Simon Dóra Anna (2023) Az online marketingkommunikáció típusai és gyakorlati alkalmazásuk a Marquard Group Hungary Kft. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Az online marketingkommunikáció típusai és gyakorlati alkalmazásuk a Marquard Group Hungary Kft. példáján keresztül.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bírálat Simon Dóra Anna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (422kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban éljük az eddigi legnagyobb és leggyorsabbvilágszintű technológiai fejlődést, amely azt eredményezi, hogy a különbözővállalatoknak és cégeknek igen erős jelenlétre van szükségük az online térben.Az online marketingkommunikáció és azon belül is a közösségimédia-marketingkulcsfontosságú, ha egy márkát szeretnénk népszerűsíteni, hiszen a közösségiplatformok lehetővé teszik a cégek számára a kétirányú kommunikációt, amelyképes közvetlenebbé tenni a kommunikációs folyamatot a cég és a fogyasztóközött. A legtöbbet látogatott platformok, a Facebook, az Instagram, aLinkedIn, valamint a TikTok. Dolgozatom célja primer kutatás elvégzésévelmegvizsgálni, hogy fogyasztói szempontból, fontos-e, hogy egy vállalat jelenlegyen a közösségi média platformjain, és ha igen, akkor melyiken.Anyag és módszerPrimer kvantitatív kutatásom 2023. februárja ésáprilisa között zajlott online kérdőíves megkérdezés-formájában. Mintavételemmódja a hólabda módszer volt, kérdőívemet megosztottam saját közösségi médiaplatformjaimon, majd ezt ismerőseim tovább osztották.EredményekKutatásom azt az eredményt hozta, hogy a fogyasztók42,9%-ának nagyon fontos, hogy az adott vállalat jelen legyen a közösségi médiaplatformjain. A kitöltők 30,8%-a válaszolta azt, hogy fontos szempont számukra,hogy az adott vállalat hány közösségi média platformon van jelen. Ugyanakkorérdekes eredmény született, mivel a válaszadók 17,3%-a az Instagramon keres ráegy termékre, ezzel szemben aFacebookon, a LinkedInen, a TikTokon csak elenyésző számban. Termékismeretekkeresése tekintetében a válaszadók közül legtöbben (32,3%-ban) az onlinelehetőségeket választják inkább, ( mint pl. Google), ha egytermékről/szolgáltatásról szeretnének informálódni. KövetkeztetésNem reprezentatív kutatásomban azt találtam, hogy aválaszadók számára fontos, hogy több, akár online-, akár közösségi média platformonis, informálódni tudjanak, a vásárlási döntés meghozatala előtt, illetve afolyamatos újra vásárlás esetében is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | hirdetések, influenszermarketing, közösségi média, marketingkommunikáció, Marquard Group Hungary Kft. |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |