Somkuti Janka (2023) A sportmarketing és a szponzorációk átalakulása a koronavírus világjárvány hatására az Atomerőmű KSC Szekszárd példájával. Faculty of International Management and Business.
![]() |
PDF
Somkuti Janka Szakdolgozat M7XSDY.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (2MB) |
![]() |
PDF
Interjú kérdések.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (83kB) |
![]() |
PDF
Somkuti Janka - Külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (461kB) |
![]() |
PDF
Somkuti Janka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (224kB) |
Abstract
A kosárlabda sportág kisgyermek korom óta, összesen 18 éve képezi életem szerves részét. Éppen emiatt érzem magam roppant szerencsésnek, hogy egy olyan témával dolgozhatok a kutatásaim során, amelyet igazán közel áll hozzám. 8 éves korom óta foglalkoztat ez a sportág és mint oly sok embert, engem is a sport iránti szeretet tartott fogva ilyen hosszú időn keresztül. Ehhez társult még természetesen az évek során az a számomra természetes elkötelezettség, ami a szakdolgozatom témaválasztását nagyban meghatározta és megkönnyítette. 2005 óta sportolok versenyszerűen, hellyel közzel még néhány sportsiker is áll mögöttem. A versenyek mellett asztalszemélyzeti vizsga után eleinte a fiatalabb korosztály mérkőzésein vezettem jegyzőkönyvet; az idei szezonban pedig a Magyar Kupán segítettem a mérkőzés lebonyolítását, így volt lehetőségem majdnem minden aspektusából megismerni a kosárlabda mögött kialakult iparágat. Bármerre is sodort az élet, a kosárlabdázás lehetőségét mindenhol megtaláltam, hiszen ezen a területen mindig önmagamra találtam, miközben sok értékes embert ismertem meg és rengeteget tanultam. Ezek után egyáltalán nem volt kérdés számomra, hogy szakdolgozatomat ebben a témában készítem majd el. A kutatás során 3 hipotézist állítottam föl: I. A koronavírus pozitívan befolyásolta a magyar kosárlabdaklubok kommunikációs eszközeit. II.A koronavírus negatívan befolyásolta a női magyar kosárlabdabajnokság lebonyolítását. III.A koronavírus következtében teljesen átalakult a sportpiac és a sportmarketing hazai berendezkedése. Összeségében tehát a felállított hipotéziseim közül véleményem szerint kettő bizonyosságot nyert, míg a 3. nem teljesült. Az eredmények alapján elmondható, hogy a kutatás sikeres volt, a kérdéseimre megkaptam a választ.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of International Management and Business
Department
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | hivatásos sportolók, koronavírus-járvány (COVID-19), sport, szolgáltatásmarketing, szponzorálás |
SWORD Depositor: | User Archive |
Depositing User: | User Archive |
Date Deposited: | 2023. Sep. 07. 14:30 |
Last Modified: | 2023. Sep. 07. 14:30 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |