Klepács Eszter (2023) A marketingkommunikáció szerepe a munkaerő toborzásban az IDBC Creative Solutions Kft. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Klepács Eszter Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (506kB) |
|
PDF
Biralat_Klepacs_Eszter.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (215kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p><span lang="hu">Záródolgozatom első felében a toborzás és az online marketing szakirodalmát tekintettem át. Elsőként megnéztem, milyen lépésekből áll egy hagyományos toborzási folyamat, mi a szerepe egy szervezet életében, és milyen kihívásokkal kell megküzdenie a HR területen dolgozó szakembereknek. A téma teljes megértése érdekében megvizsgáltam a 2023-ban jellemző iparági trendeket, melyek alapjaiban határozzák meg a toborzási folyamathoz kapcsolódó módszereket, alkalmazott online marketing kommunikációs eszközöket. 2023-ban erős befolyásoló tényezőként lép fel a munkaerőhiány, illetve a munkavállalók igényei is megváltoztak. A hibrid munkavégzés alap elvárássá vált, és előtérbe került a munkavállalói élmény fejlesztése is. A posztpandémiás időszakban fontossá vált az alkalmazottak biztonságra való törekvése, a mentális és fizikális jólét, az úgynevezett wellbeing megteremtése, így a munkáltatók kiemelten kezelik az ezzel kapcsolatos törekvéseket, és igyekeznek beépíteni az ösztönző rendszereikbe is. Ezek a munkaerő igény változások befolyásolták a HR szektor online marketing stratégiáját is, hiszen a kommunikáció során főként a fentiekben felsorolt üzenetekkel lehet meggyőzni a célközönséget, a jelölteket arra, hogy adott munkahelyen dolgozzanak. Továbbá a megfelelő kommunikáció elősegíti a bizalom felépítését, és a munkáltatói márkaismertség növelését. Gyakorlati példám is igazolja a szakirodalmi megállapításokat. A vizsgált vállalat elismerte az erőforráshiányt a szektorban, azonban lépést tartva a jelenleg meghatározó trendekkel, sikerül minimalizálniuk az ezzel járó nehézségeket. Az álláskeresők mai elvárásainak teljesítése, a digitális toborzói és marketing kommunikációs ökoszisztéma alkalmazása segít a márkaismertség növelésében, a megfelelő szakemberek megtalálásában. A különös figyelemmel kialakított belső marketing és a munkavállalókat ösztönző rendszerek pedig csökkentik a fluktuációt a cégnél. </span></p> <p><span lang="hu">Szakdolgozatom megírása rávilágított arra, hogy a marketing kommunikációs eszközök jelentős, mi több elengedhetetlen részét képezik a sikeres toborzási folyamatnak. A HR szektorban működő vállalatoknak javaslandó a digitális transzformáció és az új technológiák adaptálása. A mai generáció javarészt az online térben szólítható meg és érhető el, ezért elhagyhatatlan a közösségi média platformok használata, és az onnan begyűjthető adatok minél alaposabb feldolgozása, majd felhasználása a kommunikáció során, hiszen ma az adat az igazi érték. A munkaerőpiac nagyobb fordulatot vett, hiszen most a potenciális munkavállalók kezében az irányítás a túlkereslet miatt. Azok a vállalatok tudhatják magukénak az értékes munkaerőt, akik lehetőséget teremtenek a rugalmas munkavégzésre, és a megfelelő fizikai környezet, illetve anyagi ösztönzés mellett a mentális jólétet is biztosítják.</span></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, interjú, marketingkommunikáció, munkaerő toborzás, toborzás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |