Az online marketingkommunikáció típusai és gyakorlati alkalmazásuk a Marquard Group Hungary Kft. példáján keresztül

Simon Dóra Anna (2023) Az online marketingkommunikáció típusai és gyakorlati alkalmazásuk a Marquard Group Hungary Kft. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Az online marketingkommunikáció típusai és gyakorlati alkalmazásuk a Marquard Group Hungary Kft. példáján keresztül.pdf] PDF
Az online marketingkommunikáció típusai és gyakorlati alkalmazásuk a Marquard Group Hungary Kft. példáján keresztül.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat Simon Dóra Anna.pdf] PDF
Bírálat Simon Dóra Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (422kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p><span style="font-size: 1rem;">Napjainkban éljük az eddigi legnagyobb és leggyorsabb világszintű technológiai fejlődést, amely azt eredményezi, hogy a különböző vállalatoknak és cégeknek igen erős jelenlétre van szükségük az online térben. Az online marketingkommunikáció és azon belül is a közösségimédia-marketing kulcsfontosságú, ha egy márkát szeretnénk népszerűsíteni, hiszen a közösségi platformok lehetővé teszik a cégek számára a kétirányú kommunikációt, amely képes közvetlenebbé tenni a kommunikációs folyamatot a cég és a fogyasztó között. A legtöbbet látogatott platformok, a Facebook, az Instagram, a LinkedIn, valamint a TikTok. Dolgozatom célja primer kutatás elvégzésével megvizsgálni, hogy fogyasztói szempontból, fontos-e, hogy egy vállalat jelen legyen a közösségi média platformjain, és ha igen, akkor melyiken.</span><br></p> <p><b>Anyag és módszer</b></p> <p>Primer kvantitatív kutatásom 2023. februárja és áprilisa között zajlott online kérdőíves megkérdezés-formájában. Mintavételem módja a hólabda módszer volt, kérdőívemet megosztottam saját közösségi média platformjaimon, majd ezt ismerőseim tovább osztották.</p> <p><b>Eredmények</b></p> <p>Kutatásom azt az eredményt hozta, hogy a fogyasztók 42,9%-ának nagyon fontos, hogy az adott vállalat jelen legyen a közösségi média platformjain. A kitöltők 30,8%-a válaszolta azt, hogy fontos szempont számukra, hogy az adott vállalat hány közösségi média platformon van jelen. Ugyanakkor érdekes eredmény született, mivel a válaszadók 17,3%-a az Instagramon keres rá egy termékre, ezzel szemben a&nbsp; Facebookon, a LinkedInen, a TikTokon csak elenyésző számban. Termékismeretek keresése tekintetében a válaszadók közül legtöbben (32,3%-ban) az online lehetőségeket választják inkább, ( mint pl. Google), ha egy termékről/szolgáltatásról szeretnének informálódni. </p> <p><b>Következtetés</b></p> <p>Nem reprezentatív kutatásomban azt találtam, hogy a válaszadók számára fontos, hogy több, akár online-, akár közösségi média platformon is, informálódni tudjanak, a vásárlási döntés meghozatala előtt, illetve a folyamatos újra vásárlás esetében is.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabó Edit
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: hirdetések, influenszermarketing, közösségi média, marketingkommunikáció, Marquard Group Hungary Kft.
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:31
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet