégszemszögéből. A Telekom kommunikációján belül megfigyeltem a piacszegmentációt.A cég esetében ez egy bonyolultabb feladat, hiszen nagy a célpiaca, amelyetnehéz leszűkíteni. Kommunikáció terén meghatároztam a kommunikációs eszközöket,amelyeket a cég használ ügyfelei informálása céljából.A fejezeten belülmegvizsgáltam, hogy hogyan épül fel egy márka. Milyen szükséges lépéseket kellmegtenni, hogy egy cég sikeresen felépítse saját brand-ét. A Telekomnaksikerült egy nagyon erős és népszerű márkát felépítenie.Egy márka népszerűsítéséreelengedhetetlen, hogy használjanak reklámokat. Említést tettem a vállalatreklámpolitikájáról is ezen a fejezeten belül. Kiemeltem azokat az eszközöket,amelyeket a reklámozás és a kommunikáció során alkalmaznak. Három csoportotvettem számításba. Elsőként az ATL, majd a BTL, utoljára pedig a TTL reklám eszközökrőltettem említést. Ezekből a csoportokból megemlítettem konkrétumokat és azok használatát. A vállalat reklámozáscéljából mindegyik csoportból használ valamilyen eszközt, többek közötttelevíziós reklámokat, közösségi oldalakat. A márkát többek között a „magenta”szín köré építették, így nagyon fontos egy egységes arculatot kialakítani, amialapján a márka kitűnik a tömegből és könnyen felismerhetővé válik. Ez isjellemzi a Telekomot. Az arculatba és a márka építésbe beletartozik az is, hogya Telekom létrehozott egy ruházati ágazatot is. Ez a Telekom BrandShop. Ittkülönböző ruházati termékeket, kiegészítőket találhatunk meg a Telekomjellegzetes ismertetőivel ellátva, amely szintén azt a célt szolgálja, hogynépszerűsítsék a brand-et és egy piacformáló szolgáltatást hozzanak létre.Az utolsó fejezetben kitértem az együttműködésekre.Ezt három csoportra osztottam.Rendezvényekre, sportra és sport csapatokra, végülkollaborációkra. A három felsorolt csoporton belül megemlítettem név szerinteseményeket, sport csapatokat és egyéb példákat, amelyekben a Telekom érintettfélként működik együtt a partnerekkel. A rendezvényeken belül kiemeltem aTelekom Volt fesztivált, amelyet az előző években a Telekom névadó szponzorkénttámogatott. Emellett említést tettem különböző egyéb fesztiválokról, rendezvényekrőlis. A sporttalkapcsolatos kollaborációk esetében kiemeltem a Telekom Veszprémet, melyet többévtizede támogat a cég, illetve mint névadó szponzor működik együtt acsapattal. A kézilabda mellett a futball is a támogatott sportágak közötthelyezkedik el. A Magyar Telekom elkötelezett támogatója Ferencváros TornaClub-nak. azon belül is több szakosztály fő szponzora is. Az alfejezetben utolsóként említett sportesemény aTelekom Vivicitta, ahol szintén, mint névadó szponzor tűnik fel a vállalat. Atöbbi sport együttműködéssel ellentétben, itt nem az eredmény számít, hanem az emberekregyakorolt hatás, a közösségépítés.A Telekom együttműködései címűfejezetben az utolsó rész az egyéb kollaborációkat, támogatásokat foglaljaössze. Ebben az alfejezetben olvasható, hogy milyen kulturális, zenei, illetvetelevíziós kollaborációkat működtet a cég.Összességébenúgy gondolom, hogy a Magyar Telekom Nyrt. egy nagyon jól felépített vállalat ésmárka, amelynek vannak hibái, de folyamatos megújulásával továbbra isérvényesülni tud a piacon és képes kielégíteni a fogyasztói igényeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: kommunikáció, kommunikációs stratégia, márka, márkastratégiák, telekommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:32
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet