Keresztesi Zsuzsanna (2023) A videómarketing és a TikTok használatával kapcsolatos fogyasztói magatartás. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Keresztesi_Zsuzsanna_Szakdolgozat_2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Keresztesi Zsuzsanna_szakdolgozat bírálata.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (102kB) |
|
PDF
Bírálat_belső_Keresztesi Zsuzsanna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (223kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomtémájának a TikTokon megjelenő videós hirdetések és az alkalmazásban fellelhetőfogyasztói magatartás vizsgálatát választottam. Választásom, azért erre atémára esett, mivel a Covid-19 járvány hatására az online tartalomfogyasztásmértéke és módja lényegesen megváltozott a járvány előtti időszakhoz képest. Avírus hatására a mindennapi tevékenységek az online térbe szorultak, így acégeknek és különböző szolgáltatásoknak is alkalmazkodniuk kellett ehhez azélethelyzethez. Az ügyintézés és azok a munkakörök, amelyekhez a fizikaijelenlét nem volt szükséges mind az online térbe húzódott és otthonróltörtént. Bár a Z generáció számára azinternetes felület használata nem volt ismeretlen, az idősebb korosztálynakcsak kezdetleges ismeretei voltak az online létről. A vállalatok számára ugyannem volt új fogalom a digitális marketing és a közösségi média marketing,viszonyt a járvány ideje alatt megjelent egy új alkalmazás, melynek használatátnekik is meg kellett ismerni ahhoz, hogy a kampányaik a lehető legtöbbfogyasztót elérjék. A TikTok applikáció 2019-ben kezdett egyre népszerűbb lennia fogyasztók körében, 2020-ra már hónapokig a letöltési listákat vezette. AByteDance vállalat fejlesztette ki az alkalmazást és 2018-ban vezette be avilágpiacra. Az általuk nyújtott felület tökéletes arra, hogy egy terméket vagyszolgáltatást kevés idő- és energiabefektetéssel népszerűsítsenek a piaconvideós hirdetések használatával. A cég folyamatosan fejleszti termékét ésfolyamatos újításokkal próbálja felhasználóit megtartani. Az applikációalapvető sikerét az hozta meg, hogy a fogyasztók kevés idő alatt rengeteginformációhoz tudnak hozzájutni. Az alapkoncepciója, hogy a felhasználókfeltöltenek egy videót, amely minimum 10 másodperc, maximum 3 perc terjedelmű.Szakdolgozatomban ismertetem mindennek az alapját, a kommunikációt, illetve amarketingkommunikációt. Kifejtem a videós hirdetéseket és annak típusait,csoportjait és eszközeit, a videómarketing mai helyzetét és népszerűségét. Akutatási részben a négy általam megfogalmazott hipotézis bizonyítását végeztemel a kutatási eredmények felhasználásával.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, marketingkommunikáció, Médiatorta, online marketing, Tiktok, videómarketing, videós hirdetések |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:32 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |