Amikor a múzsa az Instagramra látogat, avagy Rupi Kaur webköltészeti (és azon túli) kommunikációja

Nagy Krisztina (2023) Amikor a múzsa az Instagramra látogat, avagy Rupi Kaur webköltészeti (és azon túli) kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Nagy Krisztina_Amikor a múzsa az Instagramra látogat.pdf] PDF
Nagy Krisztina_Amikor a múzsa az Instagramra látogat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (744kB)
[thumbnail of külső konzulens_Nagy Krisztina_Horváth Viktor külős bíráló_JÓ.pdf] PDF
külső konzulens_Nagy Krisztina_Horváth Viktor külős bíráló_JÓ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (306kB)
[thumbnail of Nagy Krisztina_belső-biralat.pdf] PDF
Nagy Krisztina_belső-biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (235kB)
[thumbnail of Nagy Krisztina_belső-biralat_jav.pdf] PDF
Nagy Krisztina_belső-biralat_jav.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (234kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p></p><p>„Mindenkit érnek traumák a mindennapokban, amelyeket valahogy fel kell dolgoznia. A költészet pedig pont erre van kitalálva.” Nyáry Krisztián szavai az Instagram-költészet esetében is helytállóak, hiszen az emberi érzelmek kifejezésének és feldolgozásának új formáját képviseli, amely a közösségi média térhódításával vált népszerűvé. Rupi Kaur művei reprezentatív példák erre az újfajta költészeti trendre, amely a közösségi média inspirálta, lehetővé téve az alkotók számára, hogy közvetlenül és azonnal megosszák verseiket és érzéseiket a széles közönséggel. Dolgozatom célja, hogy feltárja az Instagram-költészet kihívásait és lehetőségeit, valamint megvizsgálja, hogy az irodalom miként adaptálódik a közösségi média korában.</p><p>Dolgozatomban egyebek közt arra keresem a választ, hogy – a közhiedelem szerint – a költészettől és általában a kortárs irodalomtól elforduló huszonéves generáció nemzetiségre és lakhelyre való tekintet nélkül hogyan és miért talál rá egy indiai származású költőre az interneten. Elsődleges célom, hogy bemutassam a közösségi médiában terjedő kortárs irodalom jelenségét, ezen belül is az Instagram-költészetet. Továbbá megmutassam, hogy a mű és közönsége, író és olvasó közötti kommunikáció területén mutatkozó hiányosságok, diszfunkciók esetlegesen áthidalhatóak-e egy újfajta kommunikációval, amelyet az indiai szerző és a marketingesei hatékonyan alkalmaznak.</p><p>A dolgozat első felében áttekintem az irodalom és internet kapcsolatát értelmező szakirodalmat, különös tekintettel a kommunikációs csatornák változásának hatását a jelentésre.</p><p>Külön fejezetekben kitérek még magára az írónő költészetére, továbbá összehasonlítom Nyáry Krisztián munkásságával, valamint kommunikációs stílusával.</p><p>A dolgozat második fele a kutatás ismertetéséről és a kérdések elemzéséről szól. Kutatásom legfőbb módszere a szerző Instagrammon közzétett műveihez írt olvasói kommentárok elemzése, csoportosítása. Az elemzési szempontok között a legnagyobb hangsúlyt azok a kérdések kapták, melyek a művek társadalmi elkötelezettsége és esztétikai értéke közötti viszonyt igyekeznek kideríteni, továbbá az, hogy a szerző mennyire szolgálja ki a virtuális közönsége igényeit és mennyire igyekszik új értékeket elfogadtatni velük. Újabb szempont tovább, hogy a kommunikációs csatornák- és az üzenetek tartalmának változása hogyan hat ki a jelentésre.</p><p>Az utóbbi kérdések megválaszolásához Joseph Walther Társadalmi információfeldolgozás- és Caroline Haythornthwaite Médiamultiplexitás elmélet szolgáltatja az elméleti keretet, valamint kritikai blogok tartamát is felhasználom az információszerzéshez.</p><p>Dolgozatom kutatási részében felhasználom még Glózer Ritával, a vizsgált szerzőről korábban tanulmányt író médiakutatóval készült szakmai beszélgetésem több megállapítását, valamint Rostás Enivel, a Magvető világirodalomi szerkesztőjével készített interjút is.</p><p>A kutatás eredményeként konklúziójában fény derül arra, ténylegesen változtak-e a szépirodalom olvasásának szokásai és lehet-e rájuk hatással egyetlen szerző, legyen az bármilyen népszerű is nemzetközi szinten. Továbbá az, lehet-e egyáltalán különbséget tenni a digitális forradalom előtti és utáni olvasási szokások között, vagy minden csak ugyanaz más technológiai keretek között.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Horváth Viktor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Krasztev Péter Lajos
Belső
főiskolai docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kommunikáció, interperszonális kommunikáció, kommunikáció, kommunikációs csatornák, online kommunikációelmélet
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:31
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet