Hanzel Petra (2023) Ökomarketing szerepe a fémiparban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
ZÁRÓDOLGOZAT _Hanzel Petra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bírálat Hanzel Petra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (417kB) |
Absztrakt (kivonat)
AXXI. századi környezeti problémák a gazdasági tevékenységek, a fogyasztás és atermelés metódusaival függenek össze. Egyre inkább felmerülő kérdés, hogy a mauralkodó piaci gazdálkodási módok összeegyeztethetőek-e a környezetvédelemkövetelményeivel.Lehet-e „zöld” a piac?Működhet-e a piacgazdaság úgy, hogy közben figyelembe veszi a környezetvédelmielvárásokat és az ökológiai korlátozásokat?A környezetvédelem és a versenyképesség összekapcsolását tekintvekulcskérdés a vállalatok dinamikus alkalmazkodóképessége, innovatívreagálókészsége. A szigorodó környezeti előírások akár javíthatják is avállalat versenyképességét.Napjainkban akörnyezeti szempont nemcsak a társadalmi felelősségvállalás egyikmegnyilvánulása, hanem a vállalati stratégia részévé is kell, hogy váljon. Záródolgozatombanennek összefüggéseit vizsgáltam, valamint a környezetbarát marketing stratégiákatés az azt megvalósító marketing-mix elemeit. Ezenkívül az ipari vállalatokmarketingkommunikációs lehetőségei és alkalmazandó eszközei is bemutatásrakerültek.Akutatásom arra irányult, mennyire számít előnynek, hogy egy cég környezetbarát-evagy sem? Mi motiválja a termelő vállalatok zöld tevékenységét? Milyen lehetőségei vannak a vizsgált cégnek azökomarketing stratégiák területén, mennyiben van hatással a versenyképességére? Ezeken túlmenően vizsgáltamaz innováció és minőség, a fenntartható társadalmat előmozdítóintézményi lehetőségeit is.A záródolgozatban választ kapunk arra, hogy a környezetbarát termékek megjelenésével a vállalat versenytársaitmegelőzve stabil pozíciókat szerezhet új piacokon, valamint a környezetvédelmiipari beruházásokkal akár jelentős költségmegtakarítás is elérhető.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | EU iparpolitika, EU környezetvédelmi politika, fenntarthatóság, iparágelemzés, környezetbarát vállalat, ökotermelés és feldolgozás, zöld marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |