Kováts Patrícia (2023) Gyógyszermarketing hatása a magyar fogyasztókra. Külkereskedelmi Kar.
PDF
ZÁRÓDOLGOZAT2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
2023. június Kováts Patrícia mm.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (264kB) |
|
PDF
biralat_0605.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (311kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;">Az emberek egészsége, betegségek megelőzése és helyreállítása mindig is egy fontos eleme volt a létezésünknek. Ezáltal az a kérdéskör is, hogy mik azok az eszközök, amelyek rendelkezésünkre állnak a gyógyuláshoz. Témaválasztásom oka, hogy a Benu Magyarország Zrt.-nél dolgozom, ezáltal kézenfekvő volt a gyógyszermarketingről írnom a szakdolgozatomat. Továbbá szerettem volna egy olyan témát választani, ami a mindennapjaink egyik fontos aspektusát képezi. Nincs olyan ember, aki ne küzdött volna élete során megbetegedéssel, ezért úgy gondolom, hogy mindenki számára fontos, hogy a betegségeket megelőzze, de legalábbis orvosolja azokat. A gyógyszerreklámok által szerzünk tudomást egy új készítmény meglétéről. Ennek eredményeként a gyógyszeripari vállalatoknak egyik fő eleme a marketing, mert ezáltal jut el kínálatuk a fogyasztókhoz. Tanulmányom első részében szeretném ismertetni a gyógyszeripar fejlődését és kialakulását Magyarországon. Bemutatnám még, hogy mik is azok az OTC gyógyszerek és miért terjedtek el világszerte. Továbbá a vény nélkül kapható gyógyszerek marketing alapjait és marketingstratégiáját fejtem ki részletesebben. Szekunder kutatásom utolsó pontjaiban taglalnám még a marketingkommunikációs eszközöket, a magyarországi reklámköltési statisztikákat és a reklámtörvényeket is. Primer kutatásomat kvantitatív módszerrel végzem el és ezen belül a kérdőíves megkérdezést választottam. A kutatásom célja az, hogy megvizsgáljam mennyire és milyen módon befolyásolják a gyógyszerreklámok a kitöltőket. Releváns információ, hogy Magyarországon csak vény nélkül kapható gyógyszereket lehet reklámozni. Ebből adódóan erre a szegmensre fókuszáltam megkérdezésem során.<br></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | betegségek, egészség, fogyasztó(k), gyógyszergyár(ak), gyógyszermarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:30 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |