Az influencer marketing hatása a fogyasztói magatartásra

Orosz Fanni (2023) Az influencer marketing hatása a fogyasztói magatartásra. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Az influencer marketing hatása a fogyasztói magatartásra.pdf] PDF
Az influencer marketing hatása a fogyasztói magatartásra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (880kB)
[thumbnail of Orosz Fanni.pdf] PDF
Orosz Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)

Absztrakt (kivonat)

Összességében a dolgozatom elkészítése során először a szekunder kutatásom segítségével beleláthattam jobban, a fogyasztói magatartás folyamataiba és az influencer marketingbe. A fogyasztók vásárlási döntését számos tényező befolyásolhatja és fontos, hogy megértsék az cégek ennek a folyamatát, hogy hatékony marketing stratégiát tudjanak kialakítani. A fogyasztói magatartás elemzése és megértése kulcsfontosságú az üzleti siker eléréséhez. Az üzleti döntések meghozatalakor fontos figyelembe venni a fogyasztói magatartást befolyásoló tényezőket a hatékony marketingstratégiák és termékek kifejlesztése érdekében. A gazdaságifeltételek, a demográfiai jellemzők, a pszicho gráfiai tényezők, valamint a társadalmi és technológiai változások mind befolyásolják a fogyasztói magatartást. A fogyasztói magatartás elemzésekor fontos figyelembe venni a különböző korcsoportokat és azok jellemzőit. Mivel a korcsoportok jellemzői jelentős hatással vannak a fogyasztói döntések és preferenciákra, az üzleti szektor számára fontos, hogy az egyes korcsoportokra szabott marketingstratégiát dolgozzon ki. Bemutattam az influencer marketing előnyeit, ami olyan hosszútávú előnyöket foglal magába, mint a márkahűség növelése és a célközönség könnyebb elérhetősége. Viszont nem csak előnye, hanem hátránya is vannak ennek a témának, ilyen a közönség függőség, a közönség csalás és a magas költségek. Bár egyértelmű, hogy a Z generációs influencerek nagy hatással vannak a fiatalokra és fontos szerepet játszanak a közösségi médiában és a digitális tartalmakban. Fontos, hogy a fiatalok megfelelő döntési képességgel és önálló gondolkodással rendelkezzenek ahhoz, hogy értékelni tudják az influencerek által közzétett tartalmakat és fel is tudják használni azokat. A primer kutatásom során az volt a célom, hogy mélyebben vizsgáljam meg a fogyasztók influncerekhez való hozzáállását, illetve felszerettem volna mérni a fogyasztói szokásokat az influencer marketinget illetően. Kérdőíves megkérdezést alkalmaztam, melyet összesen 179-en töltöttek ki. A kitöltők nagy része (39%) 2-4 órát tölt el a social média felületeken és ez a szám a fiatalabb korosztálynál egyre csak növekszik. Legtöbben a Facebookot, az Instagrammot és a Youtubot használják a kitöltőim közül. A kérdések elemzése során az eredmény nagy részben megegyezik a szakirodalommal, azonban néhány helyen eltér, ez adódhat a minta összetételéből. Ezután folytatva a primer kutatásomat és készítettem két mélyinterjút. Mind a ketten aktívan használják a közösségi platformokat legfőképpen az Instagramot. Követnek több influencert is és vásároltak is már a hatásukra, összeségében pozitív véleménnyel vannak az influencerekről és az általuk vásárolt termékekről is. A mélyinterjú során kapott válaszok nagy része megegyezik a szakirodalommal és a kérdőíves megkérdezésem eredményeivel. Az interjúk során betekintést nyerhettem, hogy milyen hatással vannak az influencerek a fogyasztók vásárlási döntéseire. Nagy hatást gyakorolnak a fogyasztókra és ezt elsősorban a szimpátia és a hitelesség váltja ki. Ez a két legfőbb jellemző, ami miatt influencer hatására kerül sor a vásárlásra, ha nincsenek meg ezek a tényezők akkor sokkal kevesebb esély van arra, hogy vásároljanak a fogyasztók. Végül következtetéseket vontam le a szekunder és a primer kutatásom segítségével, majd javaslatokat fogalmaztam meg a három kutatási kérdésem segítségével. A három kérdés szoros összefüggésben volt, az első kérdés arra irányult, hogy mennyi időt töltenek el a fogyasztók a közösségi oldalakon és milyen tartalmak érdeklik őket. a második kérdés, hogy mennyire befolyásolják az influencerek a fogyasztókat, a harmadik kérdés pedig, hogy mennyire fontos a hitelessége az influencernek a vásárlás során. A javaslataim azok voltak, hogy a fogyasztók továbbra is hasznos tartalmakkal töltsék az idejüket és megfelelő hatásra vásároljanak, az influencerek pedig olyan terméket/ szolgáltatást osszanak meg amit, ők is használnak és hiteles tartalmakat tudjanak közvetíteni. Összességében elmondható, hogy nagyon sokat tanultam a kutatásom során az influencer marketingről és hogy hogyan hat a fogyasztókra. Örömmel tölt el, hogy olyan témát dolgozhattam fel, ami már régóta érdekel, és a saját megfigyelésem szolgált az ötlet alapjául. A legjobb tudásom szerint kutattam és dolgoztam fel a témát.<p dir="ltr" style="text-align:left;"><br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 21. század, ábraelemzés, fogyasztó(k), fogyasztói magatartás, influencer marketing, marketing, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:31
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet