Kováts Patrícia (2023) Gyógyszermarketing hatása a magyar fogyasztókra. Külkereskedelmi Kar.
PDF
ZÁRÓDOLGOZAT2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
2023. június Kováts Patrícia mm.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (264kB) |
|
PDF
biralat_0605.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (311kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az emberek egészsége, betegségek megelőzése és helyreállítása mindig is egy fontos elemevolt a létezésünknek. Ezáltal az a kérdéskör is, hogy mik azok az eszközök, amelyekrendelkezésünkre állnak a gyógyuláshoz.Témaválasztásom oka, hogy a Benu Magyarország Zrt.-nél dolgozom, ezáltal kézenfekvő volta gyógyszermarketingről írnom a szakdolgozatomat. Továbbá szerettem volna egy olyan témátválasztani, ami a mindennapjaink egyik fontos aspektusát képezi. Nincs olyan ember, aki neküzdött volna élete során megbetegedéssel, ezért úgy gondolom, hogy mindenki számárafontos, hogy a betegségeket megelőzze, de legalábbis orvosolja azokat. A gyógyszerreklámokáltal szerzünk tudomást egy új készítmény meglétéről. Ennek eredményeként a gyógyszeriparivállalatoknak egyik fő eleme a marketing, mert ezáltal jut el kínálatuk a fogyasztókhoz.Tanulmányom első részében szeretném ismertetni a gyógyszeripar fejlődését és kialakulásátMagyarországon. Bemutatnám még, hogy mik is azok az OTC gyógyszerek és miért terjedtekel világszerte. Továbbá a vény nélkül kapható gyógyszerek marketing alapjait ésmarketingstratégiáját fejtem ki részletesebben. Szekunder kutatásom utolsó pontjaibantaglalnám még a marketingkommunikációs eszközöket, a magyarországi reklámköltésistatisztikákat és a reklámtörvényeket is.Primer kutatásomat kvantitatív módszerrel végzem el és ezen belül a kérdőíves megkérdezéstválasztottam. A kutatásom célja az, hogy megvizsgáljam mennyire és milyen módonbefolyásolják a gyógyszerreklámok a kitöltőket. Releváns információ, hogy Magyarországoncsak vény nélkül kapható gyógyszereket lehet reklámozni. Ebből adódóan erre a szegmensrefókuszáltam megkérdezésem során.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | betegségek, egészség, fogyasztó(k), gyógyszergyár(ak), gyógyszermarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:30 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |