Keresztesi Zsuzsanna (2023) A videómarketing és a TikTok használatával kapcsolatos fogyasztói magatartás. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Keresztesi_Zsuzsanna_Szakdolgozat_2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Keresztesi Zsuzsanna_szakdolgozat bírálata.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (102kB) |
|
PDF
Bírálat_belső_Keresztesi Zsuzsanna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (223kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatom témájának a TikTokon megjelenő videós hirdetések és az alkalmazásban fellelhető fogyasztói magatartás vizsgálatát választottam. Választásom, azért erre a témára esett, mivel a Covid-19 járvány hatására az online tartalomfogyasztás mértéke és módja lényegesen megváltozott a járvány előtti időszakhoz képest. A vírus hatására a mindennapi tevékenységek az online térbe szorultak, így a cégeknek és különböző szolgáltatásoknak is alkalmazkodniuk kellett ehhez az élethelyzethez. Az ügyintézés és azok a munkakörök, amelyekhez a fizikai jelenlét nem volt szükséges mind az online térbe húzódott és otthonról történt. Bár a Z generáció számára az internetes felület használata nem volt ismeretlen, az idősebb korosztálynak csak kezdetleges ismeretei voltak az online létről. A vállalatok számára ugyan nem volt új fogalom a digitális marketing és a közösségi média marketing, viszonyt a járvány ideje alatt megjelent egy új alkalmazás, melynek használatát nekik is meg kellett ismerni ahhoz, hogy a kampányaik a lehető legtöbb fogyasztót elérjék. A TikTok applikáció 2019-ben kezdett egyre népszerűbb lenni a fogyasztók körében, 2020-ra már hónapokig a letöltési listákat vezette. A ByteDance vállalat fejlesztette ki az alkalmazást és 2018-ban vezette be a világpiacra. Az általuk nyújtott felület tökéletes arra, hogy egy terméket vagy szolgáltatást kevés idő- és energiabefektetéssel népszerűsítsenek a piacon videós hirdetések használatával. A cég folyamatosan fejleszti termékét és folyamatos újításokkal próbálja felhasználóit megtartani. Az applikáció alapvető sikerét az hozta meg, hogy a fogyasztók kevés idő alatt rengeteg információhoz tudnak hozzájutni. Az alapkoncepciója, hogy a felhasználók feltöltenek egy videót, amely minimum 10 másodperc, maximum 3 perc terjedelmű. Szakdolgozatomban ismertetem mindennek az alapját, a kommunikációt, illetve a marketingkommunikációt. Kifejtem a videós hirdetéseket és annak típusait, csoportjait és eszközeit, a videómarketing mai helyzetét és népszerűségét. A kutatási részben a négy általam megfogalmazott hipotézis bizonyítását végeztem el a kutatási eredmények felhasználásával.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, marketingkommunikáció, Médiatorta, online marketing, Tiktok, videómarketing, videós hirdetések |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:32 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |