Ökomarketing szerepe a fémiparban

Hanzel Petra (2023) Ökomarketing szerepe a fémiparban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of ZÁRÓDOLGOZAT _Hanzel Petra.pdf] PDF
ZÁRÓDOLGOZAT _Hanzel Petra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat Hanzel Petra.pdf] PDF
Bírálat Hanzel Petra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (417kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr"></p><p>A XXI. századi környezeti problémák a gazdasági tevékenységek, a fogyasztás és a termelés metódusaival függenek össze. Egyre inkább felmerülő kérdés, hogy a ma uralkodó piaci gazdálkodási módok összeegyeztethetőek-e a környezetvédelem követelményeivel.</p><p><span style="font-size: 1rem;">Lehet-e „zöld” a piac? Működhet-e a piacgazdaság úgy, hogy közben figyelembe veszi a környezetvédelmi elvárásokat és az ökológiai korlátozásokat?</span></p><p><span style="font-size: 1rem;">A környezetvédelem és a versenyképesség összekapcsolását tekintve kulcskérdés a vállalatok dinamikus alkalmazkodóképessége, innovatív reagálókészsége. A szigorodó környezeti előírások akár javíthatják is a vállalat versenyképességét.<br></span></p><p><span style="font-size: 1rem;"></span></p><p>Napjainkban a környezeti szempont nemcsak a társadalmi felelősségvállalás egyik megnyilvánulása, hanem a vállalati stratégia részévé is kell, hogy váljon. Záródolgozatomban ennek összefüggéseit vizsgáltam, valamint a környezetbarát marketing stratégiákat és az azt megvalósító marketing-mix elemeit. Ezenkívül az ipari vállalatok marketingkommunikációs lehetőségei és alkalmazandó eszközei is bemutatásra kerültek.</p><p>A kutatásom arra irányult, mennyire számít előnynek, hogy egy cég környezetbarát-e vagy sem? Mi motiválja a termelő vállalatok zöld tevékenységét? Milyen lehetőségei vannak a vizsgált cégnek az ökomarketing stratégiák területén, mennyiben van hatással a versenyképességére? Ezeken túlmenően vizsgáltam<span style="font-size: 1rem;">&nbsp;az innováció és minőség, a fenntartható társadalmat előmozdító intézményi lehetőségeit is.</span></p>A záródolgozatban választ kapunk arra, hogy a környezetbarát termékek megjelenésével a vállalat versenytársait megelőzve stabil pozíciókat szerezhet új piacokon, valamint a környezetvédelmi ipari beruházásokkal akár jelentős költségmegtakarítás is elérhető.<br><p></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabó Edit
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: EU iparpolitika, EU környezetvédelmi politika, fenntarthatóság, iparágelemzés, környezetbarát vállalat, ökotermelés és feldolgozás, zöld marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:31
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet