Gyógyszermarketing hatása a magyar fogyasztókra

Kováts Patrícia (2023) Gyógyszermarketing hatása a magyar fogyasztókra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of ZÁRÓDOLGOZAT2023.pdf] PDF
ZÁRÓDOLGOZAT2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of 2023. június Kováts Patrícia mm.pdf] PDF
2023. június Kováts Patrícia mm.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (264kB)
[thumbnail of biralat_0605.pdf] PDF
biralat_0605.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (311kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;">Az emberek egészsége, betegségek megelőzése és helyreállítása mindig is egy fontos eleme volt a létezésünknek. Ezáltal az a kérdéskör is, hogy mik azok az eszközök, amelyek rendelkezésünkre állnak a gyógyuláshoz. Témaválasztásom oka, hogy a Benu Magyarország Zrt.-nél dolgozom, ezáltal kézenfekvő volt a gyógyszermarketingről írnom a szakdolgozatomat. Továbbá szerettem volna egy olyan témát választani, ami a mindennapjaink egyik fontos aspektusát képezi. Nincs olyan ember, aki ne küzdött volna élete során megbetegedéssel, ezért úgy gondolom, hogy mindenki számára fontos, hogy a betegségeket megelőzze, de legalábbis orvosolja azokat. A gyógyszerreklámok által szerzünk tudomást egy új készítmény meglétéről. Ennek eredményeként a gyógyszeripari vállalatoknak egyik fő eleme a marketing, mert ezáltal jut el kínálatuk a fogyasztókhoz. Tanulmányom első részében szeretném ismertetni a gyógyszeripar fejlődését és kialakulását Magyarországon. Bemutatnám még, hogy mik is azok az OTC gyógyszerek és miért terjedtek el világszerte. Továbbá a vény nélkül kapható gyógyszerek marketing alapjait és marketingstratégiáját fejtem ki részletesebben. Szekunder kutatásom utolsó pontjaiban taglalnám még a marketingkommunikációs eszközöket, a magyarországi reklámköltési statisztikákat és a reklámtörvényeket is. Primer kutatásomat kvantitatív módszerrel végzem el és ezen belül a kérdőíves megkérdezést választottam. A kutatásom célja az, hogy megvizsgáljam mennyire és milyen módon befolyásolják a gyógyszerreklámok a kitöltőket. Releváns információ, hogy Magyarországon csak vény nélkül kapható gyógyszereket lehet reklámozni. Ebből adódóan erre a szegmensre fókuszáltam megkérdezésem során.<br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Szombati Gergő
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: betegségek, egészség, fogyasztó(k), gyógyszergyár(ak), gyógyszermarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:30
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet