A pedofilellenes törvény és a média kommunikációja

Palkovics Daniella Mercédesz (2023) A pedofilellenes törvény és a média kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Palkovics Daniella Mercédesz_Szakdolgozat_2023.pdf] PDF
Palkovics Daniella Mercédesz_Szakdolgozat_2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozati külső bírálat_Palkovics.pdf] PDF
Szakdolgozati külső bírálat_Palkovics.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (94kB)
[thumbnail of Palkovics Daniella_belső-biralat.pdf] PDF
Palkovics Daniella_belső-biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (229kB)
[thumbnail of Palkovics Daniella_belső-biralat_jav.pdf] PDF
Palkovics Daniella_belső-biralat_jav.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (227kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatombanarra keresem a választ, hogy a nemzetközi médiareakciók befolyásolják-e amagyar közvéleményt a 2021. évi LXXIX. törvény kapcsán, mely a pedofilbűnelkövetőkkel szembeni szigorúbb fellépésről, valamint a gyermekek védelmeérdekében egyes törvények módosításáról szól. Elsődleges célom, hogy bemutassamazt a réteget, akikre hatással lehetnek a külföldi sajtó termékei, és azokat a szempontokat,amik miatt akadályozva lehet a befolyásolás menete.Adolgozat első felében ismertetem az Európai Unió és Magyarország közöttfennálló konfliktust, különös tekintettel az Európai Uniós értékrendre, mellyelMagyarország szembemegy. A kormány nézőpontját alátámasztom két hírportálkommunikációjának szemléltetésével, illetve később a magyar társadalmi háttérismertetésével.Mindezazért fontos, mert a kormánysajtó gyakran hadakozik a külföldi médiábanmegjelent Magyarországot érintő írásokkal. A továbbiakban kifejtett hírportálokés a miniszterelnök kommunikációjának vizsgálatával szemléltetem a hazaimédiapiacot, különválasztva a független- és a kormánypárti sajtót, melyből jóllátszik, hogy a magyar kormány és a lakosság fontosnak tartja a kívülről érkezőkritikát. Ebből következik, hogy megpróbálom megadni a média fogyasztóitipológiáját aszerint, hogy a magyar problémák külföldi kommunikálására milyenreakciók érkeznek a hazai olvasóktól.Ezutántöbb közvéleménykutatást írok le, mellyel fényt derítek arra, hogy a magyarlakosság 89%-a internetfelhasználó, de csupán 42,4%-a beszél idegen nyelvet. Ezazért fontos, mert vizsgálnom kell, hogy számszerűen hány embert tudnakegyáltalán befolyásolni a nyugati sajtótermékek. Akik nem beszélnek semmilyenidegen nyelven, hiába érdeklik őket a nyugati hírek, a magyar sajtótermékekbőltudnak csak tájékozódni, amelyek kétpólusúak.Kutatásomlegfőbb módszere saját diskurzuselemzésem, ami külföldi sajtók Facebookoldalainak magyarországi hírekkel kapcsolatos posztjaira érkezetthozzászólásokat vizsgálja magyar emberekre koncentráltan. Ezt relevánsszakirodalmak segítségével végzem el. Az elemzés során a hozzászólások által amagyarokat több típusra osztottam (büszke magyarok, védelmezők, határátlépők, szégyenkezők),melyek reprodukálják a médiahatás elméleteket – ezek szolgálják a dolgozatomelméleti keretét.Avizsgálati eredményeim érdekes szempontokat, a feltételezéseknek ellentmondóadatokat mutatnak be annak kapcsán, hogy a nyugati sajtótermékek képesek-ebefolyásolni a magyar lakosságot.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: EU és Magyarország, gender, kommunikáció, közösségi média, nemzetközi sajtótermékek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:31
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet