A marketingkommunikáció szerepe a munkaerő toborzásban az IDBC Creative Solutions Kft. példáján keresztül

Klepács Eszter (2023) A marketingkommunikáció szerepe a munkaerő toborzásban az IDBC Creative Solutions Kft. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Klepács Eszter Záródolgozat.pdf] PDF
Klepács Eszter Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (506kB)
[thumbnail of Biralat_Klepacs_Eszter.pdf] PDF
Biralat_Klepacs_Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (215kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p><span lang="hu">Záródolgozatom első felében a toborzás és az online marketing szakirodalmát tekintettem át. Elsőként megnéztem, milyen lépésekből áll egy hagyományos toborzási folyamat, mi a szerepe egy szervezet életében, és milyen kihívásokkal kell megküzdenie a HR területen dolgozó szakembereknek. A téma teljes megértése érdekében megvizsgáltam a 2023-ban jellemző iparági trendeket, melyek alapjaiban határozzák meg a toborzási folyamathoz kapcsolódó módszereket, alkalmazott online marketing kommunikációs eszközöket. 2023-ban erős befolyásoló tényezőként lép fel a munkaerőhiány, illetve a munkavállalók igényei is megváltoztak. A hibrid munkavégzés alap elvárássá vált, és előtérbe került a munkavállalói élmény fejlesztése is. A posztpandémiás időszakban fontossá vált az alkalmazottak biztonságra való törekvése, a mentális és fizikális jólét, az úgynevezett wellbeing megteremtése, így a munkáltatók kiemelten kezelik az ezzel kapcsolatos törekvéseket, és igyekeznek beépíteni az ösztönző rendszereikbe is. Ezek a munkaerő igény változások befolyásolták a HR szektor online marketing stratégiáját is, hiszen a kommunikáció során főként a fentiekben felsorolt üzenetekkel lehet meggyőzni a célközönséget, a jelölteket arra, hogy adott munkahelyen dolgozzanak. Továbbá a megfelelő kommunikáció elősegíti a bizalom felépítését, és a munkáltatói márkaismertség növelését. Gyakorlati példám is igazolja a szakirodalmi megállapításokat. A vizsgált vállalat elismerte az erőforráshiányt a szektorban, azonban lépést tartva a jelenleg meghatározó trendekkel, sikerül minimalizálniuk az ezzel járó nehézségeket. Az álláskeresők mai elvárásainak teljesítése, a digitális toborzói és marketing kommunikációs ökoszisztéma alkalmazása segít a márkaismertség növelésében, a megfelelő szakemberek megtalálásában. A különös figyelemmel kialakított belső marketing és a munkavállalókat ösztönző rendszerek pedig csökkentik a fluktuációt a cégnél. </span></p> <p><span lang="hu">Szakdolgozatom megírása rávilágított arra, hogy a marketing kommunikációs eszközök jelentős, mi több elengedhetetlen részét képezik a sikeres toborzási folyamatnak. A HR szektorban működő vállalatoknak javaslandó a digitális transzformáció és az új technológiák adaptálása. A mai generáció javarészt az online térben szólítható meg és érhető el, ezért elhagyhatatlan a közösségi média platformok használata, és az onnan begyűjthető adatok minél alaposabb feldolgozása, majd felhasználása a kommunikáció során, hiszen ma az adat az igazi érték. A munkaerőpiac nagyobb fordulatot vett, hiszen most a potenciális munkavállalók kezében az irányítás a túlkereslet miatt. Azok a vállalatok tudhatják magukénak az értékes munkaerőt, akik lehetőséget teremtenek a rugalmas munkavégzésre, és a megfelelő fizikai környezet, illetve anyagi ösztönzés mellett a mentális jólétet is biztosítják.</span></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Harsányi Dávid
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: digitalizáció, interjú, marketingkommunikáció, munkaerő toborzás, toborzás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:31
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet