Amikor a múzsa az Instagramra látogat, avagy Rupi Kaur webköltészeti (és azon túli) kommunikációja

Nagy Krisztina (2023) Amikor a múzsa az Instagramra látogat, avagy Rupi Kaur webköltészeti (és azon túli) kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Nagy Krisztina_Amikor a múzsa az Instagramra látogat.pdf] PDF
Nagy Krisztina_Amikor a múzsa az Instagramra látogat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (744kB)
[thumbnail of külső konzulens_Nagy Krisztina_Horváth Viktor külős bíráló_JÓ.pdf] PDF
külső konzulens_Nagy Krisztina_Horváth Viktor külős bíráló_JÓ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (306kB)
[thumbnail of Nagy Krisztina_belső-biralat.pdf] PDF
Nagy Krisztina_belső-biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (235kB)
[thumbnail of Nagy Krisztina_belső-biralat_jav.pdf] PDF
Nagy Krisztina_belső-biralat_jav.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (234kB)

Absztrakt (kivonat)

„Mindenkit érnek traumák a mindennapokban, amelyeket valahogy fel kell dolgoznia. A költészet pedig pont erre van kitalálva.” Nyáry Krisztián szavai az Instagram-költészet esetében is helytállóak, hiszen az emberi érzelmek kifejezésének és feldolgozásának új formáját képviseli, amely a közösségi média térhódításával vált népszerűvé. Rupi Kaur művei reprezentatív példák erre az újfajta költészeti trendre, amely a közösségi média inspirálta, lehetővé téve az alkotók számára, hogy közvetlenül és azonnal megosszák verseiket és érzéseiket a széles közönséggel. Dolgozatom célja, hogy feltárja az Instagram-költészet kihívásait és lehetőségeit, valamint megvizsgálja, hogy az irodalom miként adaptálódik a közösségi média korában.Dolgozatomban egyebek közt arra keresem a választ, hogy – a közhiedelem szerint – a költészettől és általában a kortárs irodalomtól elforduló huszonéves generáció nemzetiségre és lakhelyre való tekintet nélkül hogyan és miért talál rá egy indiai származású költőre az interneten. Elsődleges célom, hogy bemutassam a közösségi médiában terjedő kortárs irodalom jelenségét, ezen belül is az Instagram-költészetet. Továbbá megmutassam, hogy a mű és közönsége, író és olvasó közötti kommunikáció területén mutatkozó hiányosságok, diszfunkciók esetlegesen áthidalhatóak-e egy újfajta kommunikációval, amelyet az indiai szerző és a marketingesei hatékonyan alkalmaznak.A dolgozat első felében áttekintem az irodalom és internet kapcsolatát értelmező szakirodalmat, különös tekintettel a kommunikációs csatornák változásának hatását a jelentésre.Külön fejezetekben kitérek még magára az írónő költészetére, továbbá összehasonlítom Nyáry Krisztián munkásságával, valamint kommunikációs stílusával.A dolgozat második fele a kutatás ismertetéséről és a kérdések elemzéséről szól. Kutatásom legfőbb módszere a szerző Instagrammon közzétett műveihez írt olvasói kommentárok elemzése, csoportosítása. Az elemzési szempontok között a legnagyobb hangsúlyt azok a kérdések kapták, melyek a művek társadalmi elkötelezettsége és esztétikai értéke közötti viszonyt igyekeznek kideríteni, továbbá az, hogy a szerző mennyire szolgálja ki a virtuális közönsége igényeit és mennyire igyekszik új értékeket elfogadtatni velük. Újabb szempont tovább, hogy a kommunikációs csatornák- és az üzenetek tartalmának változása hogyan hat ki a jelentésre.Az utóbbi kérdések megválaszolásához Joseph Walther Társadalmi információfeldolgozás- és Caroline Haythornthwaite Médiamultiplexitás elmélet szolgáltatja az elméleti keretet, valamint kritikai blogok tartamát is felhasználom az információszerzéshez.Dolgozatom kutatási részében felhasználom még Glózer Ritával, a vizsgált szerzőről korábban tanulmányt író médiakutatóval készült szakmai beszélgetésem több megállapítását, valamint Rostás Enivel, a Magvető világirodalomi szerkesztőjével készített interjút is.A kutatás eredményeként konklúziójában fény derül arra, ténylegesen változtak-e a szépirodalom olvasásának szokásai és lehet-e rájuk hatással egyetlen szerző, legyen az bármilyen népszerű is nemzetközi szinten. Továbbá az, lehet-e egyáltalán különbséget tenni a digitális forradalom előtti és utáni olvasási szokások között, vagy minden csak ugyanaz más technológiai keretek között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kommunikáció, interperszonális kommunikáció, kommunikáció, kommunikációs csatornák, online kommunikációelmélet
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:31
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet