A videómarketing és a TikTok használatával kapcsolatos fogyasztói magatartás

Keresztesi Zsuzsanna (2023) A videómarketing és a TikTok használatával kapcsolatos fogyasztói magatartás. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Keresztesi_Zsuzsanna_Szakdolgozat_2023.pdf] PDF
Keresztesi_Zsuzsanna_Szakdolgozat_2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Keresztesi Zsuzsanna_szakdolgozat bírálata.pdf] PDF
Keresztesi Zsuzsanna_szakdolgozat bírálata.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (102kB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Keresztesi Zsuzsanna.pdf] PDF
Bírálat_belső_Keresztesi Zsuzsanna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatom témájának a TikTokon megjelenő videós hirdetések és az alkalmazásban fellelhető fogyasztói magatartás vizsgálatát választottam. Választásom, azért erre a témára esett, mivel a Covid-19 járvány hatására az online tartalomfogyasztás mértéke és módja lényegesen megváltozott a járvány előtti időszakhoz képest. A vírus hatására a mindennapi tevékenységek az online térbe szorultak, így a cégeknek és különböző szolgáltatásoknak is alkalmazkodniuk kellett ehhez az élethelyzethez. Az ügyintézés és azok a munkakörök, amelyekhez a fizikai jelenlét nem volt szükséges mind az online térbe húzódott és otthonról történt.&nbsp; Bár a Z generáció számára az internetes felület használata nem volt ismeretlen, az idősebb korosztálynak csak kezdetleges ismeretei voltak az online létről. A vállalatok számára ugyan nem volt új fogalom a digitális marketing és a közösségi média marketing, viszonyt a járvány ideje alatt megjelent egy új alkalmazás, melynek használatát nekik is meg kellett ismerni ahhoz, hogy a kampányaik a lehető legtöbb fogyasztót elérjék. A TikTok applikáció 2019-ben kezdett egyre népszerűbb lenni a fogyasztók körében, 2020-ra már hónapokig a letöltési listákat vezette. A ByteDance vállalat fejlesztette ki az alkalmazást és 2018-ban vezette be a világpiacra. Az általuk nyújtott felület tökéletes arra, hogy egy terméket vagy szolgáltatást kevés idő- és energiabefektetéssel népszerűsítsenek a piacon videós hirdetések használatával. A cég folyamatosan fejleszti termékét és folyamatos újításokkal próbálja felhasználóit megtartani. Az applikáció alapvető sikerét az hozta meg, hogy a fogyasztók kevés idő alatt rengeteg információhoz tudnak hozzájutni. Az alapkoncepciója, hogy a felhasználók feltöltenek egy videót, amely minimum 10 másodperc, maximum 3 perc terjedelmű. Szakdolgozatomban ismertetem mindennek az alapját, a kommunikációt, illetve a marketingkommunikációt. Kifejtem a videós hirdetéseket és annak típusait, csoportjait és eszközeit, a videómarketing mai helyzetét és népszerűségét. A kutatási részben a négy általam megfogalmazott hipotézis bizonyítását végeztem el a kutatási eredmények felhasználásával.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Marsi Gabriella
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Miskolczi Tibor András
Belső
Mesteroktató; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, marketingkommunikáció, Médiatorta, online marketing, Tiktok, videómarketing, videós hirdetések
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:32
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet