A közösségi média jelenléte és hatása a különböző generációkra marketingkommunikációs szempontból napjainkban

Németh Szilvia (2023) A közösségi média jelenléte és hatása a különböző generációkra marketingkommunikációs szempontból napjainkban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat_Németh Szilvia (1).pdf] PDF
Záródolgozat_Németh Szilvia (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat_Nemeth_Szilvia.pdf] PDF
Biralat_Nemeth_Szilvia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (216kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;">A záródolgozatomban a közösségi média jelenlétét és hatását kívántam vizsgálni az egyes generációkra, melynek elősegítéséhez 4 kutatási kérdést és hipotézist tettem fel. Ezt segítették elő a szekunder kutatás anyagai, melyben jobban megismerkedtem a fogyasztói magatartás típusaival és azzal, miért is érdemes felmérni a vásárlók igényeit, valamint azok változását. Ismeretet gyűjtöttem arról is, miként alakult ki az internet, hogyan fejlődött napjainkig, miként használjuk és milyen hatásai vannak. Azonban első kézből is szerettem volna információt gyűjteni, így egy primerkutatást is végeztem, melyhez egy online kérdőívet készítettem, melyben vizsgáltam az internet használatát napjainkban, az influenszerek jelenlétét, valamint a tudatos és impulzus vásárlási szokásokat. A válaszokat és adatokat összesítettem, majd prezentáltam. Az látszik, hogy a primer kutatásom anyagai részben megegyeztek, részben pedig eltértek a szekunder kutatásban megismertektől, illetve egymással ellentmondásos tényezőket is véltem felfedezni, például az impulzusvásárlók és a tudatos vásárlók jelenléte között, illetve a fiatalabb és idősebb generációk internet használata között. A dolgozatom végén a primer kutatásom adatait használva válaszoltam meg a hipotéziseimet, melyekben szintén találtam egyezést és ellentmondást a szekunder kutatással szemben.</p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Harsányi Dávid
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, generációk, influenszermarketing, közösségi média, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:31
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet