Klepács Eszter (2023) A marketingkommunikáció szerepe a munkaerő toborzásban az IDBC Creative Solutions Kft. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Klepács Eszter Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (506kB) |
|
PDF
Biralat_Klepacs_Eszter.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (215kB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatomelső felében a toborzás és az online marketing szakirodalmát tekintettem át.Elsőként megnéztem, milyen lépésekből áll egy hagyományos toborzási folyamat,mi a szerepe egy szervezet életében, és milyen kihívásokkal kell megküzdenie aHR területen dolgozó szakembereknek. A téma teljes megértése érdekébenmegvizsgáltam a 2023-ban jellemző iparági trendeket, melyek alapjaibanhatározzák meg a toborzási folyamathoz kapcsolódó módszereket, alkalmazottonline marketing kommunikációs eszközöket. 2023-ban erős befolyásolótényezőként lép fel a munkaerőhiány, illetve a munkavállalók igényei ismegváltoztak. A hibrid munkavégzés alap elvárássá vált, és előtérbe került amunkavállalói élmény fejlesztése is. A posztpandémiás időszakban fontossá váltaz alkalmazottak biztonságra való törekvése, a mentális és fizikális jólét, azúgynevezett wellbeing megteremtése, így a munkáltatók kiemelten kezelik azezzel kapcsolatos törekvéseket, és igyekeznek beépíteni az ösztönző rendszereikbeis. Ezek a munkaerő igény változások befolyásolták a HR szektor onlinemarketing stratégiáját is, hiszen a kommunikáció során főként a fentiekbenfelsorolt üzenetekkel lehet meggyőzni a célközönséget, a jelölteket arra, hogyadott munkahelyen dolgozzanak. Továbbá a megfelelő kommunikáció elősegíti abizalom felépítését, és a munkáltatói márkaismertség növelését. Gyakorlatipéldám is igazolja a szakirodalmi megállapításokat. A vizsgált vállalatelismerte az erőforráshiányt a szektorban, azonban lépést tartva a jelenlegmeghatározó trendekkel, sikerül minimalizálniuk az ezzel járó nehézségeket. Azálláskeresők mai elvárásainak teljesítése, a digitális toborzói és marketingkommunikációs ökoszisztéma alkalmazása segít a márkaismertség növelésében, amegfelelő szakemberek megtalálásában. A különös figyelemmel kialakított belsőmarketing és a munkavállalókat ösztönző rendszerek pedig csökkentik afluktuációt a cégnél. Szakdolgozatommegírása rávilágított arra, hogy a marketing kommunikációs eszközök jelentős,mi több elengedhetetlen részét képezik a sikeres toborzási folyamatnak. A HRszektorban működő vállalatoknak javaslandó a digitális transzformáció és az újtechnológiák adaptálása. A mai generáció javarészt az online térben szólíthatómeg és érhető el, ezért elhagyhatatlan a közösségi média platformok használata,és az onnan begyűjthető adatok minél alaposabb feldolgozása, majd felhasználásaa kommunikáció során, hiszen ma az adat az igazi érték. A munkaerőpiac nagyobbfordulatot vett, hiszen most a potenciális munkavállalók kezében az irányítás atúlkereslet miatt. Azok a vállalatok tudhatják magukénak az értékes munkaerőt,akik lehetőséget teremtenek a rugalmas munkavégzésre, és a megfelelő fizikai környezet,illetve anyagi ösztönzés mellett a mentális jólétet is biztosítják.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, interjú, marketingkommunikáció, munkaerő toborzás, toborzás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |