Hanzel Petra (2023) Ökomarketing szerepe a fémiparban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
ZÁRÓDOLGOZAT _Hanzel Petra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bírálat Hanzel Petra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (417kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr"></p><p>A XXI. századi környezeti problémák a gazdasági tevékenységek, a fogyasztás és a termelés metódusaival függenek össze. Egyre inkább felmerülő kérdés, hogy a ma uralkodó piaci gazdálkodási módok összeegyeztethetőek-e a környezetvédelem követelményeivel.</p><p><span style="font-size: 1rem;">Lehet-e „zöld” a piac? Működhet-e a piacgazdaság úgy, hogy közben figyelembe veszi a környezetvédelmi elvárásokat és az ökológiai korlátozásokat?</span></p><p><span style="font-size: 1rem;">A környezetvédelem és a versenyképesség összekapcsolását tekintve kulcskérdés a vállalatok dinamikus alkalmazkodóképessége, innovatív reagálókészsége. A szigorodó környezeti előírások akár javíthatják is a vállalat versenyképességét.<br></span></p><p><span style="font-size: 1rem;"></span></p><p>Napjainkban a környezeti szempont nemcsak a társadalmi felelősségvállalás egyik megnyilvánulása, hanem a vállalati stratégia részévé is kell, hogy váljon. Záródolgozatomban ennek összefüggéseit vizsgáltam, valamint a környezetbarát marketing stratégiákat és az azt megvalósító marketing-mix elemeit. Ezenkívül az ipari vállalatok marketingkommunikációs lehetőségei és alkalmazandó eszközei is bemutatásra kerültek.</p><p>A kutatásom arra irányult, mennyire számít előnynek, hogy egy cég környezetbarát-e vagy sem? Mi motiválja a termelő vállalatok zöld tevékenységét? Milyen lehetőségei vannak a vizsgált cégnek az ökomarketing stratégiák területén, mennyiben van hatással a versenyképességére? Ezeken túlmenően vizsgáltam<span style="font-size: 1rem;"> az innováció és minőség, a fenntartható társadalmat előmozdító intézményi lehetőségeit is.</span></p>A záródolgozatban választ kapunk arra, hogy a környezetbarát termékek megjelenésével a vállalat versenytársait megelőzve stabil pozíciókat szerezhet új piacokon, valamint a környezetvédelmi ipari beruházásokkal akár jelentős költségmegtakarítás is elérhető.<br><p></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | EU iparpolitika, EU környezetvédelmi politika, fenntarthatóság, iparágelemzés, környezetbarát vállalat, ökotermelés és feldolgozás, zöld marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |