Palkovics Daniella Mercédesz (2023) A pedofilellenes törvény és a média kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Palkovics Daniella Mercédesz_Szakdolgozat_2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szakdolgozati külső bírálat_Palkovics.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (94kB) |
|
PDF
Palkovics Daniella_belső-biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (229kB) |
|
PDF
Palkovics Daniella_belső-biralat_jav.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (227kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p>Dolgozatomban arra keresem a választ, hogy a nemzetközi médiareakciók befolyásolják-e a magyar közvéleményt a 2021. évi LXXIX. törvény kapcsán, mely a pedofil bűnelkövetőkkel szembeni szigorúbb fellépésről, valamint a gyermekek védelme érdekében egyes törvények módosításáról szól. Elsődleges célom, hogy bemutassam azt a réteget, akikre hatással lehetnek a külföldi sajtó termékei, és azokat a szempontokat, amik miatt akadályozva lehet a befolyásolás menete.</p> <p>A dolgozat első felében ismertetem az Európai Unió és Magyarország között fennálló konfliktust, különös tekintettel az Európai Uniós értékrendre, mellyel Magyarország szembemegy. A kormány nézőpontját alátámasztom két hírportál kommunikációjának szemléltetésével, illetve később a magyar társadalmi háttér ismertetésével.</p> <p>Mindez azért fontos, mert a kormánysajtó gyakran hadakozik a külföldi médiában megjelent Magyarországot érintő írásokkal. A továbbiakban kifejtett hírportálok és a miniszterelnök kommunikációjának vizsgálatával szemléltetem a hazai médiapiacot, különválasztva a független- és a kormánypárti sajtót, melyből jól látszik, hogy a magyar kormány és a lakosság fontosnak tartja a kívülről érkező kritikát. Ebből következik, hogy megpróbálom megadni a média fogyasztói tipológiáját aszerint, hogy a magyar problémák külföldi kommunikálására milyen reakciók érkeznek a hazai olvasóktól.</p> <p>Ezután több közvéleménykutatást írok le, mellyel fényt derítek arra, hogy a magyar lakosság 89%-a internetfelhasználó, de csupán 42,4%-a beszél idegen nyelvet. Ez azért fontos, mert vizsgálnom kell, hogy számszerűen hány embert tudnak egyáltalán befolyásolni a nyugati sajtótermékek. Akik nem beszélnek semmilyen idegen nyelven, hiába érdeklik őket a nyugati hírek, a magyar sajtótermékekből tudnak csak tájékozódni, amelyek kétpólusúak.</p> <p>Kutatásom legfőbb módszere saját diskurzuselemzésem, ami külföldi sajtók Facebook oldalainak magyarországi hírekkel kapcsolatos posztjaira érkezett hozzászólásokat vizsgálja magyar emberekre koncentráltan. Ezt releváns szakirodalmak segítségével végzem el. Az elemzés során a hozzászólások által a magyarokat több típusra osztottam (büszke magyarok, védelmezők, határátlépők, szégyenkezők), melyek reprodukálják a médiahatás elméleteket – ezek szolgálják a dolgozatom elméleti keretét.</p> <p>A vizsgálati eredményeim érdekes szempontokat, a feltételezéseknek ellentmondó adatokat mutatnak be annak kapcsán, hogy a nyugati sajtótermékek képesek-e befolyásolni a magyar lakosságot.</p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | EU és Magyarország, gender, kommunikáció, közösségi média, nemzetközi sajtótermékek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |