Simon Dóra Anna (2023) Az online marketingkommunikáció típusai és gyakorlati alkalmazásuk a Marquard Group Hungary Kft. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Az online marketingkommunikáció típusai és gyakorlati alkalmazásuk a Marquard Group Hungary Kft. példáján keresztül.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bírálat Simon Dóra Anna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (422kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p><span style="font-size: 1rem;">Napjainkban éljük az eddigi legnagyobb és leggyorsabb világszintű technológiai fejlődést, amely azt eredményezi, hogy a különböző vállalatoknak és cégeknek igen erős jelenlétre van szükségük az online térben. Az online marketingkommunikáció és azon belül is a közösségimédia-marketing kulcsfontosságú, ha egy márkát szeretnénk népszerűsíteni, hiszen a közösségi platformok lehetővé teszik a cégek számára a kétirányú kommunikációt, amely képes közvetlenebbé tenni a kommunikációs folyamatot a cég és a fogyasztó között. A legtöbbet látogatott platformok, a Facebook, az Instagram, a LinkedIn, valamint a TikTok. Dolgozatom célja primer kutatás elvégzésével megvizsgálni, hogy fogyasztói szempontból, fontos-e, hogy egy vállalat jelen legyen a közösségi média platformjain, és ha igen, akkor melyiken.</span><br></p> <p><b>Anyag és módszer</b></p> <p>Primer kvantitatív kutatásom 2023. februárja és áprilisa között zajlott online kérdőíves megkérdezés-formájában. Mintavételem módja a hólabda módszer volt, kérdőívemet megosztottam saját közösségi média platformjaimon, majd ezt ismerőseim tovább osztották.</p> <p><b>Eredmények</b></p> <p>Kutatásom azt az eredményt hozta, hogy a fogyasztók 42,9%-ának nagyon fontos, hogy az adott vállalat jelen legyen a közösségi média platformjain. A kitöltők 30,8%-a válaszolta azt, hogy fontos szempont számukra, hogy az adott vállalat hány közösségi média platformon van jelen. Ugyanakkor érdekes eredmény született, mivel a válaszadók 17,3%-a az Instagramon keres rá egy termékre, ezzel szemben a Facebookon, a LinkedInen, a TikTokon csak elenyésző számban. Termékismeretek keresése tekintetében a válaszadók közül legtöbben (32,3%-ban) az online lehetőségeket választják inkább, ( mint pl. Google), ha egy termékről/szolgáltatásról szeretnének informálódni. </p> <p><b>Következtetés</b></p> <p>Nem reprezentatív kutatásomban azt találtam, hogy a válaszadók számára fontos, hogy több, akár online-, akár közösségi média platformon is, informálódni tudjanak, a vásárlási döntés meghozatala előtt, illetve a folyamatos újra vásárlás esetében is.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | hirdetések, influenszermarketing, közösségi média, marketingkommunikáció, Marquard Group Hungary Kft. |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |